یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۷۶۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش

طلبه‌ای که به کامیون‌داران ضداعتصاب دلگرمی داد

حجت‌الاسلام خانی امام محله شهرستان بابک گفت: گفت: نگین‌های فیروزه‌ای زیبایی به همراه شاخه گل تهیه کردیم و سرجاده تزانزیتی یزد به بندرعباس جلوی کامیون‌داران را گرفتیم و به آنان اهدا کردیم.

(یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۲۰
به گزارش مسجد خبر به نقل از فارس، در ایام اغتشاشات اخیر روزهای بسیاری از سوی عناصر ضدانقلاب برای اعتصاب تعیین شد و تلاش کردند کسب‌ و کارها تعطیل کنند و یا کامیون‌داران دست از کار بکشند. برای این امر تهدید می‌کردند و تخریب. کامیون‌داران بسیار تحت فشار بودند اما بعد از چند روز طلبه‌ای آن‌ها را در جاده‌های متعجب کرد.
 
نگین فیروزه‌ به کامیون‌داران اهدا شد
 
حجت‌الاسلام رضا خانی، امام محله شهر خورسند شهرستان بابک با ایده یکی از مسجدی‌ها سراغ کامیون‌داران رفت. او در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: باتوجه به اتفاقات اخیر قشر کامیون‌دار کشور بسیار مورد اهانت قرار گرفتند و به آن‌ها هجمه شد. تصمیم گرفتیم تقدیر و حمایتی از آنان انجام دهیم. با پیشنهاد یکی از مسجدی‌ها هدایایی برای آنان تهیه کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه شهر خورسند به شهر مس و فیروزه مشهور است، گفت: نگین‌های فیروزه‌ای زیبایی به همراه شاخه گل تهیه کردیم و سرجاده تزانزیتی یزد به بندرعباس جلوی کامیون‌داران را گرفتیم و به آنان اهدا کردیم.
 
کامیون‌داران متعجب از حضور یک آخوند در وسط جاده
 
خانی افزود: راننده کامیون‌ها ابتدا بسیار تعجب می‌کردند که یک آخوند وسط جاده با آن‌ها چه کار دارد و جلوی ماشین را می‌گیرد! اما بعد از اینکه با آن‌ها هم صحبت می‌شدیم بسیار خوشحال می‌شدند حتی هرچه داشتند از داخل ماشین برای پذیرایی از ما می‌آورند.
 
این امام محله گفت: راننده‌های عبوری از این جاده تزانزیتی از همه شهرها مانند تبریز، شهرکرد، سنندج، اصفهان، قم، شیراز و ... بودند. به آن‌ها می‌گفتیم برای استراحت می‌توانند به شهر ما بیایند.
 
برگزاری اجتماع «سلام فرمانده» با حضور هزاران نفر
 
وی با اشاره به اینکه شهر خورسند دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت و پنج مسجد است، گفت: من تنها امام جماعت این منطقه و در تمام این مساجد فعال هستم، اما فعالیت محوری من در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) است. اهل یزد هستم و حدود یک سال است که به این شهر آمده‌ام.
 
خانی با بیان اینکه در ابتدای ورود به این شهر به دلیل کرونا، فعالیت‌های مختلف مسجد تعطیل شده بود، گفت: گروه سرود در مسجد راه‌اندازی کردیم که این گروه پایه برگزاری اجتماع و همخوانی هزاران نفری سرود «سلام فرمانده» در شهر خورسند و شهرستان بابک شد.
 
پخش زنده مسابقه فوتبال فینال جام‌جهانی در مسجد
 
این امام محله تصریح کرد: راه‌اندازی تیم رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های شهر، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف، برپایی کاروان شادی در عید غدیر، برگزاری اجتماع بانوان در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، راه‌اندازی موکب در گلزار شهدا برای رونق مجدد به فعالیت‌های آن و ... از دیگر اقدامات برنامه‌های فرهنگی است که عملیاتی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه تمرکز و محوریت فعالیت‌هایش در مدرسه و ارتباط با نوجوانان است، گفت: هر روز بیش از ۳-۴ ساعت در مدارس مختلف حضور پیدا می‌کنم و برنامه‌های مختلف تربیتی و جنگ شادی را اجرایی می‌کنم. در ایام برگزاری جام‌جهانی پخش زنده مسابقات تیم ملی فوتبال ایران را در مسجد داشتیم و بناست مسابقه فینال جام‌جهانی را نیز در در مسجد پخش زنده کنیم.
 
پایان پیام/
(یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۲۰
https://news.masjed.ir/u/U6m
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید