سه شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۸۰۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
معاون فرهنگی امور مساجد اعلام کرد:

جزئیات محتوا و برنامه‌های «روز زن»

حجت‌الاسلام ذاکر: معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با محور قرار دادن جایگاه والای زن در جامعه و محتوای مناسب برای پاسخگویی شبهات ایجاد شده از اتفاق‌های اخیر، یک بسته‌ی فرهنگی و کاربردی برای ائمه محترم جماعات تدوین نموده است.

(سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱) ۱۰:۴۶

به گزارش سرویس مسجد خبر پایگاه تخصصی مسجد؛ در آستانه سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام الله علیها و روز زن، معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد محتوا و برنامه‌هایی ویژه این روز تدارک دیده است. به منظور اطلاع از جزئیات، گفت و گویی با حجت‌الاسلام حجت‌اله ذاکر معاون فرهنگی اجتماعی این مرکز انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید.

حجت‌الاسلام ذاکر درباره محتوای تولید شده برای «روز زن» گفت: در چند ماه اخیر شاهد بروز یک رویکرد غیر انسانی و البته غربی، به عنوان مطالبه‌ی بخش بسیار اندکی از جامعه به عنوان مطالبات زنان بودیم که مطالبه‌ی اصلی و واقعی جامعه زنان ایران اسلامی نبوده و نیست. در پی آن برخی از افراد خود فروخته به این مطالبات کاذب دامن زدند و سعی کردند با ایجاد اغتشاش، امنیت کشور را بر هم بزنند. از این رو ضرورت دارد به برنامه‌های سالروز ولادت حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها و روز زن، به صورت ویژه توجه شود. چون هدف دشمن از این اتفاقات سست نمودن بنیان خانوده است.

وی افزود: معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با در نظر گرفتن آنچه در این ماه‌ها اتفاق افتاد، با محور قرار دادن جایگاه والای زن در جامعه و محتوایی مناسب برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از این اتفاق ها، یک «بسته‌ی فرهنگی و کاربردی» ویژه‌ی برنامه‌های این روز عزیز برای ائمه محترم جماعات تدوین نموده است. امیدواریم امامان و اهالی مساجد با استفاده از این محتوا بتوانند از ترویج تفکرِ غلط و نگاه ابزاری نسبت به زن جلوگیری و جایگاه مقام زن را به عنوان رکن اصلی خانواده در جامعه تبیین نمایند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه افزود: برگزاری مراسم‌های جذاب و متنوع برای اقشار مختلف جامعه به خصوص برای قشر دانش آموز، می‌تواند در راه رسیدن به این هدف موثر باشد، چون هم نوجوانان از نشاط معنوی این مراسمات بهره‌مند ‌می‌شوند و هم ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان الگوی بی‌نظیر در جامعه تبیین می‌شود.

 وی افزود: معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، همچنین یک ویژه‌نامه‌ی الکترونیکی با عنوان «مادر امت» در پایگاه تخصصی مسجد منتشر نموده است.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان گفت: همچنین در این ایام به منظور بازتاب فعالیت های شاخص مساجد، با هماهنگی ایجاد شده توسط این معاونت با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از فعالیت‌ها و برنامه‌های شاخص برخی از مساجد محوری گزارش تهیه و پخش ‌می‌شود.

برای دریافت بسته فرهنگی و ویژه نامه اینجا کلیک نمائید

انتهای پیام/

(سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱) ۱۰:۴۶
https://news.masjed.ir/u/12ii
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید