سه شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۷۴۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
بسته خبری #خبر‌ ـ خوش

از میز خدمت تا گره‌گشایی از محرومان جنوب تهران

در هفته‌ای که گذشت، مساجد استان تهران، هم میز خدمت داشتند و هم در گره‌گشایی از مناطق محروم مثل همیشه پیش قدم شدند.

(سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۳:۳۶

به گزارش سرویس مسجد خبر پایگاه تخصصی مسجد؛ این روزها مساجد بیشتر از هر زمانی در جهاد تبیین حضور دارند. فعالیت‌های اجتماعی و درک کارکردهای مسجد توسط ائمه جماعات و قدر دانستن مناسبت‌ها برای «تبیین و روشنگری» باعث شده برنامه‌های مساجد بیش از گذشته تاثیر گذار شوند.

 در ادامه بسته خبری #خبر ـ خوش این هفته را می‌خوانید.

 اجرای پویش«نذر فاطمیه» توسط مسجد جامع ابوذر

همزمان با ایام فاطمیه پویش «نذر فاطمیه» به همت مسجد جامع ابوذر اجرا می‌شود.

برپایی میز خدمت در مسجد جامع ابوذر

میز خدمت در مسجد جامع ابوذر، دیشب(دوشنبه ۲۱ آذر) با حضور حجت‌الاسلام محمد آقامیری، عضو شورای اسلامی شهرتهران،  برگزار ‌شد.

 

مسجد افسریه حامی و گره‌گشای محرومان جنوب‌شرق تهران

حجت الاسلام «سعید موذن» امام جماعت «مسجد جامع افسریه» در گفت و گو با شبستان درباره خدمات این مسجد گفته است: به منظور احیای کارکردهای مسجد، در کنار همه فعالیت های دینی‌، مسجد جامع افسریه با راه اندازی مرکز نیکوکاری «امام حسین مجتبی(ع)» خدمات قابل توجهی در حوزه اجتماعی، مشاوره های پزشکی و خدمت رسانی به مردم ارائه می کند؛ تلاش ما این است که همه کارکردهای ضعیف و کمرنگ شده مسجد را احیاء کنیم.

سعید موذن به این خبرگزاری گفته است: برنامه های عبادی و فعالیت های اجتماعی همچون جلسات تفسیر نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن کریم و همچنین طرح «اطعام علوی»، «نهضت ازدواج آسان» و تبیین معارف مهدوی با ایجاد قرارگاه «انتظار مهدوی» با همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) در مسجد جامع افسریه برگزار می‌شوند.

مسابقه کتاب‌خوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم»

بچه های مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای دریافت کتاب با تخفیف ۵۰ درصد می توانند به برنامه کاربردی طاقچه مراجعه و عبارت Sardaredelha را وارد کنند.

 همچنیت برای شرکت در این مسابقه می توانند به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir  مراجعه کنند.

مهلت شرکت در این مسابقه از ۲۲ آذرماه تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ است.

برنامه‌ دعاخوانی مسجد جمکران در‌ آخرین هفته پاییز

امشب سه‌شنبه ۲۲ آذرماه مراسم «توسل به حریم کبریا» با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی ارفع و توسل‌خوانی علی مهدوی‌نژاد از ساعت ۱۹:۴۵ برگزار می‌شود.

روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه میعادگاه منتظران، میزبان مراسم «کمیل عارفانه» با سخنرانی و قرائت دعای حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری از ساعت ۱۹:۴۵ خواهد بود.

صبح روز جمعه ۲۵ آذرماه نیز آیین «ندبه انتظار» با سخنرانی حجت‌الاسلام خورشیدی و ندبه‌خوانی سیدجواد میرجعفری در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی«دختر پیامبر(ص)» توسط مسجد فائق

مسجد فائق همزمان با ایام فاطمیه هفتادو نهمین دوره مسابقه کتابخوانی را از کتاب «دختر پیامبر(ص)»، وقایع زندگی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) نوشته آیت الله جاودان برگزار می کند.

علاقه مندان تا هشتم دی ماه فرصت دارند که برای تهیه کتاب اقدام کنند. زمان برگزاری آزمون نیز ۱۵ دی ماه بعد از نماز ظهر و عصر است.

مسجد فائق در خیابان ۱۷ شهریور،خیابان شهید فیاض بخش واقع شده است.

اقامه عزای فاطمی در مساجد

مساجد به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه با برنامه سخنرانی و مرثیه‌خوانی میزبان عزاداران حضرت فاطمه‌زهرا(سلام‌الله‌علیها) می‌شوند. برای اطلاع از جزئیات اینجا کلیک کنید.

(سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۳:۳۶
https://news.masjed.ir/u/Twc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید