سه شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۷۴۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش

مسجدی که حامی محرومان جنوب‌شرق تهران است

مسجد جامع افسریه با حضور موثر در عملیات محله‌محور مسجدپایه و راه‌اندازی مرکز نیکوکاری «امام حسن‌مجتبی(ع)»، توانسته در زندگی روزمره مردم جنوب‌شرق تهران موثر و گره‌گشای محرومان در ازدواج، اشتغال، درمان و کارآفرینی باشد.

(سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۷:۳۴

به گزارش مسجد خبر؛ حجت الاسلام «سعید موذن» در گفت و گو با شبستان با بیان اینکه مسجد جامع افسریه در عملیات محله‌محور مسجدپایه از مساجد فعال منطقه ۱۵ شهرداری تهران محسوب می شود، اظهار کرد: به منظور احیای کارکردهای مسجد، در کنار همه فعالیت های دینی‌، مسجد جامع افسریه با راه اندازی مرکز نیکوکاری «امام حسین مجتبی(ع)» خدمات قابل توجهی در حوزه اجتماعی، مشاوره های پزشکی و خدمت رسانی به مردم ارائه می کند؛ تلاش ما این است که همه کارکردهای ضعیف و کمرنگ شده مسجد را احیاء کنیم.

 
امام جماعت مسجد جامع افسریه افزود: برنامه های عبادی همچون جلسات تفسیر نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن کریم و دیگر ادعیه مستمر در مسجد جامع افسریه برگزار می شود.
 
حجت الاسلام موذن با اشاره به فعالیت های مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع)، گفت: خدمات مرکز نیکوکاری آثار مثبتی داشته و توانسته به محرومان کمک های قابل توجهی بکند، همچنین، مسجد به صورت ماهیانه مبالغی را برای مددجویان تحت پوشش مرکز که ۵۰ نفر هستند، واریز می کند و در تامین داروهای ضروری و اعطای وام های ضروری به مددجویان هم فعالیت دارد.

 

وی به دیگر فعالیت های مرکز نیکوکاری مسجد اشاره کرد و گفت: مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) در اموری مانند اعطای وام به زوجین در راستای تسهیل امر ازدواج، اعطای وام کارآفرینی و کمک هزینه های درمان با کمک بانیان و همدلی مردم منطقه فعالیت دارد.
 
حجت‌الاسلام موذن با اشاره به اجرای طرح «اطعام علوی»، گفت: این طرح با محور توزیع غذای گرم میان فقرا، توزیع بُن تهیه نان و تهیه بسته‌‌های معیشتی برای مدد جویان تحت پوشش اجرا می شود.
 
 وی ابراز کرد: صندوق قرضه الحسنه مسجد نیز در موارد مختلف از جمله ازدواج، ولادت فرزند و درخواست های دانشجویی و طلبگی تا سقف پنج میلیون تومان به متقاضیان وام اعطا می کند.
 
 امام جماعت مسجد جامع افسریه تصریح کرد: طبق تعامل و تفاهم صورت گرفته، چند تن حقوقدان، پزشک، مشاور طب سنتی و تغذیه، مشاور اجتماعی، ازدواج، خانواده و مشاور تحصیلی در طول هفته در مسجد حضور می یابند و به مردم به صورت رایگان خدمت رسانی می کنند.
 
وی با اشاره به راه اندازی «نهضت ازدواج آسان»، در مسجد جامع افسریه، اظهار کرد: ترویج ازدواج آسان، زمینه سازی برای پیوند جوانان در آستانه ازدواج، همسان گزینی، ارائه مشاوره های لازم به آنها با حضور مشاوران و کارشناسان در مسجد انجام می شود.
 
 امام جماعت مسجد جامع افسریه ادامه داد: مسجد علاوه بر برنامه های فرهنگی به صورت حضوری، در کانال های مجازی مسجد نیز برنامه هایی را به صورت غیر حضوری برای مخاطبان تدارک دیده است که این برنامه ها شامل تولید محتوای تفسیر قرآن و بیان روزانه احکام است. همچنین در مناسبت هایی همچون هفته نیروی انتظامی، از کارکنان خدوم این ارگان تقدیر به عمل آوردیم.
 
وی از استقرار قرارگاه «انتظار مهدوی» با همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) در مسجد جامع افسریه خبر داد و گفت: در قالب این قرارگاه معارف مهدوی روزهای پنجشنبه هر هفته برای مخاطبان تبیین می شود، علاوه بر این، اردوهای زیارتی قم و جمکران نیز برای اهالی محله برگزار می شود.
 
امام جماعت مسجد جامع افسریه گفت: کانون فرهنگی هنری «امام خامنه‌ای» مسجد نیز با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، دوره های آموزش تئاتر، برنامه های ورزشی، اردویی و مهارتی توانسته زمینه حضور کودکان و نوجوانان در مسجد را فراهم کند.
 
حجت الاسلام موذن با اشاره به فعالیت مهد شبستان مسجد، گفت: این مهد به منظور نگهداری فرزندان والدینی که در نماز جماعت و دیگر برنامه های مسجد مشارکت دارند، دایر شده است.
 
پایان پیام/
(سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۷:۳۴
https://news.masjed.ir/u/Twg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید