دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۷۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش

در اولین شب قدر جوانان پای ثابت مساجد بودند

مردم استان تهران در نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان با دست هایی پر از نیاز به سوی پرودگار تا سحر احیا گرفته و استغاثه کردند و در این میان جوانان دهه هشتادی پای ثابت در مساجد بودند.

(دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲) ۱۳:۱۳

به پگزارش مسجدخبر به نقل از مهر؛ نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان در استان تهران در حالی سپری شد که مردم با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان ندای «الهی العفو» و «جوشن کبیر» سر دادند تا از فیوضات این شب بی‌نصیب نمانده و با توسل به امیرالمومنین (ع) برای بخشش گناهان دعا کنند.

در این میان شاهد حضور جوانان دهه هشتادی در مساجد و تکایا بودیم که با عشق به مولا پای ثابت مساجد شدند و دست دعا به سوی پروردگار گرفتند، زنان و دختران این سرزمین نیز با حضور در اولین شب قدر نشان دادند که پای دین و عقیده مانده اند و شب‌های قدر را با عمق جان دوست می‌دارند.

برگزاری مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در مسجد جامع حضرت ولیعصر (عج) «خیرآباد»

همزمان با شب نوزدهم شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) مردم منطقه خیرآباد با حضور در مساجد و امامزادگان طاهر و مطهر (ع) خیرآباد با حضور پرشور خود به اعمال این شب نورانی پرداختند.

گفتنی است که این مراسم با حضور امام جمعه و مردم مؤمن و متدین و با سخنرانی حجت الاسلام حلوائیان و با مداحی علیرضا کمالی در مسجد جامع حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

مردم ورامین همراه با احیاداری و نوای «بک یا الله» میزبان شهید گمنام شدند

سرهنگ مهدی امینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مردم مؤمن و ولایت مدار شهرستان ورامین اولین شب قدر را میزبان شهیدی گمنام از دوران دفاع مقدس بودند.

امینی با بیان اینکه عشق به شهدا در این مردم خاموش شدنی نیست گفت: از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به مدت ۵ شب میزبان شهیدی گمنام از دوران دفاع مقدس در برنامه‌ها و مراسم احیا شب‌های قدر در مساجد و اماکن مذهبی ورامین خواهیم بود و این فیضی است که قسمت ما شده است.

وی عنوان داشت: حضور با برکت این شهید بر معنویت مراسم خواهد افزود و باعث معطر شدن فضای مراسم به عطر ایثار و شهادت خواهد شد.

اولین شب قدر در مصلی نماز جمعه آبسرد با حضور مردم ولایت مدار برگزار شد

مراسم اولین شب قدر با قرائت دعای افتتاح و جوشن کبیر توسط قاریان و ذاکران آل الله با حضور مردم ولایت مدار و انقلابی و مؤمن و با سخنرانی حجت الاسلام قضاوتی و مداحی ذاکر اهل بیت قاسم رضایی در مصلی نماز جمعه شهر آبسرد برگزار شد.

این آئین‌های معنوی در آبسرد با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها به خصوص جوانان با قرائت دعاهای مخصوص شب قدر، استغفار، اقامه نماز جماعت و بر سر گذاشتن قرآن مجید برگزار شد.

شب زنده داران صفادشت نیز در مسجد جامع دست بر دعا گرفتند

یکی از احیا داران صفا دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شب‌های قدر فرصتی برای آمرزش گناهان است و در این شب با قرار دادن قرآن بر روی سر و توسل به امیرالمومنین (ع) به درگاه پروردگار دعا می‌کنیم.

گفتنی است که در آئین احیاداری صفادشت که در مسجد جامع این شهرستان برپا شد، فرماندار ملارد و بخشدار صفادشت در جمع شب زنده داران مسجد جامع یوسف آباد قوام حضور داشتند.

برپایی ایستگاه صلواتی در قرچک / یک‬هزار بسته افطاری توزیع شد

همزمان با اولین شب قدر با تلاش شهرداری و سپاه قرچک و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، سپاه ۱۵ خرداد و قرارگاه جهادی فرهنگی اجتماعی شهدای مقاومت شهرستان قرچک ایستگاه صلواتی در این شهرستان برپا شد.

گفتنی است که این ایستگاه صلواتی بیش از هزار بسته افطاری بین روزه داران ماه مبارک رمضان در میدان امام خمینی (ره) توزیع کردند و این ایستگاه به مدت پنج روز فعال است.

پوشش امدادی نجاتگران هلال‌احمر شهریار در نخستین شب قدر در امامزاده اسماعیل (ع)

حسین عربی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهریار در گفتگو با خبرنگار مهر، از حضور نجات گران خواهر و برادر این جمعیت در اولین شب از مراسم لیالی قدر در تاریخ یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

عربی با بیان اینکه پوشش امدادی مراسم لیالی قدر در امامزاده اسماعیل علیه السلام بر عهده‌ی جمعیت هلال‌احمر بود افزود: بیش از ۲۰ نفر از هموطنان از خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر بهره مند شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان شهریار گفت: ۴ تیم امدادی خواهر و برادر شامل ۲۰ نفر نجاتگر و ۱ نفر نیروی کادر به همراه یک دستگاه آمبولانس اولین شب از مراسم پر فیض لیالی قدر را پوشش امدادی دادند.

پیشوایی ها اولین شب قدر را در جوار حرم مطهر امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (ع) برگزار کردند

همزمان با شب ۱۹ ماه مبارک رمضان و ضربت خوردن حضرت امیر المومنین علیه السلام، مراسم احیا شب قدر، با حضور گسترده مردم در کنار مضجع شریف امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (علیه السلام) برگزار شد.

حضور فرزند شهید فخری زاده در مسجد جامع مهرآباد

در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در استان تهران، فرزند شهید فخری زاده در مسجد جامع مهرآباد احیا داری کرد.

مردم رودهن نیز با عشق به امیرالمومنین به مرثیه خوانی نشستند

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و ایام شهادت حضرت امام علی (ع)، توسط هیئت قمربنی هاشم (ع) کریتون رودهن در مسجد امام حسن عسکری (ع) باسخنرانی حجت الاسلام محمدصالح کمالی پور، مناجات خوانی و مرثیه خوانی نعمت رضایی، دعای جوشن کبیر و قرآن به سر، با حضور عاشقان امام زمان (عج) برگزار شد.

(دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲) ۱۳:۱۳
https://news.masjed.ir/u/18mp
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید