سه شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۹۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
خطاب به روزه‌داران امت اسلامی صادر شد؛

بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت عید فطر

مرکز رسیدگی به امور مساجد در آستانه‌ی عید سعید فطر بیانیه‌ای صادر کرد.

(سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲) ۰۷:۰۰

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ مرکز رسیدگی به امور مساجد، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، ضمن تبریک این عید فرخنده، خطاب به روزه‌داران امّت اسلامی، بیانیه‌ای صادر نمود.

متن این بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

با حلول ماه شریف شوّال، سفر معنوی و مبارک یک ماهه‌ی رمضان به پایان می‌رسد و فرصت مغتنم و مشحون برکات آن سپری می‌شود؛ روزه‌داران این ماه باید از ره آورد سترگِ این سفرِ شیرین و پّربهجت توشه‌ی یک ساله را برگرفته باشند و برای حفظ این دستاورد عظیم از خدای متعال استمداد جویند.

عید سعید فطر آینه‌ی تمام‌نمای ظهور ثمره‌ی عبادت و تجلّی محصول تلاشِ مستمرّ یک ماه می‌باشد. خوشا به حال آنان که در این ضیافت‌خانه‌ی حضرت باریتعالی ادب حضور را رعایت کردند و مقصود روزه‌داری که همان تقوای الهی است ‌را در خویش پدید آوردند، آثار نورانی و برکات آن را در خویش متبلور ساختند و پیوسته در مقام جلب رضای خداوند مهربان و کسب خرسندی حضرت دوست و اصلاح نفس خویش کوشیدند. همانان که در سایه‌ی بندگی خالصانه‌ی معبود، به او تقرّب جستند و قدمی چند به جایگاه حقیقی خود (عند ملیک مقتدر) برداشته و به مقصد کمال خویش نزدیک شدند.

مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران گرانقدر، پیشاپیش عید سعید فطر، عید بندگی و همبستگی را به محضر منوّر امام زمان‌ عجل الله فرجه و نایب عزیزش، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی، ائمه‌ی محترم جماعت، اهالی مساجد و عموم مسلمانان و هموطنان مؤمن و متدیّن ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نماید.

ضمن تقدیر و تشکّر از عموم برادران و خواهران ایمانی که با حضور پرشور و گسترده در لیالی پُربرکت قدر و راهپیمایی حماسی و دشمن‌شکن روز جهانی قدس، شیاطین جنّ و انس، دشمنان خارجی و اذناب داخلی‌شان را ناکام گذارده و همچنین تقدیر از زحمات خالصانه‌ی ائمه‌ی محترم جماعات در تبلیغ، تبیین و نشر معارف دین، نهضت قرآنی و روشنگری‌های عالمانه در طی ماه مبارک رمضان در مساجد، همگان را به حضور با صلابت و منسجم در نماز با شکوه عیدسعید فطر که به امامت امام مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی برگزار خواهد شد، دعوت می‌نماید و برای آحاد امّت اسلامی آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

بدیهی است نماز عید در تعداد اندکی از مساجد در مناطق دوردست، به جهت رعایت حال کهنسالان توسّط نائب امام جماعت به صورت محدود اقامه خواهد شد.

 

                                                                                                                                                                       مرکز رسیدگی به امور مساجد

پایان پیام/

(سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲) ۰۷:۰۰
https://news.masjed.ir/u/18pb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید