دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۹۸۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
خطاب به ائمه محترم جماعات مساجد تهران

نامه‌ مهم رئیس امور مساجد در رابطه با مواقف پیش رو

حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدابراهیم در آستانه‌ی «دهه‌ی تکریم و تعظیم مساجد»، نامه‌ای خطاب به ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران مرقوم نمودند.

(دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱) ۱۳:۱۵
به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در آستانه‌ی «دهه‌ی تکریم و تعظیم مساجد»، نامه‌ای خطاب به ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران مرقوم نمودند. متن این نامه به این شرح می باشد.
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
 
محضر شریف و مبارک حضرات علمای اعلام و حجج اسلام، ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران دامت افاضاتهم
 
 سلام علیکم و رحمة الله
 
  با احترام؛ ایّام و لیالی نورانی و پربرکتی که از نیمه‌ی شعبان تا دهه‌ی مبارکه‌ی تکریم و تعظیم مساجد و نوروز و بویژه حلول ماه مبارک رمضان پیشرو داریم، فرصتی است برای عرض ارادت مجدّد، تقدیم تبریکی صمیمانه و آرزوی عافیت، عزّت و توفیق روزافزون برای وجود شریفتان؛ ضمن سپاس و امتنان ناچیز خود از تلاشهای خالصانه و مجاهدت شبانه‌روزی‌ شما سروران گرانقدر، نکاتی چند را تقدیم محضر شریفتان می‌کنم.
 
۱. پانزدهم شعبان المعظّم سالروز ولادت با سعادت فخر عالم امکان حضرت ولیعصرعجّل‌الله‌فرجه فرصت مغتنمی جهت ایجاد پیوند عاطفی و رابطه‌ی مستحکم مردم بویژه نوجوانان و جوانان است. ضروری‌ست با جلب مشارکت مردمی در آذین بندی مسجد و محلّه و مردمی‌سازی جشن نیمه‌ی شعبان، شور و نشاط معنوی در محلّات ساری و جاری شود و همچنین الفت و همبستگی میان اقشار مختلف مردم ایجاد گردد.
 
۲. دهه‌ی تکریم و تعظیم مساجد امسال با همّت مضاعف شما سروران عزیز رونق بیشتری خواهد یافت. دبیرخانه‌ی دائمی مستقر در این مرکز با بهره‌گیری از راهنماییهای حضرات ائمه‌ی جماعات و تجربیات حاصل شده، با مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط مقدّمات برگزاری این ویژه برنامه را از چندماه قبل تا کنون با جدّیت پیگیری نموده است؛ لذا با هدف زمینه‌سازی حرکت هماهنگ و جریان‌ساز مساجد همچون سال گذشته برای هر یک از روزهای دهه تکریم و تعظیم نامی برگزیده شده و شیوه نامه‌ای پیشنهادی در خصوص چگونگی برگزاری برنامه‌های عمومی دهه و اختصاصی هر روز تنظم گردیده که به پیوست تقدیم شده و البته با اشراف شما، به نحو مطلوبی تکمیل و اجرا خواهد شد.
 
۳. واضح است که برنامه‌ی، غبارروبی، عطرافشانی و آراسته‌سازی مسجد، با رویکرد استقبال از ماه میهمانی خدا و ایجاد نشاط رمضانی میان مؤمنین با مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم به تدریج در سراسر دهه انجام خواهد شد و قرار گرفتن برنامه‌های مربوط به این موضوع در بسته‌ی پیشنهادی، صرفاً نمادین محسوب می‌شود.
 
۴. به منظور جلب توجّه افکار عمومی و دست‌اندرکاران به لزوم تمهید مقدّمات جذب همه‌ی اقشار به‌ویژه نوجوانان و جوانان به مساجد، به فضل و مدد الهی همّت عالی ائمّه‌ی معزّز جماعات در سال جاری به موضوعات پیوند مسجد، مدرسه و دانشگاه معطوف شده و بر همین اساس، عبارت «مسجد، کانون اتّحاد و همدلی»، به عنوان پیام این دهه انتخاب شده است. 
 
۵. در آستانه ی شهرالله ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن ندای «عَلَیکُم بالقُرآن...» امام صادقعلیه‌السلام، مخاطب خود را در میان مصادیق "الحافِظ للقرآن العامل به ..." جستجو می‌کند تا شرط امانتداری در خصوص ثقلین، در پرتو نور وجودی راسخون با راهبرد "انَّما نُصبَت المَساجِد لِلقُرآن" که از سوی خاتم پیامبرانصلّى الله علیه وآله وسلم ابلاغ شده است محقّق گردد. بیاییم فراتر از درد دلها و گلایه‌ها، با تحمّل مشکلات و ناملایمات، با مدد گرفتن از صاحب مصحف شریف مساجد را به عنوان پایگاههای اصلی ترویج قرآن رونقی دوچندان ببخشیم و اسباب نشاط معنوی و بهجت روحی مؤمنین و جوانان را در بیت الله و بیت‌القرآن فراهم نماییم. بر این اساس مرکز رسیدگی به امور مساجد، مصمّم است طرح «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» را که مقدّمات آن در قالب برگزاری کرسی‌های تلاوت در مساجد از سال‌های گذشته تا کنون فراهم شده است، در حدّ بضاعت و توان با هماهنگی همراهی و همدلی ائمه‌ی محترم جماعات پیگیری نماید.
 
۶. اقبال شایستهی مردم شریف و عزیز به حضور در خانه‌ی خدا، نماز اوّل وقت، به‌ویژه نماز ملکوتی صبح در ماه مبارک رمضان دوچندان می‌شود؛ شایسته است با تدبیر امام و کارگزاران مسجد، دو موضوع مهمّ "توجّه به برقراری مسجد در طول روز" و "اقامه‌ی نماز صبح" در جریانی رو به گسترش و تعمیق به امری مستمر و فراگیر ادامه یافته و تقویت شود.
 
۷. "روز قدس" که در همجواری شبهای قدر است، "یوم القدر" امّت اسلام است که مسئله‌ی فلسطین با محوریت مسجدالاقصی را از غربت و مهجوریت بیرون آورد و آن را در جایگاه حقیقی خود به عنوان مسئله‌ی اوّل جهان اسلام قرار داد. بزرگداشت این روز عزیز و راهپیمایی آن، یادگار جاودانه‌ی معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام راحل عظیم الشأنرضوان‌الله‌علیه است و با تدابیر حکیمانه‌ی زعیم ذوفنون نظام مقدّس جمهوری اسلامی حضرت امام خامنه‌ایمدّظلّه‌العالی شمارش معکوس پایان عمر منحوس رژیم جعلی صهیونیستی را به صدا در آورده است و با بیداری نجات بخش امّت اسلام و جبهه‌ی مقاومت در سال‌های اخیر روند اضمحلال این جرثومه‌ی فساد را تسریع کرده است. امسال و در حسّاس‌ترین مقطع زمانی که منطقه آینده‌ساز غرب آسیا و جهان اسلام، شرایطی ویژه را در مقابله با هجوم‌های مذبوحانه و ناشیانهی استکبار تجربه می کند و جریان مقاومت اسلامی با محوریت ایران عزیز در مصافی همه جانبه با صهیونیزم جهانی به میدان آمده است؛ شایسته است با هدایت و راهبری مدبّرانه و نفوذ کلمه شما سروران عزیز، زمینه‌ی حضور میلیونی مردم مؤمن و روزه دار امّ القرای جهان اسلام در شهر و استان سرافراز تهران فراهم آید و مساجد مانند همیشه پُرشورتر و آماده تر به عنوان مبدأ حرکت خود جوش مردم انقلابی و تقویت کننده‌ی بزرگترین راهپیمایی حمایت از مظلومان جهان به ویژه در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، میانمار، افغانستان و ... رسالت انقلابی خود را ایفا نماید.
 
۸. "نماز عید سعید فطر" در امّ القرای جهان اسلام ، بعنوان بزرگترین نماز جهان اسلام به امامت امام امّت اسلام و نایب بر حق امام زمانعجّل‌الله فرجه هدیهای الهی و بشارتی آسمانی برای جهان اسلام است که هر چه برعظمت و شکوه آن افزوده شود، برکات و آثار بی‌پایانی را به ارمغان خواهد آورد. امید است در عید سعید فطر توفیق اقتدای نماز با شکوه فطر به ولیّ امر مسلمین جهان را بار دیگر کسب نموده و در معیّت اهالی مسجد در این اجتماع میلیونی معنوی و نورانی مشرّف گردیم.
 
  از محبّت و عنایت شما سروران ارجمند سپاسگزارم و امیدوارم با توکّل به صاحب مسجد توفیق داشته باشیم در راستای منویات امام راحل عظیم الشأنقدّس‌سرّه و رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامیمدّظلّه‌العالی، بیش از گذشته توجّه مردم و مسئولین را به سمت ریشه و حافظ اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی جلب نماییم.
 
                                                                                                                                            والسلام علینا وعلى عباد الله الصالحین
                                                                                                                                         خادم شما در مرکز رسیدگی به امور مساجد
                                                                                                                                                     حسین محمّدابراهیم

⬅ویژه‌نامه‌ ماه شعبان را از اینجا دریافت نمائید

⬅برای ورود به صفحه ویژه دهه تکریم اینجا کلیک نمائید

⬅ویژه نامه ماه مبارک رمضان را از اینجا دریافت نمائید
 

(دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱) ۱۳:۱۵
https://news.masjed.ir/u/16y2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید