شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۹۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر۱۴۴۴:

مشکلات بزرگ کشور را می‌شود با اراده قوی برطرف کرد

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه از خصوصیات ماه مبارک رمضان تقویت اراده‌هاست، فرمودند: با اراده قوی می‌شود مشکلات کشور را برطرف کرد.

(شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۲۲:۳۵
به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در خطبه‌ اول نماز عید سعید فطر که در مصلای تهران برگزار شد، ضمن تبریک این  عید به مومنان و مسلمان در سراسر گیتی، ملت بزرگ ایران و نمازگزاران، فرمودند: شما یک ماه رمضان پربار و سرشار از رحمت الهی را گذراندید. ماه رمضان امسال، ماه رمضان بسیار باحال و پرشوری بود؛ در این ماه هم دعا بود، هم تضرع بود، هم توسل بود؛ مخصوصا در شب‌های مبارک قدر شب زنده‌داریهای پرسوز و گداز جوانان و اشکهای گرمی که از چشم های مبارک جوانان پاکیزه‌ ما جاری می شد، بسیار برجسته بود.
 
ماه رمضان امسال مجالس قرآنی از همیشه برجسته‌تر بود
 
ایشان تاکید کردند: مجالس و محافل معرفت‌آموزی و درس‌آموزی و مجالس تلاوت قرآن در همه‌ی جای کشور امسال بحمدلله از همیشه آن طور که به چشم انسان می‌آمد برجسته‌تر بود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: حضور مردم در گلزارهای شهدا، در هیات‌ها، در مساجد، حضور نمایانی بود؛ علاوه بر اینها، کمک‌های مومنانه‌ای که مردم انجام دادند در این ماه؛ کمک به ایتام کمک به مستضعفان و به فقرا که یکی از مهمترین وظایف ماه رمضان همین حضور مردمی در کنار مستضعفان و مستمندان است.
 
مردم ما در ماه رمضان امسال دستاوردهای بسیاری داشتند
 
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: درباره آن حرکت عظیم مردمی در روز قدس؛ مردم مؤمن که شب قبل را با احیاء گذرانده بودند، روز بعد با دهان روزه آن اجتماع پر شکوه و متراکم را در سراسر کشور به‌وجود آوردند و نشان دادند این‌ها، همه توفیقات و الطاف الهی است.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: ماه رمضان هم ماه تضرع است، هم ماه جهاد است. در صدر اسلام جنگ بدر در ماه رمضان بود، فتح مکه در ماه رمضان بود؛ در این سال‌ها هم روز قدس روز مبارزه ملت ایران بوده است، که ملت‌های دیگر هم بحمدالله امسال در یک سطح وسیعی با‌ آن همراهی کردند.
 
ایشان فرمودند: مردم ما در ماه رمضان امسال دستاوردهای بسیاری داشتند. تقرب به پروردگار عالم، پاکیزگی روح، توجه و تذکر به معنویت و آشنا شدن با بسیاری از معارف الهی و اسلامی و در روز قدس ضربه به دشمن، اینها دستاوردهای مردم عزیز و مردم مومن و ملت بزرگ ایران بود. این دستاوردها را حفظ کنید این ها ذخیره معنوی است این ذخایر را برای خودتان نگه دارید و حفظ کنید تا ماه رمضان سال آینده و انشالله ماه رمضان سال آینده این روحیه را تقویت کنید.
 
رهبر معظم انقلاب اضافه کردند: همین روحیه است که مشکلات را برطرف خواهد کرد و شما را در اوج حرکت الهی و معنوی به توفیق الهی خواهد به خداوند متعال این توفیق را به همه عنایت کند.
 
مشکلات بزرگ کشور را می توان با اراده قوی برطرف کرد
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های دوم نماز عید سعید فطر تاکید کردند: از خصوصیات از خصوصیات ماه رمضان تقویت اراده هاست. یک خاصیت بزرگ و مهم روزه این است که اراده شما را تقویت می کند. یک ابزار است که خدای متعال در وجود آحاد انسانها برای حرکت و برای پیشرفت قرار داده است و این نیرو که در ماه رمضان تقویت شده و توانایی بیشتری پیدا کرده بعد از ماه رمضان باید در راه رضای الهی و در راه پیشرفت به کار بیفتد و در جهتی که پروردگار متعال برای آحاد بشر معین کرده است و جامعه اسلامی متضمن تقویت و هموار کردن راه و آسان کردن حرکت در این راه است.
 
ایشان افزودند: مسئولان کشور از این امکان استفاده کنند با این تقویت اراده است که می توان گره ها را باز کرد مشکلات بزرگ کشور را می توان برطرف کرد با اراده قوی و با ابزار مهمی که خدای متعال در اختیار آنها قرار داده است حل کرد.
 
همکاری مسئولان کشور در نیروهای سه‌گانه یک راهبرد بسیار مهم و اساسی است
 
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: یک راهبرد بسیار مهم و اساسی، همکاری مسئولان کشور در نیروهای سه‌گانه است. قوای سه‌گانه باید همدلی کنند، همکاری کنند، هم‌افزایی کنند.
 
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: قانون اساسی ترتیب خوبی داده است برای تشکیل این سه قوه. اگر چنانچه این سه قوه با هم بطور کامل همکاری کنند کارها به هیچ وجه گره نمی‌خورد، مشکل پیدا نمی‌کند. مانع همدیگر نشوند، راه را برای همدیگر هموار کنند، باز کنند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: خود مسئولان کشور متوجه هستند که این همکاری و هم افزایی و همدلی را چگونه می توان به وجود آورد؛ این امروز یک راهبرد کلی است.
 
یک راهبرد مهم دیگر تمرکز بر حل مسائل است
 
ایشان فرمودند: یک راهبرد مهم دیگر تمرکز بر حل مسائل است، سرگرم نشدن و مشغول نشدن به حواشی. حواشی ایجاد می شود همیشه هم دشمن نیست که حاشیه ایجاد می کند. گاهی از روی غفلت و با عوامل و انگیزه های گوناگون یک حواشی در حوالی یک کاری، یک شخصی و یک مدیریتی ایجاد می شود نباید سرگرم حواشی شد و مردم هم به این حواشی اهمیت ندهند و مسئولان هم خودشان را مشغول این حواشی نکنند و متمرکز شوند بر روی مسائل اساسی کشور.
 
رهبر معظم انقلاب افزودند: از مردم عزیز انتظار می رود به برکت ماه مبارک رمضان و دستاوردهای بزرگی که در این ماه داشتند اتحاد خودشان را حفظ کنند. بحمدالله از اول انقلاب که امام بزرگوار در کلمات نورانی خود به طور دائم بر روی وحدت و اتحاد مردم تاکید کرد مردم متحد بودند و این اتحاد در موارد بسیاری راههای دشواری و تنگی های سختی را توانست برای مردم باز کند و راهگشا باشد. این اتحاد باید حفظ شود.
 
دشمن با اتحاد، یکپارچگی و یکدست بودن ملت ایران مخالف است
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: دشمن با اتحاد ملت ایران مخالف است. با یکپارچگی و یکدست بودن ملت مخالف است. دشمن مایل است مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند و دعوا کنند. رأفت میان مردم باید برقرار باشد. در یک جامعه سلایق و عقاید مختلف است، نگاه های مختلف به مسئله است، باشد، مانعی ندارد در کنار هم زندگی کنند، کار کنند و مهربانی کنند.
 
ایشان یادآور شدند: وسوسه‌های دشمن را برای بدبین کردن مردم به یکدیگر یا بدبین کردن مردم به مسئولان زحمت‌کش کشور بایستی باطل کرد.
 
ایشان تصریح کردند: در گذشته استعمارگران با حرکت نظامی وارد کشورها می شدند. این تاکتیک، امروز از کار افتاده است. دشمنان اسلام فهمیده‌اند که از نیروی نظامی کاری ساخته نیست. در همین اواخر آمریکا در افغانستان و در عراق تجربه کرد دید که با نیروی نظامی کاری پیش نمی‌رود لذا راهبرد را عوض کردند.
 
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند:  کار و تاکتیک آن‌ها امروز عبارت است از: تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه کردن، خلاف واقع‌نمایی، تحقیر ملّت‌ها، بدبین کردن ملت‌ها به خود، پنهان کردن توانایی‌ها و برجستگی‌ها و درخشانی‌‌های ملت‌ها.
 
باید در شناخت حرکت و تاکتیک دشمن بروز باشیم
 
رهبر معظم انقلاب اضافه کردند: من چند روز قبل از این گفتم ما در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی باید بروز باشیم. یک کارهایی را ممکن بود ده سال یا ۲۰ سال قبل انجام دهند امروز این کارها را نمی کنند و روش های دیگری دارند، راه ابطال این روش ها را به دست بیاورید.
 
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: بحمدالله مردم ما هوشیار و هوشمند هستند و دشمن را تا به امروز شما شکست دادند و بعد از این هم به حول و قوه الهی دشمن را شکست خواهند داد.
(شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۲۲:۳۵
https://news.masjed.ir/u/18sz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید