یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۷۳۹
گزارشگر : جلال حیران نیا
همنامان‌نور/

ترویج سیره فاطمی(س) در مسجدالزهرا(س)

راه‌اندازی ایستگاه مهربانی برای تامین مایحتاج روزانه محرومان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت، رسیدگی به نیازمندان حاشیه تهران و دیگر استان‌ها از خدمات مومنانه‌ای است که اهالی مسجد جامع الزهرا(س) با تاسی به سیره حضرت فاطمه(س) انجام می‌دهند.

(یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱) ۱۷:۰۷

به گزارش مسجد خبر، حجت‌الاسلام«عباس غلامرضازاده» در گفت و گو با شبستان با اشاره به  فعالیت های مسجد جامع الزهرا(س) (واقع در محله جردن، خیابان آفریقا)، اظهار کرد: این مسجد در طول هفته برنامه های فرهنگی و مذهبی برای اقشار مختلف مردم برگزار می کند که برگزاری جلسات امام شناسی، محفل انس با قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن کریم و بیان حکمت های نهج البلاغه، برگزاری جلسات نهضت سواد آموزی برای بانوان از جمله این برنامه ها است که خوشبختانه با استقبال مخاطبان روبرو بوده است.

 امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) با بیان اینکه رویکرد اصلی مسجد حمایت از اقشار بی‌بضاعت به تاسی از ائمه معصومین(ع) و حضرت فاطمه(س)، است، تصریح کرد: کمک رسانی به اقشار محروم به صورت مستمر و ماهیانه در مسجد در حال انجام است، به طوری که از ابتدای سال تاکنون سبدهای معیشتی، میان ۹۰ خانواده محروم به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان توزیع شده است.

حجت الاسلام غلامرضازاده با اشاره به اجرای طرح «ایستگاه مهربانی» به منظور توزیع میوه رایگان میان نیازمندان از سوی مسجد جامع الزهرا(س)، افزود: این طرح سال گذشته به همت اهالی مسجد اجرا شد و بر اساس آن با بازار تره‌بار مجاور مسجد توافق کرده بودیم که به صورت روزانه بخشی از میوه ها، صیفی‌جات و سبزی‌جاتشان را در ساعت معین به افراد بی بضاعت به صورت رایگان اهدا کنند.

 

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی های صورت گرفته میان نمازگزاران مسجد و خیرین مقرر شد، آنها نیز در این زمینه کمک رسانی کرده و بانی خیر شوند و خیرین در صورت تمایل به شماره حساب خیریه مسجد مبلغی را جهت مساعدت واریز کنند و یا خود بانیان خیر از بازارچه تره‌بار مجاور مسجد به میزانی که تمایل دارند، میوه و صیفی جات خریداری کرده و در میز ایستگاه مهربانی قرار دهند، تا افراد کم بی بضاعت مایحتاجشان را هر روز از آنجا تحویل بگیرند.

 

حجت الاسلام غلامرضازاده در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر این طرح به این شکل اجرا می شود که با واحد میوه و تره بار مجاور مسجد توافق شده است که میوه ها را با قیمت نازل به افراد بی بضاعت عرضه کنند و گاهی نیز اگر احساش شد که خریدار وجهی ندارد، به صورت رایگان به آنها میوه داده شود.

 

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت را از دیگر خدمات مومنانه اهالی این خانه خدا برشمرد و گفت: قریب دو میلیارد تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان در طول دو سال گذشته اعطاء و با مشارکت خیرین به ۴۰ جوان نیازمند و در آستانه ازدواج جهیزیه اهدا شد.

(یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱) ۱۷:۰۷
https://news.masjed.ir/u/Tvx
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید