چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۸۳۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
بسته خبری #خبرـ خوش

تجلیل شهدا و حمایت از حجاب و عفاف

بیشتر اخبار خوب این هفته مربوط می‌شود به مراسمات گرامیداشت یاد شهدا در مساجد، اما در کنار آن، برنامه‌هایی در مساجد رو به فزونی‌ست که دقیقاً عمل به وصیت شهداست. این امر، خبر خوشی است از درک کارکردهای مسجد از سوی مسجدیها!

(چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱) ۱۴:۵۰
به گزارش سرویس مسجد خبر  پایگاه تخصصی مسجد؛ برنامه‌های این هفته مساجد استان تهران، نشان از درک بالای کارکرد مسجد از سوی مسجدی‌ها دارد. برنامه‌هایی که منطبق بر آرمان‌های اسلام و وصیت شهدای این راه است. #خبر_خوش این هفته‌، زنده ماندن یاد شهدا در مساجد و مهمتر از آن برگزاری برنامه‌هایی است که دغدغه‌ی اصلی شهدای اسلام و همانا وصیت آنهاست. کمک به همنوعان، بررسی و ترویج حجاب و گرفتن دست نیازمندان به هر بهانه‌ای با محوریت مسجد است.

 

مسابقه کتابخوانی «حاج قاسمی که من می‌شناسم» در مسجد فائق
 
مسابقه کتابخوانی «حاج قاسمی که من می‌شناسم» با محوریت زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده جریان مقاومت اسلامی یازدهم اسفند در مسجد فائق می‌‌شود.
 
برنامه اعتکاف ویژه طلاب برادر در مسجد مروی
 
مراسم معنوی اعتکاف ماه مبارک رجب ویژه طلاب برادر در مسجد مروی تهران برگزار می‌شود.
 
یادواره شهید «دقایقی» در مسجد پیامبر اعظم(ص)
 
یادواره سردار سرلشکر شهید «اسماعیل دقایقی» فرمانده لشکر ۹ بدر در دوران دفاع مقدس، امروز ۲۸ دی‌ماه، به مناسبت سالروز شهادتش در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی با سخنرانی سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران برگزار ‌شد.
 
 بزرگداشت شهید نواب صفوی در مسجد نظام‌مافی
 
یادبود شهید نواب صفوی، امروز چهارشنبه، ۲۸ دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا، با مرثیه خوانی «سعید حدادیان» در مسجد جامع نظام مافیِ جنت آباد جنوبی برگزار می شود.
 
اسکان موقت شهروندان در مساجد هنگام سردن شدن هوا
 
در جلسه شورای اطلاع‌رسانی منطقه ۵ با موضوع برف‌روبی برگزار و در ‌آن مقرر شد هنگام سرد شدن هوا امکان اسکان شهروندان در مساجد فراهم شود.
 
برپایی سلسله جلسات جهاد تبیین در مسجد جامع امام سجاد(ع)
 
این سلسله نشست ها با حضور حجت الاسلام «ناصر یوسفی» روزهای ۲۶ دی، ۱۰ و ۲۴ بهمن، ۱ و ۱۵ اسفند بعد از نماز مغرب و عشاء در این مسجد برگزار می شود.
 
تقدیر از مدافعان امنیت در مسجد پیامبر اعظم(ص)
 
مراسم تقدیر از مدافعان امنیت ۳۰ دی‌ماه در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی با سخنرانی سردار حسین اشتری، فرمانده سابق نیروی انتظامی کشور برگزار می‌‌شود.
 
 
حمایت از حجاب و عفاف در اجتماع فاطمیِ مسجد فائق
 
باز هم مسجد فائق، به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر و نیز به منظور حمایت از حجاب و عفاف فاطمی(س) جشن میلاد حضرت زهرا(س)غروب یکشنبه، ۲۵دی ماه، به میزبانی مسجد فائق برگزار شد.
 
برپایی میز خدمت در مسجد جامع رسول اکرم(ص)
 
میز خدمت با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۲۱ و به منظور بررسی مشکلات این منطقه در مسجد جامع رسول اکرم(ص) برگزار شد.
 
یادواره شهدای کربلای پنج در مسجد پنبه چی
 
یادواره شهدای کربلای پنج، پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه بعد از نماز مغرب وعشاء در مسجد پنبه‌چی خیابان ولیعصر(عج) برگزار می‌‌شود.
 
برگزاری جلسات آموزش و تفسیر قرآن در مسجد جامع الزهرا(س)
 
سلسله جلسات آموزش و تفسیر قرآن کریم، غروب روزهای شنبه با ارائه قاریان و مفسران ممتاز کشوری در مسجد جامع الزهرا(س) خیابان هنگام برگزار می شود.
 
ارائه خدمات پزشکی رایگان در مسجد انصارالحسین(ع)
 
اهالی مسجد انصارالحسین (ع) خیابان پنجم نیروی هوایی، روز سه شنبه ۲۷ دی‌ماه و بزرگداشت روز زن،  از دو پزشک عمومی، یک متخصص در حوزه بانوان، یک متخصص در حوزه داخلی، یک متخصص در حوزه قلب و دو متخصص در حوزه مشاوره و روانشناسی، دعوت کردند تا به صورت رایگان، مردم را ویزیت کنند.
 
افتتاح مسجد صاحب الزمان (عج)  قلعه‌نو 

مسجد صاحب الزمان (عج) بخش قلعه نو در دشت ورامین، حدود ۸ سال است که ساخته شده ولی تاکنون مورد استفاده قرارنگرفته بود. قرار است در سالروز میلاد امام علی(ع)، برای میزبانی از نمازگران، آماده و افتتاح شود.

پایان پیام/
(چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱) ۱۴:۵۰
https://news.masjed.ir/u/12pc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید