یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
سرویس : مسجد پژوه
کد خبر : ۳۸۱۰۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
به قلم حجت‌الاسلام حجت‌اله ذاکر

لزوم اقدام ترکیبی در مقابله با کشف حجاب

حال که عزمی در برخی مسئولین نظام برای مقابله با پلشتی کشف حجاب در جامعه ایجاد شده است برای دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب ناگزیر باید به صورت ترکیبی عمل نمود و مقابله با جنگ ترکیبی با یک یا دو اقدام ما را به مقصد نخواهد رساند.

(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۳:۴۰
به گزارش سرویس مسجدپژوه پایگاه تخصصی مسجد؛ حال که عزمی در برخی مسئولین نظام برای مقابله با پلشتی کشف حجاب در جامعه ایجاد شده است برای دستیابی به نتیجه ی مطلوب ناگزیر باید به صورت ترکیبی عمل نمود و مقابله با جنگ ترکیبی با یک یا دو اقدام ما را به مقصد نخواهد رساند.
 
تلاش نیروهای حافظ امنیت وقتی به ثمر می نشیند که در کنار اقدامات سلبی، اقدامات ایجابی نیز صورت پذیرد. یکی از مهمترین اقدامات ایجابی، اجرای سیاست های تشویقی برای افراد خوش حجاب است؛ با این رویکرد افراد خوش حجاب در رعایت حجاب مصمّم شده و با تهاجمات گسترده فرهنگی از صدمات سهمگین محفوظ می مانند و همچنین می توان افراد کم حجاب را نیز به مرور به سمت پوشش مناسب سوق داد.
 
یکی دیگر از اقدامات لازم، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، تریبون های آزاد، کارگاه های گفتگومحور و مناظرات علمی با موضوعات مرتبط با عفاف، حیا و حجاب است که می تواند بنیه ی علمی و اعتقادی را تقویت نماید و تیغ دشمن را کُند نماید.
 
در کنار بسته‌ی اقدامات فرهنگی و انتظامی، بدون فراگیری امر به معروف و نهی از منکر زبانی، نمی توان به صورت ریشه ای این معضل را مرتفع نمود. آنچه امروز ضرورتش بیش از پیش آشکار شده پرداختن به واجبِ فراموش شده (تذکّر زبانی) است. چنانچه آحاد دغدغه مندان و متدیّنین نسبت به بروز پلشتی ها و ناهنجاری ها در جامعه حسّاس باشند و با زبان خوش و گفتار نرم در برابر آن بایستند، قطعاً این اقدام به عنوان اقدامِ کلیدی می تواند اثربخشی سایر اقدامات را تضمین نماید.
 
همچنین ارائه‌ی محصول با کیفیت، کالای فرهنگی مناسب، البسه‌ی مطلوب و شایسته با طرح های فاخر ایرانی اسلامی نیز یکی از اقداماتی است که در حوزه ی کارهای ایجابی بسیار ضروری می باشد.
 
اقدام رسانه ها بویژه رسانه ‌ی ملّی در الگونمایی و به تصویر کشیدن خانواده تراز و بانوان فرهیخته با پوشش ایرانی اسلامی، پرهیز از نمایش تبلیغات متناقض و مدگرایی، پرهیز از نمایش زن های بزهکار، زندانی، متجاهر و طبقه ی کم برخوردار فرهنگی با حجاب برتر (چادر) و ... در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌ی عفاف و حجاب، اقدامی بسیار مهم می باشد و در زمینه‌ی ترویج سبک زندگی و زیست عفیفانه پرفایده و اثربخش خواهد بود.
 

حجت اله ذاکر

پایان پیام/

(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۳:۴۰
https://news.masjed.ir/u/18w4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید