چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۸۶۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
بسته خبری #خبر‌ ـ خوش

دوستی با محیط زیست در ۴۶ مسجد تهران

محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ در خصوص اجرای طرح تفکیک پسماند در این ۴۶ مسجد، خبر داد.

(چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱) ۱۵:۵۱

به گزارش سرویس تخصصی مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد ماه رجب سرتاسر جشن است و عبادت، در اولین روزهای آن ولادت امام باقر علیه‌السلام است و در نیمه‌ی آن ایام البیض و موسم اعتکاف و بهترین روز و خوش یمن ترین روزش سیزده رجب و سالروز ولادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام است. بسته‌‌ی #خبر _ خوش ما هم  تحت تاثیر این روزهای مبارک است. اما خبر برگزیده‌ی ما یک خبر محیط زیستی است. در ادمه اخبار مساجد را در آغازین روزهای رجب می‌خوانید.

 

میزبانی مساجد از جشن‌های ولادت امام باقر(ع)

در آستانه حلول ماه رجب المرجب و سالروز ولادت امام محمدباقر(ع)  مسجد جامع نارمک در خیابان سمنگان، مسجد الزهرا(س) در شهرک شهید محلاتی، مسجد شهدا در بزرگراه شهید محلاتی، مسجد رضویه در افسریه، مسجد جامع خاتم النبین(ص) در خادم‌آبادِ شهرری، مسجد امام محمدباقر(ع) در پاسداران، مسجد حضرت زینب(س) در چهارراه کوکاکولا، مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در میدان شهدا و مسجد سیدالشهدا(ع) در نازی‌آباد، مراسم جشن و سخنرانی برگزار نمودند.

 

برگزاری کرسی تلاوت قرآن در مسجد ثامن‌الائمه(ع)

کرسی تلاوت قرآن کریم  با حضور «سید مصطفی موسوی»، قاری ممتاز کشورمان در مسجد ثامن الائمه(ع)، رباط کریم روز شنبه، اول بهمن، بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد.

 

برگزاری کلاس‌های طب سنتی در مسجد جامع پیامبر اعظم(ص)

کلاس‌های طب‌سنتی با موضوعاتی همچون اصول تغذیه‌ی سالم و راهکارهای پیشگیری از بیماری‌های شایع، روزهای دوشنبه در مسجد جامع پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار می‌شود.(تلفن تماس 09122584293

 

 ویژه برنامه‌های متنوع مسجد صاحب الامر(عج) برای ماه رجب

 امام جماعت مسجد صاحب الامر (عج) خیابان نبرد شمالی از برگزاری مراسم اعتکاف نیز در روزهای ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه در این مسجد خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۷۰ نفر برای شرکت در این اعتکاف ثبت نام کردند و علاقمندان تا روز هشتم بهمن ماه می توانند با مراجعه به دفتر این مسجد برای شرکت در این برنامه ثبت نام کنند. همچنین مراسم جشن میلاد امام باقر (ع) در روزهای یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم بهمن ماه در مسجد صاحب الامر(عج) برگزار شد.

 

 مسجد فائق حامی جوانان در امر ازدواج 

«محمدصادق حقیقت» مسئول صندوق خیریه حضرت خدیجه کبری(س) مسجد فائقگفت: بعد از اینکه مسجد فائق به همت حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی (موسس و امام جماعت فقید مسجد فائق و نماینده اسبق مجلس که بیشتر مردم وی را به عنوان استاد اخلاق در خانواده می شناسند) و جمعی از خیران و اهالی مردم ایران تاسیس شد، مرحوم حسینی به فکر انجام امور خیریه در این مسجد افتاد و یکی دو سال پس از تاسیس این خانه خدا، صندوق خیریه و صندوق تعاون ازدواج در مسجد فائق راه اندازی شد و به تدریج با استمرار حمایت نمازگزاران و جذب چندین خیر متدین توسعه یافت.

کارت هدیه، وام ازدواج به یکی از زوجین با اقساطی متناسب با درآمد آقا داماد، از ابتکارات این مسجد در امر ازدواج است. 

 

 عمامه‌گذاری جمعی از طلاب در مسجد قدس 

 مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه، ششم بهمن ماه در مسجد قدس خزانه بخارایی برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران، سخنران این مراسم است.

 

 آموزش تفکیک پسماند در مساجد

 همیشه پیشرفت فرهنگی کشورها بهترین خبر برای شهروندان آن‌هاست. گزارشگر این بسته‌ی خبری #خبر _ خوش یکی از دغدغه‌هایش در این خبر نمایان می‌شود. بارها کمپین تشکیل داده‌ و حتی خودش دست به کار شده‌ است. از برداشتن و معدوم کردن ماسک‌های روی زمین افتاده در روزهای ابتدایی کرونا تا آموزش به بچه‌ها برای رعایت پاکیزگی محله و تفکیک زباله را انجام داده‌ است! ولی پیشرفتی ندیده جز صورت‌های غرق خجالت فسقلی‌هایی که از انداختن آشغال در وسط کوچه مات می‌شوند! اما حالا شهردار منطقه ۱۳ از آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۲۴۰۰ نفر از شهروندان در ۴۶ مسجد این منطقه طی ماه‌های گذشته خبر داده است. امیدواریم مساجد بتوانند «النظافته من الایمان» را معنا ببخشند!

محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ در خصوص اجرای طرح تفکیک پسماند در این ۴۶ مسجد خبر داد و گفت: مساجد به عنوان پایگاه های مردمی می‌توانند در حوزه ارائه آموزش شهروندی مؤثر باشند. در این طرح، طی ماه های گذشته، کارشناسان بازیافت ۱۲۰ مورد با حضور در ۴۶ مسجد محلات ۱۳ گانه منطقه ۱۳ به آموزش شهروندان پیرامون موضوع‌های مختلف بازیافت اقدام کردند.

 

 دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده شهدا در مساجد

در ادامه دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی با خانواده شهدا، در بیستمین جلسه از این دیدار، چهارشنبه ۲۸ دی ماه، این‌ بار با رویکردی جدید در مسجد حسنی و با حضور خانواده شهید آقاخانی و اهالی محله‌ نیروی هوایی محفل انس با قرآن به پا داشتند.

در این رویداد استاد محمدعلی مدنی به قرائت قرآن پرداخت و در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مِنا، شهید مویدی، از خانواده شهید آقاخانی با اهدای لوحی با امضای فرمانده سپاه تهران تقدیر به عمل آمد.لازم به ذکر است از روز گذشته، برنامه‌های هفتگی این گروه در مساجد مختلف سطح شهر تهران و با حضور خانواده شهدا و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد انجام می‌شود. 

 

سلسله نشست‌های نهضت جهاد تبیین در پیشوا

 یکی از سلسله نشست های نهضت جهاد تبیین، این جمعه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ از اذان مغرب با سخنرانی علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت سیزدهم در مسجد جامع امام خمینی(ره) پیشوا  برگزار می‌شود.

 

 یادواره شهدای محله جوادیه برگزار می‌شود

  یادواره شهدای محله جوادیه، پنجشنبه ۶ بهمن همزمان با نماز مغرب و اعشاء در مسجد جامع محله جوادیه برگزار می‌شود. این یادواره‌ی مردمی با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردمی انقلابی و شهید پرور محله جوادیه و با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

محله جوادیه طی هشت سال دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که در این مراسم از آنها تقدیر خواهد شد.

پایان پیام/ 

(چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱) ۱۵:۵۱
https://news.masjed.ir/u/13fv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید