سه شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۹۴۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جماعت مسجدالاقصی مطرح کرد:

توجیه تخریب مسجدالاقصی به بهانه زلزله ناکام ماند

شیخ عکرمه صبری، امام جماعت و خطیب مسجدالاقصی از قصد اسرائیل برای سوءاستفاده از زلزله اخیر ترکیه و سوریه برای توجیه تخریب مسجدالاقصی خبر داد.

(سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱) ۱۶:۱۷
به گزارش مسجدخبر به نقل از ایکنا؛ شیخ عکرمه صبری، امام جماعت و خطیب مسجدالاقصی در گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه بین‌المللی «حقیقت» تصریح کرد: رژیم صهیونیستی امید داشت تا این زلزله بر مسجدالاقصی نیز تأثیر بگذارد تا بتواند نقش عاملی مانند حفاری‌های این رژیم در تخریب مسجدالاقصی را پنهان سازد.
 
صبری افزود: سال ۲۰۲۲ از نظر یورش شهرک‌نشینان صهیونیست بدترین سال برای مسجدالاقصی و قدس بود، به ویژه اینکه اشغالگران قصد تشدید این یورش‌ها و بدل ساختن آن به امری عادی را داشتند به شکلی که بتوانند حضور در این مسجد مقدس را به حقی برای خود تبدیل سازند. با این حال مقاومت مردم فلسطین مانع از تحقق اهداف آنها شد.
 
وی تأکید کرد: هجوم شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی با حمایت نظامی اشغالگران صورت می‌گیرد و آنها خود از این اقدام در ترس و وحشت هستند و بدون محافظت نظامی شهامت ورود به مسجد را ندارند.
 
شیخ عکرمه صبری در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی خود تصریح کرد: بر اثر حفاری‌ها رژیم صهیونیستی در زیر مسجدالاقصی این مسجد حالت ناپایداری دارد و رژیم صهیونیستی انتظار داشت زلزله اخیر منجر به تخریب مسجد شود با این حال خداوند آن را حفظ کرد.
 
صبری تصریح کرد: در زلزله سال ۱۹۲۷ فلسطین نیز بخشی از مسجد فروریخت با این حال به سرعت بازسازی شد. خطیب مسجدالاقصی همچنین با اشاره به هجوم بن گویر چهره افراطی کابینه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی این جنایت‌ها را دارای آثاری منفی برای خود رژیم صهیونیستی توصیف کرد چرا که هم اکنون مخالفت داخلی در این رژیم به اوج خود رسیده از سویی حمایت بین‌المللی از رژیم صهیونیستی نیز به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته است و شاهد انتقادات گسترده از این رژیم و بن گویر در سطح بین‌المللی هستیم.
 
وی تأکید کرد: شهر بیت‌المقدس مانند مکه مکرمه و مدینه منوره در قلب همه مسلمانان قرار دارد و تلاش‌ها برای افول این جایگاه و منحرف کردن اذهان مردم کشورهای اسلامی، موفق نبوده است.

پایان پیام/

(سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱) ۱۶:۱۷
https://news.masjed.ir/u/16n5
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید