شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۶۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مساجد برای احیای کارکردهایشان، پایگاه قرآن شوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه بسیاری از مسئولان نظام پرورش‌یافته جلسات قرآنی مساجد هستند، گفت: برکات این جلسات ثابت می‌کند مساجد برای استمرار حیات و احیای کارکردهایشان باید پایگاه قرآن شوند.

(شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲) ۲۰:۰۹
به گزارش مسجدخبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات مردمی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره برکات تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار دارد، اظهار کرد: ظهور و بنای اولیه مسجد برای اقامه نماز است اما اگر مسجد با قرآن انس لازم را نداشته باشد، این کارکرد اصلی و اصیل را هم از دست می دهد.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از سنت های حسنه و اثرگذار مسجدی برگزاری جلسات قرآن است، ادامه داد: این سنت حسنه با جذب بچه ها و کشاندن افراد از سنین و اقشار مختلف به مسجد به اقامه نماز نیز کمک و عمر انس آنها با مسجد را طولانی می کند.
 
وی در ادامه بیان کرد: این جلسات برکات و خروجی های بسیار برای کشور و نظام داشته است، چنان که بسیاری از مسئولان کنونی کشور پرورش یافته مساجد و مانوس با جلسات قرآن مسجدی بوده اند. همان طور که بسیاری از شهدای دوران دفاع مقدس مسجدی و با قرآن مانوس بودند.
 
حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه جلسات قرآنی مساجد نوجوان و جوان ما را مقابل شبهات نیز واکسینه می‌کند، تأکید کرد: چنان که دانشجویی که در جلسه قرائت قرآن مسجد رشد کرده و با معنویت مسجد مأنوس است، گرفتار شبهات نمی شود و حتی در برخورد با شبهات خود پاسخگو خواهد بود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: همه این دستاوردها ضرورت تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی را نشان داده و ثابت می کند مساجد برای استمرار حیات و احیای کارکردهایشان باید پایگاه قرآن شوند.
 
گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با شعار «می‌خوانمت» میزبان بازدیدکنندگان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) است.
 
پایان پیام/
(شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲) ۲۰:۰۹
https://news.masjed.ir/u/18kf
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید