جمعه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۷۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
شورای شهر مینیاپولیس تصویب کرد

پخش تمامی اذان‌‌ها از مساجد مینیاپولیس

شورای شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا آمریکا طرح پخش اذان‌های پنجگانه از مساجد این شهر را تصویب کرد.

(جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲) ۲۲:۴۴
به گزارش مسجدخبر به نقل از مهر، براساس این طرح که با رأی مثبت هر دوازده عضو شورا به تصویب رسید، تعداد دفعاتی را که یک مسجد می‌تواند اذان پخش کند از سه یا چهار بار به پنج مرتبه افزایش یافته و این به این معنی است که اذان صبح و عشاء دیگر مستثنی نمی‌شود.
 
پیش از این، قوانین محدودیت‌هایی را برای میزان صدا (بیشتر از ۷۰ دسی بل) و زمان پخش آنها تعیین می‌کردند. با تصویب این طرح، مساجد می‌توانند اذان را از ساعت ۳:۳۰ صبح و تا اواخر ساعت ۱۱ شب پخش کنند.
 
در سراسر جهان اسلام، شنیدن اذان که چندین بار در روز در سراسر شهرها پخش می‌شود، مرسوم است. تا اوایل سال ۲۰۲۲، بسیاری از اعضای جامعه مسلمان مینیاپولیس برای اطلاع از زمان مناسب برای نماز به زنگ ساعت و تایمر اعتماد می‌کردند.
 
یوسف عبدالله، مدیر اجرایی انجمن اسلامی آمریکای شمالی(Islamic Association of North America)، سال گذشته به شبکه تلویزیونی WCCO گفت: این موضوع واقعاً برای مسلمانان بسیار مهم است. وقتی اذان را می‌شنوید و در خانه، یا در دفتر خود، یا هر کجا که هستید، می‌دانید که وقت نماز فرا رسیده است. نیازی نیست به ساعت نگاه کنید و بروید و برای نماز آماده بشوید.
 
بهار گذشته، مینیاپولیس به یکی از معدود شهرهای ایالات متحده تبدیل شد که اجازه پخش اذان را در طول سال و نه فقط در ماه رمضان می‌داد، هرچند که پخش اذان فقط سه یا چهار بار در روز مجاز بود.
 
اگرچه تمام مساجد در مینیاپولیس مجاز به پخش اذان هستند، اما تنها دو مسجد دارالهجره و مسجد النور در شمال مینیاپولیس از این حق خود استفاده کرده‌اند.
(جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲) ۲۲:۴۴
https://news.masjed.ir/u/18oa
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید