جمعه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۷۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی:

در ۶ ماه با ۶ نکته نهج البلاغه خوان شوید

هر جایی اعم از مسجد، حسینیه، هیئت ها، مدارس و ادارات و حتی منازل شخصی اگر جلسه ای تشکیل شود مربیانی از سوی نهضت نهج البلاغه خوانی برای تبیین این کتاب و حتی آموزش، اعزام می شوند.

(جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲) ۲۳:۰۹
به گزارش مسجدخبر؛ حجت الاسلام سید حسین عبادی مسئول بخش نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در گفتگو با «حوزه» با اشاره به برنامه های این بخش از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی دو راهبرد آسان سازی و ارزان سازی دسترسی به نهج البلاغه را در سطح جامعه بر عهده دارد و تلاش دارد با این دو راهبرد بتواند این کتاب ارزنده را ترویج و تبیین کند.
 
وی با توضیح راهبرد اول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی گفت: راهبرد اول بحث آسان سازی است که سعی شده با شش نکته و روزی ۱۰ دقیقه در بازه ی زمانی شش ماهه یک دور کامل کتاب نهج البلاغه مطالعه شود. اولین نکته استفاده از ترجمه خوب و قابل دسترس است. با بررسی های صورت گرفته ترجمه ای که آسان و روان، ترجمه مرحوم دشتی پیشنهاد می شود. مورد بعدی خواندن ۱۰ دقیقه نهج البلاغه در طول شبانه روز است.
 
حجت الاسلام عبادی با بیان نکته چهارم از راهبرد اول نهضت نهج البلاغه خوانی بیان کرد: نکته چهارم در خواندن نهج البلاغه، خواندن از آخر به اول است. یعنی از حکمت ها و کلمات قصار شروع شود تا ذهن مخاطب به شیرینی گفتار حضرت امیر علیه اسلام آشنا شود و در ادامه نامه ها و بعد خطبه های حضرت امیر علیه السلام مطالعه شود. نکته پنجمی که باید گفت عدم یادداشت برداری هنگام مطالعه است. نکته بعدی این که احتیاجی به شرح و تفسیر در این مراحل نیست.
 
مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی درباره ارزان سازی این کتاب شریف که دومین راهبرد است، اظهار کرد: در این باره نیز راهبرد این نهضت اعزام و تربیت مربی نهج البلاغه است. هر جایی اعم از مسجد، حسینیه، هیئت ها، مدارس و ادارات و حتی منازل شخصی اگر جلسه ای تشکیل شود مربیانی از سوی این نهضت برای تبیین این کتاب و حتی آموزش، اعزام می شوند. در خصوص ارزان سازی نهج البلاغه نیز توانسته ایم واسطه و دلال را حذف کنیم تا افراد با قیمت پایین تر و با کیفیت بهتری این کتاب به دست دوستاران و شیعیان امیرالمومنین علیه اسلام برسد.
 
مسئول بخش نهضت جهانی نهج البلاغه درباره نحوه فعالیت های بخش کودک و نوجوان، توضیح داد: در این بخش بصورت چهره به چهره و یا عمومی و یا به صورت روش عملی نهج البلاغه خوانی که در مساجد و مکان های دیگر پیاده سازی می کنیم را به نمایش می گذاریم. این بخش با سه برنامه قصه قصه گویی، بازی و مسابقه و رنگ آمیزی و نقاشی که تماًماً این سه بخش با محتوای نهج البلاغه توسط کارشناسان مذهبی در حال پیاده سازی است.

ببینید| در ۶ ماه با ۶ نکته نهج البلاغه خوان شوید

انتهای پیام
(جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲) ۲۳:۰۹
https://news.masjed.ir/u/18o8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید