شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۱۴۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
با همدلی یک امام جماعت لنگرودی

نوجوانان مسجد، برای تلویزیون نماهنگ می‌سازند

یک امام محله اهل لنگرود گفت: پس از ۲ سال فعالیت گروه سرود دست به تولید آثار رسانه‌ای با همت نوجوانان زدیم.« دردآشنا» حاصل تلاش‌های چند ماهه این گروه، امروز همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) رونمایی و از شبکه‌های ملی و استانی پخش می‌شود.

(شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۱:۵۷

 حجت‌الاسلام مجتبی ضابطی، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله مسکن مهر شهرستان لنگرود و مدیر کانون شهید محسن فخری‌زاده این شهرستان است. او سه سالی هست که مدیر این کانون و از یک سال پیش نیز امام محله مسکن مهر شده است و در این پایگاه فرهنگی اجتماعی به خدمت رسانی به مردم و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حاشیه شهر لنگرود می‌پردازد.

راه‌اندازی یک گروه سرود همراه با نوجوانان مسجد

این امام محله در کنار فعالیت‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی، گروه سرود سلیمانی‌ها و گروه رسانه‌ای آرمان را راه‌اندازی کرد که موفقیت‌های فراوانی را در زمینه سرود و فعالیت‌های رسانه‌های داشته‌اند. وی در این خصوص اظهار داشت: گروه سرود سلیمانی‌ها را از ۲ سال پیش در این شهرستان تشکیل دادیم که در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف برنامه تولید کردند. حضور در مناطق اهل سنت و اجرای برنامه سرود در کنار مزار سردار شهید سلیمانی از افتخارات گروه سرود سلیمانی‌هاست.

فیلم کوتاه ۸ دقیقه‌ای که در جشنواره حبیب مقام آورد

این طلبه درباره تشکیل گروه رسانه‌ای آرمان در این شهرستان ادامه داد: در ادامه فعالیت‌های نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی احساس کردیم می‌توانیم با همت این نوجوانان در فعالیت‌های رسانه ای وارد شویم و از بهمن‌ماه سال گذشته گروه رسانه‌ای آرمان لنگرود مزین به نام شهید آرمان علی‌وردی کلید خورد و با ساخت یک فیلم کوتاه ۸ دقیقه‌ای در جشنواره حبیب در استان گیلان شرکت کردیم که چند روز پیش این گروه مقام سوم در استانی جشنواره را کسب کردند و جوایز خود را از دست پدر بزرگوار شهید علی‌وردی گرفتند.

دهه هشتادی‌ها و نودی‌هایی که افتخار مسجد شدند

مدیر کانون شهید فخری‌زاده لنگرود ادامه داد: برخلاف آنچه برخی در مورد نوجوانان دهه هشتادی و نودی تصور و القاء می‌کنند، ما با همین نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی، توانستیم گروه سرود ۲۰ نفره موفقی را تشکیل دهیم. در ادامه نیز ۲۰ نفر از همین نوجوانان در زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای فعال شدند و با همت همین افراد توانستیم در جشنواره حبیب کسب رتبه سوم را به دست آوریم.

وی تولید تیزر تبلیغاتی سلیمانی‌ها را دومین اثر تولیدی گروه رسانه‌ای آرمان عنوان کرد و گفت: این تیزر تبلیغاتی برای گروه سرود تولید و با کمک آموزش و پرورش منتشر شد که بیش از ۱۵ هزار بازدید تاکنون داشته است.

رونمایی از نماهنگ «دردآشنا» در تلویزیون گیلان

حجت الاسلام ضابطی ادامه داد: در جلساتی که داشتیم و پس از بازخوردهایی که از فعالیت‌های گروه سرود و گروه رسانه‌ای دریافت کردیم، تصمیم به تولید کاری فاخر برای ولادت حضرت معصومه(س) گرفته شد و از اواسط فروردین امسال کار فیلمبرداری و شروع شد و حدود ۴۰ روز این پروژه طول کشید که در میانه راه تصمیم بر این شد که این نماهنگ تبدیل به یک کار جدید و تلفیق سرود با فیلم کوتاه شود.

وی با بیان اینکه «دردآشنا» فردا یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه رونمایی و از شبکه‌های افق و شبکه استانی گیلان قرار است پخش شود، گفت: ماجرای این فیلم کوتاه با محوریت تک‌خوان این اثر پیش رفته که هنگام سفر برای ضبط سرود در شهر مقدس قم، با بیماری و عمل جراحی مادرش مواجه می‌شود. از آن جایی که این مادر علاقه فراوانی داشت که فرزندش در این سرود باشد، ادامه ماجرا در بیمارستان پیش می‌رود که تمام کارهای فیلمبرداری و اخذ مجوزها توسط خود نوجوانان رقم خورده است.

تدوین این نماهنگ با نوجوانان بوده است

مدیر گروه سرود سلیمانی‌ها ادامه داد: مجموعه گروه سرود و گروه رسانه در ادامه برای تکمیل پروژه چند روزی را به قم سفر کردند و پس از اخذ مجوزهای لازم که با مساعدت ویژه بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت، سرودخوانی و فیلمبرداری در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد و از ۱۶ اردیبهشت نیز کار تدوین این پروژه باز هم توسط خود نوجوانان حاصل شد و فردا از این اثر رونمایی خواهد شد.

وی در پایان وجه تمایز این اثر را انجام صفر تا صد کار توسط دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها دانست و گفت: وظیفه ما به عنوان امامان محله این است که به این نوجوانان بها دهیم و از فعالیت‌های آنان پشتیبانی کنیم. بچه‌های این شهرستان با همین نگاه توانستند در این صحنه موفق باشند و بدرخشند و با عشق به حضرت معصومه(س) توانستند این اثر را به حضرت هدیه کنند.

به گزارش فارس، این کانون در تابستان امسال نیز با برنامه های قرآنی و همچنین رشته‌های متنوع هنری و رسانه‌ای پذیرای نوجوان دهه هشتادی و دهه نودی در این شهرستان خواهد بود.

اینجا ببینید؛

               | تیزر رونمایی نماهنگ «دردآشنا»

               | پشت صحنه تولید نماهنگ «دردآشنا»

پایان پیام/

 

(شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۱:۵۷
https://news.masjed.ir/u/1965
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید