دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۱۲۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد

اولویت دارالقرآن برای عملی کردن مطالبه رهبری

حجت الاسلام تقی‌زاده: اولویت سازمان دارالقرآن الکریم برای عملی کردن مطالبه رهبر معظم انقلاب، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ائمه جماعات و توانمندسازی آنها به منظور حاکم کردن فضای قرآنی بر فعالیت های مساجد است.

(دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۴:۴۳
به گزارش مسجدخبر؛ حجت الاسلام «علی تقی‌زاده»  در گفتگو با شبستان درباره برنامه های سازمان دارالقرآن الکریم برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در موضوع هر مسجد یک پایگاه قرآنی، اظهار کرد: رویکرد سازمان چه در موسسات قرآنی و خانه های قرآن موجود و چه در مجموعه های جدیدالتاسیس آن است که فعالیت و استقرارشان را به سمت مساجد سوق دهیم.

 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه تلاش داریم موانع این مرکزیت و استقرار در مساجد را برای موسسات و خانه های قرآنی برطرف کنیم، گفت: ازجمله این موانع مسئله ثبت شرکت است که معمولاً با مجموعه های مسجدی همکاری نمی شود و باید این مشکل مرتفع شود. با تعامل مثبتی که سازمان دارالقرآن الکریم با مساجد دارد، برای مسائل مشکل‌آفرین تدبیر می کنیم.

 

حجت الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: اولویت دیگر سازمان دارالقرآن الکریم برای عملی کردن مطالبه رهبر معظم انقلاب، برگزاری دوره های آموزشی برای ائمه جماعات و توانمندسازی آنها به منظور حاکم کردن فضای قرآنی بر فعالیت های مساجد است.

 

وی ادامه داد: همچنین، در گام اول و با هماهنگی و همکاری بنیاد هدایت در سال جاری دو هزار مسجد که بستر آماده‌تری دارند از طریق تقویت و حمایت ائمه جماعت به پایگاه قرآن در محله و منطقه تبدیل می شود.

 

حجت الاسلام تقی‌زاده درباره کیفیت اجرای برنامه ها برای تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، تأکید کرد: همسو با بیانات معظم‌له حداقل برنامه برای این مهم برگزاری هفتگی محافل قرآنی با محوریت ائمه جماعات است. اما فهم ما از این مطالبه رهبری آن است که همه اتفاقات قرآنی محله و منطقه در مسجد رخ دهد.

 

وی درباره دیگر اولویت های سازمان دارالقرآن الکریم برای سال ۱۴۰۲، ابراز کرد: رهبری معظم انقلاب در حوزه قرآن امسال مسئله ترجمه تفسیری را موردتاکید قرار دادند الگویی که خودشان ۵۰ سال پیش در مشهد پیاده می کردند؛ یعنی ابتدا تفسیر و معنای آیات را توضیح می دادند و بعد آیات مربوطه توسط قاری تلاوت می شد؛ ما نیز در سازمان دارالقرآن درصدد گسترش این الگو به عنوان اولویت کاری سال جاری هستیم.

 

حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی سامانه حفظ عمومی قرآن، خاطرنشان کرد: اولویت سازمان دارالقرآن ایجاد فرصت انس و تدبر در قرآن در فعالیت ها است در این باره شبکه تلاش داریم شبکه استادان عرصه تدبر و معارف را به شبکه استادان سازمان اضافه کنیم.


 

پایان پیام/
(دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۴:۴۳
https://news.masjed.ir/u/190a
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید