یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۷۷۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

نهضت جهاد تبیین در مساجد به مناسبت هفته بصیرت

حجت‌الاسلام ذاکر از اجرای طرح «نهضت جهادتبیین» در ۱۰۰ مسجد استان تهران خبر داد و گفت: تربیون آزاد، میزگرد تخصصی، جلسه مناظره یا کرسی آزاداندیشی و سخنرانی تبیینی از بخش‌های این نهضت مسجدی هستند.

(یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱) ۱۰:۰۶

به گزارش سرویس تخصصی مسجد خبر؛ حجت الاسلام «حجت‌الله ذاکر» در گفت و گو با شبستان از اجرای طرح «نهضت جهاد تبیین» در ۱۰۰ مسجد استان تهران خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح تلاش می شود، ضمن اجرای فرامین مقام معظم رهبری در عرصه جهاد تبیین در جهت زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج فهمی گام های اثرگذاری برداشت و نسبت به مفاهیم و معارف ناب انقلاب اسلامی را فرهنگسازی کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه نهضت جهاد تبیین در نیمه اول دی ماه همزمان با هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت اجرا می شود، افزود: تقویت برنامه های مساجد در حوزه جهاد تبیین، تقدیر از مساجد پیشرو و فعال در این حوزه، ایجاد هم‌افزایی تشکل ها و نهادها با مساجد، تبدیل خانه های خدا به پایگاه جهاد تبیین و فراگیر کردن این طرح در مساجد و محلات از رویکردهای مورد توجه در این طرح است.

 

حجت الاسلام ذاکر افزود: مخاطبان این طرح همه اهالی مساجد و ساکنین محلات هستند و در آن تلاش شده با شیوه های متنوع، نو و جذاب، امیدآفرینی و نشاط ایجاد و از سیاه‌نمایی پرهیز شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح عموم مردم با دیدگاه ها و ذائقه های متنوع را بهره مند می کند، ابراز کرد: تربیون آزاد، میزگرد تخصصی، جلسه مناظره یا کرسی آزاداندیشی با حضور کارشناسان و اهالی مسجد و محله، سخنرانی تبیینی توسط کارشناسان حوزه جهاد تبیین، جلسات پرسمان (پرسش و پاسخ) به منظور پاسخ دهی به شبهات و سوالات مخاطبان از محورهای اجرای این طرح است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد برپایی نمایشگاه پوستر با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در مساجد و فضاسازی محیطی با نصب بنرهای جذاب مرتبط با طرح «نهضت جهاد تبیین» در مسجد و فضای بیرونی آن را به عنوان بخش دیگری از محورهای اجرای این طرح معرفی کرد.

 

وی افزود: از ائمه جماعات مساجد فعال و ممتاز در اجرای این طرح تقدیر به عمل می آید.

 

حجت الاسلام ذاکر عمل به سیره انبیاء و اهل بیت(ع)،حفظ و تقویت حضور مقتدرانه مردم در صحنه، نهادینه کردن نهضت جهاد تبیین در جامعه، مقابله عالمانه با فتنه ها و شبهه زدایی، ترویج فرهنگ مطالبه گری و عدالت طلبی را از اهداف اجرای طرح «نهضت جهاد تبیین» برشمرد.

 

به گفته وی مرکز رسیدگی به امور مساجد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ائمه جماعات و کارگزاران مساجد استان تهران در اجرای این طرح همکاری می کنند.

 

پایان پیام/
(یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱) ۱۰:۰۶
https://news.masjed.ir/u/11qh
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید