سه شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۲
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۳۶۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
حجت‌الاسلام کارخانه خبر داد

مساجد محله محور هرندی میزبان جاماندگان اربعین

حجت‌الاسلام کارخانه از برپایی ۳۰ موکب با مشارکت شبکه مساجد محله محور هرندی، در همایش جاماندگان اربعین تهران خبر داد و گفت: این موکب‌ها در محورهای اطعام، پذیرایی، مرثیه‌خوانی و ارائه خدمات پزشکی و سلامت فعالیت می‌کنند.

(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲) ۰۸:۱۲
به گزارش مسجدخبر به نقل از شبستان، عاشقان اباعبداالله الحسین(ع) که از حضور در راهپیمایی نجف تا کربلا جا مانده اند، در روز اربعین حسینی به نیابت از زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) از میدان آئینی امام حسین(ع) با پای پیاده به سوی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (س) حرکت می کنند. مساجد، هیئات مذهبی، تشکل های مذهبی و برخی از نهادها و سازمان ها نیز با محوریت مردم در این مراسم با برپایی موکب در محورهای فرهنگی، سخنرانی، ایستگاه صلواتی و پذیرایی خدمت رسانی می کنند.
 
حجت الاسلام «محمدعلی کارخانه»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برپایی ۳۰ موکب به همت شبکه محله محور مساجد منطقه هرندی در مراسم پیاده روی اربعین خبر داد و اظهار کرد: این مواکب با همکاری قرارگاه شهید اسداللهی در محدوده خیابان‌های شوش شرقی و خیابان ۱۷ شهریور تهران به شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
مدیر شبکه مساجد محله محور منطقه هرندی بیان کرد: موکب های راهپیمایی جاماندگان اربعین در محورهای اطعام، پذیرایی، فرهنگی، تبرک پرچم متبرک حرم حضرت رقیه(س)، روضه خوانی، چهارپایه خوانی از صبح روز اربعین تا عصر فعالیت می کنند.
 
حجت الاسلام کارخانه با بیان اینکه در این مواکب ۴۰ هزار اطعام میان شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان توزیع می‌شود، گفت: این موکب‌ها، در این روز میزبان عزاداران حسینی هستند و خدمات متفاوتی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) ارائه می‌کنند. همچنین برخی از موکب‌ها، فضایی برای استراحت بانوان و فرزندان را فراهم می‌کنند.
 
مدیر شبکه مساجد محله محور منطقه هرندی با بیان اینکه این مراسم به صورت مردمی و با مشارکت هیئات مذهبی و برخی از دستگاه ها برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به کودکان در قالب بازی، قصه گویی و نمایش، برگزاری مسابقات فرهنگی، پاسخ به سوالات شرعی، ارائه خدمات پزشکی و سلامت در طول مسیر و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه های تدارک دیده شده توسط این موکب ها است.
 
امام جماعت مسجد الهادی(ع) منطقه هرندی  در ادامه به برنامه‌های شبکه محله محور مساجد هرندی در راستای محرومیت زدایی اشاره و خاطر نشان کرد: در راستای محرومیت زدایی با همکاری سپاه تهران بزرگ و با محوریت مساجد منطقه هرندی گام‌های اثرگذاری برداشته شده است، به طوری که گروه ویژه‌ای برای بازسازی منازل و مساجدی که نیازمند مرمت و نوسازی هستند، گروه ویژه‌ای نیز در بخش پزشکی و توزیع دارو به بیماران در منطقه هرندی به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
حجت الاسلام کارخانه همچنین تهیه و تأمین جهیزیه برای دختران در آستانه ازدواج را به عنوان یکی از برنامه‌های این مسجد نام برد و  تصریح کرد: با همکاری مساجد و بهزیستی در بحث کمک‌رسانی به معلولان و کودکان کم‌توان فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته شده است و تهیه لوازم التحریر برای دانش‌آموزان و تقدیر از دانش‌آموزان ممتاز نیز بخش دیگری از برنامه‌های این شبکه محله محور مساجد است.
 
به گفته مدیر شبکه محله محور مساجد هرندی، ایجاد فرصت کارآفرینی برای افراد جویای کار، اشتغال زایی برای بانوان سرپرست خانوار در زمینه  مشاغل خانگی، سرکشی به خانواده شهداء، نیازمندان و بیماران بخش دیگری از خدمات این شبکه است.

 

پایان پیام/

(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲) ۰۸:۱۲
https://news.masjed.ir/u/1bpz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید