یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۹۹۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
به بهانه بزرگداشت امام جماعت مسجد قدس

رمز موفقیت امامِ مسجد قدس در جذب جوانان

چند تن از کارشناسان مسجدی با اشاره به توفیقات حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اوسطی، امام جماعت مسجد قدس در جذب جوانان، از عوامل موفقیت وی در رونق این خانه خدا سخت گفتند.

(یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱) ۰۹:۳۵

به گزارش مسجدخبر به نقل از شبستان: سی و نهمین نشست همایش ستارگان محراب به منظور گرامیداشت شش دهه مجاهدت حجت الاسلام والمسلمین حسین اوسطی، امام جماعت مسجد قدس و استاد حوزه علمیه تهران، چهارشنبه، دهم اسفندماه در مسجد قدس (واقع در تهران، خیابان پیروزی، تقاطع خیابان اول نیروی هوایی) برگزار شد. حجت الاسلام اوسطی حدود ۶۰ سال است که امامت جماعت مسجد قدس را بر عهده دارد و توانسته این مسجد را به یکی از پایگاه های مهم دین داری و انقلابی گری در شرق تهران تبدیل کند. خبرنگار ما در گفت و گو با چند تن از استادان حوزه علمیه که شناخت خوبی نسبت به حجت الاسلام اوسطی دارند، به بررسی روش و منش این امام جماعت در مدیریت شایسته مسجد پرداخته است.


حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» با تقدیر از همه کسانی که مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین آقای اوسطی را برگزار کردند به ویژه مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: چنین نشست ها و همایش ها و برنامه هایی باید بیشتر برگزار شود تا طلاب جوان بدانند تلاش های آنان نیز در صورتی که همچون آقای اوسطی عمر خود را وقف خدمت به دین و انقلاب و مردم کنند، پاس داشته می شود.


مهم‌ترین عوامل موفقیت حجت الاسلام والمسلمین اوسطی

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه افزود: حجت الاسلام والمسلمین آقای اوسطی تا آنجایی که بنده اطلاع دارم جزو بهترین ائمه جماعات مساجد است که علم فراوان، اخلاق حسنه و مداومت بر حضور در مسجد مهم ترین عوامل موفقیت ایشان در مدیریت مسجد قدس بوده است.


وی اضافه کرد: مسجد قدس همیشه محل حضور شمار زیادی از جوانان محله پیروزی بوده است و نقش حجت الاسلام والمسلمین آقای اوسطی در جذب نوجوانان و جوانان به این مسجد کاملاً مشهود است.


حضور مستمر در مسجد راز موفقیت اوسطی است

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی امین» نیز با بیان اینکه مردم از یک امام جماعت بیش از هر چیزی، اخلاق و ادب و تواضع می خواهند که همه اینها در حجت الاسلام والمسلمین آقای اوسطی جمع است، گفت: آقای اوسطی همه روزه با حضور در مسجد قبل از اذان، پاسخگوی مردم و پس از اقامه نماز و برنامه های بعد از آن نیز دوباره پذیرای مردم است. علما باید در دسترس مردم باشند و این کاری است که آقای اوسطی همیشه به آن اهتمام دارد.


این استاد درس خارج فقه و اصول افزود: حجت الاسلام والمسلمین آقای اوسطی مسجد را به پایگاه مهم انقلابیون در سال های پیش و پس از انقلاب اسلامی تبدیل کرد و این موضوع در جذب و تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی در این مسجد بسیار موثر بوده است.


وی گفت: حاج آقا اوسطی به دلیل علمی که دارد و جزو استادان موفق حوزه علمیه است و در مدرسه بسیار بزرگ شهید مطهری تدریس دارد، توانسته اند از طریق پاسخگویی به نسل های مختلف مردم، موفقیت زیادی در جذب نخبگان حوزوی و دانشگاهی کسب کنند.


تلاش طولانی مدت دشمن برای جدایی افکندن میان مردم و علما

حجت الاسلام والمسلمین «حسین اسکندری» نیز با اشاره به تلاش دشمنان برای فاصله انداختن میان مردم و روحانیون و علما، گفت: این کار دشمن حاصل تلاش یک شبه نیست و از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی تلاش دشمنان که پیش از انقلاب اسلامی نیز وجود داشت، شدت گرفته است و هر روز بیشتر می شود. حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت آقای اوسطی و برنامه های مشابه شکست نقشه دشمن را نشان می دهد.


تولیت حوزه علمیه دارالاسلام افزود: دشمنان وقتی علمایی همچون حاج آقای اوسطی را مشاهده می کنند که تا این حد در رونق مسجد و جذب و تربیت نسل جوان و کار برای اسلام و انقلاب و مردم و نیازمندان موفق است، بیشتر به خشم می آیند و بیشتر برای مقابله با علما و روحانیون برنامه ریزی می کند.


وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین اوسطی برای مردم و اهالی منطقه پیروزی و نیرو هوایی صرفاً پیش‌نماز نیست بلکه ایشان یک استاد اخلاق و مربی تربیت است که مردم با خیال راحت فرزندان خود را به مسجد قدس می فرستند.


حجت الاسلام والمسلمین «محمد عباس‌نژاد» نیز با بیان اینکه چند دهه است به دعوت حجت الاسلام والمسلمین آقای اوسطی در مناسبت های مختلف در مسجد قدس سخنرانی می کند، گفت: این مسجد همیشه محل حضور پرشور و گسترده کودکان، نوجوانان و جوانان است. نکته مهم آنکه همین نسل جوان مدیریت بسیاری از برنامه ها را برعهده دارند.


رمز موفقیت مسجد قدس ...

مبلغ و خطیب دینی مسجد قدس افزود: آقای اوسطی باور زیادی به نسل جوان دارد و توانسته این مسجد را به مرکز اجتماع شمار زیادی از جوانان تبدیل کند. جوانان انقلابی و جهادی و پای کار دین و انقلاب در این مسجد در ساعات مختلف روز مشاهده می شود.


وی تاکید کرد: هر وقت برای سخنرانی به مسجد قدس می آیم شاهد بودم که حجت الاسلام والمسلمین آقای اوسطی جزو اولین نفراتی است که به مسجد می آید. مردم دوست دارند که با روحانی مسجد صحبت کنند، گپ و گفتی داشته باشند و سوالات خود را مطرح کنند. آقای اوسطی با وجود مشغله های بسیار و تدریس در حوزه علمیه، مقید به حضور حداکثری در مسجد و این مهم از عوامل موفقیت ایشان است.


پایان پیام/

(یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱) ۰۹:۳۵
https://news.masjed.ir/u/1724
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید