چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۸۳۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی؛

مساجد به مقابله‌ جنگ ترکیبی دشمن بروند

حجت‌الاسلام پیروزمند با بیان‌اینکه عقبه انسانی پیشرانِ انقلاب اسلامی در مساجد پرورش یافتند، گفت: مساجد و ائمه جماعات در روشنگری و بصیرت‌افزایی برای آحاد افراد جامعه در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن نقشی مهم دارند و باید به جهاد تبیین اهتمام کنند.

(چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱) ۱۳:۳۳

به گزارش سرویس مسجد خبر؛ حجت الاسلام‌والمسلمین «علیرضا پیروزمند» در گفت و گو با شبستان با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در جهاد تبیین، اظهار کرد: یک بخش مهم از جهاد تبیین یعنی بیان اعتقادات و آموزه های اسلامی به صورت دائمی در مساجد و توسط ائمه جماعات انجام می شود چراکه بیان معارف به نوعی صیانت فرهنگی در جامعه ایجاد می کند.

 

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه اهتمام به جهاد تبیین نیاز امروز جامعه است، تصریح کرد: علاوه بر بیان معارف، نیاز است مسائل مهم کشور در جهاد تبیین بویژه برای جوانان بیان شود چراکه امروز دشمن در جبهه فرهنگی تلاش می کند در راستای  محاسبه تبلیغاتی خود عمل و نقطه ضعف ها را بزرگ و نقاط قوت را کوچک جلوه کند و با دامن زدن به اختلافات، مردم را در برابر توطئه ها و هجوم تبلیغاتی سهل‌انگار و غافل نماید.

 

وی تاکید کرد: امروز این مسئله با ترکیبی شدن جنگ نرم دشمن پیچیدگی های بسیار پیدا کرده است و نقش ائمه جماعات در روشنگری و بصیرت افزایی برای آحاد افراد جامعه بسیار مهم است.

 

سیاست ها و راهبردهای دشمن در تربیون مساجد تبیین شود

 

مدیر گروه فرهنگی دانشگاه دفاع ملی تاکید کرد: در حال حاضر ائمه جماعات با توجه به تریبون هایی رسمی که در اختیارشان است، وظیفه دارند علاوه بر آنکه سیاست ها و راهبردی های دشمن را بیان می کنند، راهبردها و راهکاره های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن را هم نشان دهند؛ مساجد پایگاه مهم و مورداعتماد مردم هستند لذا امامان جماعت و امنای مساجد باید با احساس وظیفه و انگیزه برای تعالی، آگاه سازی و رشد مردم از این ظرفیت بهره ببرند.

 

عقبه انسانی پیشران در جامعه و انقلاب در مساجد پرورش یافته اند

مولف «مبانی و الگوی مهندسی فرهنگی» با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در برهه های حساس تاریخ، ابراز کرد: عقبه انسانی پیشران در جامعه و انقلاب توسط مساجد و در مساجد رشد و پرورش یافته اند، نقش اثرگذار مساجد در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و رزمایش مواسات و همدلی در بحران کرونا بی‌بدیل بوده است و نشان از ظرفیت اثرگذار مساجد دارد.

 

وی با اشاره به کارکردهای مسجد در صدر اسلام و در تمدن نبوی(ص)، بیان کرد: همانطور که در آن عصر خانه های خدا در محورهای مذهبی، اقتصادی و حمایت از محرومان خدمات قابل توجهی انجام دادند و مهد پرورش انسان های فرهیخته بودند، در تاریخ معاصر نیز مساجد توانستند در برهه های خاص سرنوشت ساز شوند.

 

حجت الاسلام پیروزمند با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند: «مومن در مسجد، مانند ماهی در آب است»، خاطرنشان کرد: این یعنی در فرهنگ اسلامی مسجد مایه حیات انسان است و انسانی که با مسجد انس بگیرد، می تواند در مسیر عبودیت حرکت کند و اهل بیتی و جهادگر تربیت شود.

(چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱) ۱۳:۳۳
https://news.masjed.ir/u/12pb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید