جمعه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۲
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۱۱۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
با حضور اعضای ستادی مهرواره بانور

دومین گروه از برگزیدگان مهرواره بانور تجلیل شدند

سلسله مراسمات آئین تجلیل از دومین گروه برگزیدگان مهرواره بانور، امروز با تقدیر از حدود ۷۰ بانوی برتر این مهرواره به کار خود پایان داد.

(جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۹:۵۲

به گزارش مسجدخبر به نقل از بنیاد هدایت، در آخرین روز از همایش تجلیل از برگزیدگان مهرواره بانور، مراسمی با حضور مدیرکل و معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و اعضای ستادی مهرواره بانور برگزار شد.

 
در ابتدای این مراسم ضمن قرائت همگانی صلوات خاصه امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام صاحبقرانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در جمع برترین‌های مهرواره بانور پیرامون الگوی سوم زن و هویت اجتماعی بانوان به سخنرانی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی در مقابل الگوهای شرق و غرب، پدیده سومی محسوب می‌شود که هرگاه به این پدیده سوم توجه شده توفیقاتی حاصل شده است.

وی افزود: در الگوی اول، زن به حالت مردواره در جامعه حضور دارد و به عنوان کالا تلقی شده است، ️چراکه زیرساخت غرب بر پایه اقتصاد است و به همه مسائل نگاه مادی دارد. ️

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچنین خاطرنشان کرد: الگوی دوم شرق نیز یک زن منزوی در پس پرده است که اجازه کنشگری در فضای جامعه را ندارد. ️

 حجت الاسلام صاحبقرانی ادامه داد: در مقابل این دو الگو، الگوی سومی را جمهوری اسلامی پایه گذاری کرده که در آن زنان با رویکرد زنانه و با حفظ شئونات خود کنشگر اجتماعی می‌شوند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام پشم فروش به اجرای کارگاه تشریح برنامه‌های نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بنیاد هدایت پرداخت و پیرامون تمدن سازی، جامعه پردازی ولایی و نقش بانوان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب سخنانی را مطرح کرد.

سپس پنج تن از برترین‌های مهرواره بانور به نمایندگی از سایر برگزیدگان، به ارائه ایده و اقدامات خود در قالب تز پرداختند و راهکارهای خود در حل مسائل مختلف را برای جمع حاضر مطرح نمودند که اسما وحید نیا از ایلام، طاهره احمدی از لرستان، ماهرخ اللهیاری از اردبیل، منصوره کوشکی از خراسان رضوی و لیلا رادمهر از مازندران از جمله این بانوان بودند. در پایان مراسمات امروز، از حدود ۷۰ بانوی حاضر در این دوره با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
پایان پیام/
(جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۹:۵۲
https://news.masjed.ir/u/18zR
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید