چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۹۴۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
بسته خبری #خبر‌ ـ خوش

مساجد استان تهران هم‌پای راه‌پیمایان ۲۲ بهمن

امسال، ۲۶ مسجد در مبدأ و طول مسیر راه‌پیمایی ۲۲ بهمن در تهران قرار داشتند. این مساجد به‌ صورت ویژه نماز جماعت ظهر و عصر اقامه نمودند و شرایط اقامه نماز در دیگر ساعت‌ها را برای مردم عزیزمان در مسیر راه‌پیمایی را فراهم نمودند.

(چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱) ۱۴:۲۹

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد، در اولین روز این هفته، شاهد یک اتفاق بزرگ با همراهی مردم عزیزمان بودیم. آری، یک راه‌پیمایی بی‌نظیر دیگر در روز ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب در شنبه‌ گذشته رقم خورد. در این روز بزرگ، مساجد استان تهران و البته کشور عزیزمان ایران، میزبان، هم‌راه و هم‌پای هموطنانمان در طول مسیر راه‌پیمایی بودند. بسته خبری #خبر_خوش این هفته را با خبری در این رابطه تقدیم شما می‌کنیم.

 

مساجد استان تهران میزبان راه‌پیمایان ۲۲ بهمن بودند

 امسال(۱۴۰۱)، ۱۲ مسجد در مبدأ و ۱۴ مسجد در مسیر راه‌پیمایی ۲۲ بهمن تهران قرار داشتند. این مساجد به‌ صورت ویژه نماز جماعت ظهر و عصر را برپا و شرایط اقامه نماز در دیگر ساعت‌ها را فراهم نمودند. در سایر شهرستان‌های استان تهران نیز مساجد مبدأ و مسیر، با همین برنامه، میزبان هموطنانمان در طول مسیر راه‌پیمایی بودند.

درب این مساجد از ساعات ابتدایی صبح تا حدود ۴ ساعت بعد از نماز ظهر باز بود. بسیاری از مساجد برنامه‌‌های ویژه به همراه پذیرایی از هموطنانمان، در طول مراسم برگزاری سالروز جشن پیروزی انقلاب داشتند. 

 

 سلسله جلسات اخلاقی شهرستان ری

به مناسبت شام شهادت موسی بن جعفر علیه‌السلام مسجد فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها در کوی اسلام، فردا پنجشنبه ۲۷ بهمن، میزبان یک جلسه «اخلاق» با ارائه استاد وطن خواه است.

 

کمک اهالی مسجد جامع اصفهانک به زلزله‌دگان خوی

اهالی مسجد جامع احباب الحسین علیه‌السلام اصفهانک به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین «سید مجتبی بدری»، تاکنون بیش از دو میلیون به صورت نقدی برای کمک به زلزله زدگان در شهرستان خوی جمع آوری کردند. جمع آوری این کمک‌های مردمی در این مسجد همچنان ادامه دارد. 

 

محفل قرآن و تجلیل خانواده شهدای قرآنی در مسجد باب‌الحوائج علیه‌السلام

مسجد باب‌الحوائج علیه‌السلام در میدان رهبر، امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن، بعد از نماز مغرب و عشاء، میزبان محفل قرآنی با قرائت «رامین بهرامی» و مراسم تجلیل خانواده‌ی شهید جامعه‌ی قرآنی «علی مفتاحی» است. این برنامه هفتگی است و شما می توانید تصاویر و اخبار این رویدادها را در پایگاه تخصصی مسجد بخوانید.

 

میزبانی مسجد فائق از یادواره شهداء

 مراسم یادواره شهدا با محوریت شهید «روح‌الله عجمیان» روز یکشنبه، ۲۳ بهمن ماه بعداز نماز مغرب و عشا، در مسجد فائق در خیابان فیاض بخش، برگزار شد. حجت الاسلام دانایی سخنران این مراسم بود.

 

 هم‌افزایی شبکه مساجد محله ایران در جهاد تبیین و ترویج حجاب

 معزی دبیر شبکه مساجد محله ایران به خبرنگار شبستان گفته است: شبکه مساجد محله ایران از زمان آغاز آشوب‌های چند ماه گذشته در کشور تاکنون چندین نشست به منظور هم افزایی نیروهای مسجدی برگزار کرده است. ما به منظور حفظ هویت مسجدمحور محله ایران با دستگاه‌های فرهنگی، انتظامی، امنیتی و اجتماعی این محله و منطقه ۱۲ جلسات متعددی برگزار می کنیم.

 این شبکه شامل مساجد حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، سادات اخوی، حضرت الزهرا سلام‌الله‌علیها، آشتیانی ها، امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و حضرت سیدالشهدا  علیه‌السلام است.

 

 اجرای طرح خوانش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مسجد انصارالمهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف

 طرح خوانش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه روزهای دوشنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا، در مسجد جامع انصارالمهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در جنت آباد شمالی، اجرا می‌شود.

 

 برگزاری یادواره شهدا در مسجد باب الحوائج علیه‌السلام

 همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام، نخستین یادواره شهدای محله بلورسازی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و امنیت پنجشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه، از نماز مغرب در مسجد باب الحوائج علیه‌السلام ، میدان نهم دی برگزار می‌شود.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار حاج ابراهیم جباری فرمانده سابق سپاه ولی امر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف  و مشاور فرمانده کل سپاه سخنرانی و حاج ولی‌الله کلامی زنجانی شعرخوانی و مرثیه‌خوانی خواهند کرد.

 

 برگزاری محفل قرآنی در مسجد جامع امام علی علیه‌السلام اندیشه

 محفل انس با قرآن کریم، روز ۲۴ بهمن‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع امام علی علیه‌السلام شهر جدید اندیشه، برگزار شداین محفل با تلاوت مهدی کرامتی‌زاده، قاری برتر کشورمان و اجرای حافظ نوجوان کل قرآن کریم محمدسام رحمت‌الله ‌زاده، همراه بود.

 

 راه‌اندازی پویشِ مسجدیِ «پرواز تا حرم» برای ساخت صحن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها  

حجت الاسلام حجت‌اله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از راه‌اندازی پویشی به نام «پرواز تا حرم» با مشارکت اهالی مساجد خبر داد. (اینجا بخوانید)

 

 میزبانی ۴۰۶ مسجد از ۳۷۳۰۲ معتکف در ایام‌البیض ماه رجب

 امسال ۴۰۶ مسجد در سطح استان تهران، میزبان ۳۷۳۰۲ معتکف در ایام «اعتکاف رجبیه» بودند. از این آمار، ۱۰۱۵۰ نفر را «معتکفین مرد»، ۱۷۹۲۸ نفر را «معتکفین زن» تشکیل می‌دهند. (اینجا بخوانید)

 

نشست تبیینی مسجد صاحب الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در ورامین

 در ادامه‌ سلسله جلسات و برنامه‌های «دوشنبه‌های نهضت جهاد تبیین» در ورامین؛ این‌بار، این نشست با محوریت کرسی آزاد اندیشی، ۲۴ بهمن در مسجد صاحب الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شهرستان ورامین  برگزار شد.

 

 سلسله نشست های نهضت جهاد تبیین در پیشوا

 نشست‌ دیگری از سلسله نشست‌های «نهضت جهاد تبیین» در مسجد جامع امام خمینی‌‌رضوان‌الله‌‌تعالی‌علیه در پیشوا، پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ با سخنرانی روح الله مؤمن نسب (استاد سواد رسانه و فضای مجازی در دانشگاه) برگزار شد.

پایان پیام/

(چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱) ۱۴:۲۹
https://news.masjed.ir/u/16o0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید