پنج شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۱۵۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
ویژه ولادت امام رضا(ع)

طرح ملی «مسجد محله کرامت» اجرا می‌شود

طرح ملی «مسجد محله کرامت» ویژه ولادت امام رضا(ع) در ایام پایانی دهه کرام و دهه ولایت برگزار می‌شود.

(پنج شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲) ۱۸:۱۷
به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد، بر اساس این طرح، در هشتمین روز از دهه کرامت (یک شنبه هفتم خرداد ماه) که تحت عنوان «مساجد امید آفرین؛ پایگاه انتظار و اتحاد» نام گذاری شده، اهالی گرانقدر محل و نمازگزاران محترم مسجد ضمن حضور خانوادگی در نماز جماعت مغرب و عشاء؛ بر اساس بضاعت و سلیقه شخصی خود، امکانات پذیرایی (کیک خانگی، میوه، شربت، شکلات و ....) را تهیه و به همراه داشته تا علاوه بر دعوت حاضرین در مسجد جهت بهره مندی از سفره پر برکت و کریمانه محبین حضرات معصومین علیهم السلام زمینه یک شب خاطره انگیز و ماندگار مبتنی بر محبت اولاد کرام آقا موسی بن جعفر علیه و علیهم السلام را به لطف خداوند متعال رقم بزنند.

 

برخی از ملاحظات و موارد پیشنهادی:

 

1 - حتی الامکان در این شب از اجرای برنامه های رسمی، خودداری شده و به برپایی محفلی با طراوت و با نشاط بویژه مطابق با ذائقه نسل کودک و نوجوان و مبتنی بر اقتضائات و شئون مسجد توجه شود.

 

2 - قرائت حدیث شریف کساء ، دعای فرج و دعای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و برنامه‌های مفرح خانوادگی، فضاسازی محیط با احادیث و روایات مرتبط با خانواده، آماده نمودن مکان و موقعیتی برای گرفتن عکس یادگاری خانوادگی با موبایل شخصی در حیاط مسجد (خارج از شبستان و صحن اصلی مسجد) می تواند بر جنبه های معنوی و فرهنگی این طرح بیافزاید.

 

3 -پیشنهاد می شود مساجد هم نام با امام موسی کاظم، امام رضا، امام جواد و حضرت فاطمه معصومه علیهماالسلام ضمن برنامه ریزی و تدارک بیش از پیش؛ میزبان نمازگزاران مساجد همجوار باشند.

 

4 - مساجد متقاضی این طرح می توانند با ارسال نام و نشانی دقیق مسجد (نام استان ، شهرستان و...) به سرشماره 10008940 آمادگی خود را اعلام نمایند.

 

5 - لازم است حداقل دو شب قبل از اجرای مراسم، امام جماعت محترم و یا یکی از موثرین مسجد، توضیحاتی را برای نمازگزاران از حیث کم و کیف برنامه ارائه نمایند.

 

6 - آغاز این طرح می تواند در دهه کرامت باشد اما پس از کسب یک تجربه از اجرای آن،می توان با قوت بیشتر و رفع نواقص احتمالی در دهه ولایت اجرا نمود. ان‌شاءالله

 

پایان پیام/
(پنج شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲) ۱۸:۱۷
https://news.masjed.ir/u/19am
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید