جمعه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۷۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
مدیر بخش مشاوره‌های قرآن‌بنیان نمایشگاه قرآن:

تربیت باید «مسجدمحور» و مسجد «تربیت‌محور» شود

چاوشیان: تربیتی که در کانون ها و مراکز مختلف شکل می گیرد اگر چه قابل احترام است اما تربیتی متعالی است و تربیتی می تواند ما را به قرب برساند و به انسان کامل تنزدیک کند که در دامن مسجد شکل گرفته باشد.

(جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲) ۲۲:۳۳

به گزارش مسجدخبر؛ «سیدمحمدحسین چاوشیان»، مدیر بخش مشاوره های قرآن بنیان سی امین نمایشگاه بین اللملی قرآن کریم در گفتگو با شبستان با اشاره به  ضرورت تحقق نهضت بازگشت به مسجد، اظهار کرد: از بدو ظهور اسلام تا کنون مساجد جامعه ساز بوده اند، اگر ما بخواهیم جامعه سازی را آغاز کنیم، شروع آن باید از مساجد باشد.  بسیاری از هم نسلان ما که در جبهه ها یا در انقلاب اسلامی حضور داشتند و یا نسلی که مدافعان حرم شدند، ورود و آغاز مجاهدت هایشان از مسجد بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت مساجد بسیار عظیم است، گفت: مساجد از ابتدا به عنوان یک کانون تربیتی و معرفتی مطرح بوده اند. لذا  کارکرد مساجد باید از کارکرد صرفا عبادی به کارکرد های اجتماعی، فرهنگی، رسانه ای و اقتصادی گسترش پیدا کند.

 

مدیر بخش مشاوره های قرآن بنیان با اشاره به اهمیت مساجد در قرآن کریم، گفت: مسجدی بنام «مسجد منتظران ظهور» در سوئیس داریم  که تنها محل اجتماع مسلمین در این کشور اروپایی است در واقع محلی برای اجتماع و حل مشکلات خانواده ها  و محلی برای وصلت و به هم رسیدن آنهاست.

 

دکتر چاوشیان با بیان اینکه مسجد «وحدت ساز» است افزود: باید توجه داشته باشیم که تربیت ما باید «مسجدمحور» و مسجد ما هم «تربیت‌محور» باشد. اساس کار مسجد باید بر اساس تربیت، رشد و ارتقاء جامعه به خصوص جوان ما باشد.

 

وی با بیان اینکه تربیتی که در قالب مسجد شکل بگیرد بهترین و موثرترین تربیت است، تصریح کرد: تربیتی که در کانون ها و مراکز مختلف شکل می گیرد اگر چه قابل احترام است اما تربیتی متعالی است و تربیتی می تواند ما را به قرب برساند و به انسان کامل  تنزدیک کند که در دامن مسجد شکل گرفته باشد.

 

مدیر بخش مشاوره های قرآن بنیان افزود: متاسفانه در سال ها اخیر به دلیل بی توجهی های مسئولان و عدم اهتمام حتی رسانه ها به این امر مهم، شاهد کمرنگ شدن کارکردهای مساجد بودیم.

 

چاوشیان با تاکید بر لزوم مسجدمحور شدن اغلب فعالیت ها در جامعه دینی، ابراز کرد: ما باید مردم را با مساجد آشتی دهیم. مساجد باید خانواده محور و محل اجتماعات خانوادگی باشند. مطلوب است که بسیاری از برنامه هایی که در بیرون از مساجد انجام می شوند در داخل مساجد جانمایی شوند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت و معنویت مساجد می تواند به ساخت تمدن نوین اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری نیز است، منجر شود.

 

پایان پیام/

(جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲) ۲۲:۳۳
https://news.masjed.ir/u/18o6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید