جمعه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۷۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
حجت الاسلام علم الهدی:

مسجدی‌ها در حمایت از فلسطین نقش‌آفرین باشند

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با اشاره به جایگاه ارزشمند مسجدالاقصی در آموزه‌های اسلامی، گفت: مسجدی‌ها در سایه عمل به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» در حمایت از مسجدالاقصی و مردم مظلوم فلسطین، نقش‌آفرین شوند.

(جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲) ۲۲:۲۳

به گزارش مسجدخبر؛ حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدباقر علم الهدی» در گفت و گو با شبستان با اشاره به جایگاه مسجدالاقصی در اسلام و برای مسلمین به عنوان اولین قبله مسلمانان جهان، اظهار کرد: خداوند در آیه اول سوره مبارکه اسراء می‌فرماید: «سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ؛ منزّه است آن خدایى‏ که بنده‌‏اش را شبانگاهى از مسجد الحرام به سوى مسجد الأقصى که پیرامون آن را برکت داده‌‏ایم سیر داد، تا از نشانه‏‌هاى خود به او بنمایانیم، که او همان شنواى بینا است.» در این آیه ضمن اشاره به جایگاه بالای مسجد الاقصی، این مسجد هم رتبه با مسجد الحرام قرار گرفته است.

 

این کارشناس حوزه دین بیان کرد: مسلمانان در صدر اسلام به سمت مسجدالاقصی نماز می خوانند و محل تولد، زندگی، مقبره و بعثت انبیاء الهی و در واقع اولین پایگاه مسلمانان این مکان مقدس محسوب می شده است و بعد از آنکه قبله مسلمانان از مسجدالاقصی به مسجد الحرام تغییر یافت نیز این پایگاه قدسی در بین مسلمانان جهان حفظ شده است.

 

ثواب حضور در مسجد الاقصی

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به  ثواب حضور در مسجدالاقصی در روایات، گفت: در روایت است: مسجدالاقصی دری، از درهای بهشت است، که هر نماز در آن برابر با هزار نماز است، محل تجمع ارواح مؤمنین در شب جمعه است، ثواب نماز واجب در آن برابر با یک حج و ثواب نماز مستحب برابر با یک عمره است، در شب قدر به فرشتگان از طرف خداوند امر می شود که به همراه جبرئیل و میکائیل در چهار منطقه هبوط کنند: کعبه، مدینه النبی(ص)، طور سینا و مسجد الاقصی. این آیات و روایات نشان از مقدس و پربرکت بودن این مسجد دارد.

 

مسجدالاقصی نماد وحدت و یکپارچگی امت اسلامی

مدیر حوزه عمیه قاسم بن الحسن(ع) با تاکید بر اینکه مسجد الاقصی نماد وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است، گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی سالیان سال است که با آدم کشی، کودک کشی به دنبال تحقیر امت اسلامی و نیز حدف نشانه های اولیه اسلام در این مسجد است، اگرچه رهبران فلسطینی تعارضی با سیاست ها و برنامه ها این رژیم اشغالگر ندارند، اما خود مردم فلسطین با تکیه به مردم امت اسلامی پا به صحنه گذاشته اند.

 

وی افزود: فلسطینی ها امروز کار را به جایی رسانده اند که رژیم اشغالگر اسرائیل که برای اشغال بیت المقدس برنامه داشت، در برابر اقتدار مسلمانان عقب نشینی کرده و مجبور به صدور اطلاعیه برای ورود صهیونیست ها به بیت المقدس نموده است. آنها می دانند مسلمانان راهشان را پیدا کرده اند.

 

وی از مسجد به عنوان محور مقاومت امت اسلامی یاد کرد و افزود: روز قدس، روز مبارزه با استکبار و رژیم جعلی صهیونیست است که در طول تاریخ جنایت فراوانی مرتکب شده است. نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رضمان با عنوان روز جهانی قدس از ابتکارات امام خمینی(ره) است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور جهان برای دفاع از حریم امت اسلامی و قبله اول مسلمانان جهان و نابودی رژریم اشغالگر این روز را گرامی می دارند.

 

مساجد قرارگاه مهم امت اسلامی

این کارشناس معارفی رسانه ملی مسجد را اصلی ترین قرارگاه کشور معرفی و خاطرنشان کرد: مساجد پایگاه و مرکز اصلی اجتماعات مردم هستند و مردم با گرایشات دینی و اقبال قلبی در مساجد حضور می یابند. اهالی مساجد می توانند از فرصت حضور مردم در خانه های خدا استفاده کنند و با تلاش برای حفظ وحدت در سایه عمل به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا»، مردم را به بزرگداشت روز قدس و دفاع از مسجدالاقصی و مردم مظلوم فلسطین تشویق کنند.

 

پایان پیام/

(جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲) ۲۲:۲۳
https://news.masjed.ir/u/18o3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید