شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۷۳۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به همت یک امام محله

با پیگیری‌های حجت‌الاسلام حسینی و همراهی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه بوعلی، در سال گذشته بیش از 500 نفر از اهالی مناطق حاشیه‌نشین همدان، از خدمات کامل و رایگان دندانپزشکی بهره‌مند شدند.

(شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۲۵

به گزارش مسجد خبر به نقل از فارس، پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی به طور معمول در مناطق حاشیه‌ای مستقر هستند که با آسیب‌های اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از آن‌ها در کوی گلستان و در مسجد امام علی (ع) مستقر است، حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر حسینی امام این پایگاه‌ فرهنگی اجتماعی شهرستان همدان است.

ساخت ۲ خانه برای روستاییان با همت نوجوانان جهادی

حاج آقای حسینی همراه با جوانان جهادی، کارهای متتنوعی برای رفع محرومیت این منطقه انجام داده است. یکی از این اقدامات ایجاد کارگروه فرهنگی و جهادی است. او می‌گوید: «این کارگروه در حقیقت در دو زمینه فعالیت می‌کند. یکی کارهای فرهنگی و دیگری فعالیت‌های جهادی. با همکاری جوانان در گروه جهادی زارع الوانی دو مدل کار جهادی دنبال می‌شود. اول فعالیت‌های عمرانی است که با همکاری کمیته امداد صورت می‌گیرد و در آن هزینه های مالی توسط این نهاد تأمین می‌شود و کار عملیاتی توسط بچه‌های جهادی محله به انجام می‌رسد. این اقدامات تاکنون منجر به ساخت دو واحد مسکونی در روستاهای اطراف و نیز تعمیرات منازل نیازمندان در مناطق شهری شده است.»

دندان‌های ۵۰۰ نفر رایگان درمان شد

این امام محله ادامه می‌دهد: «بخش دیگر فعالیت‌های جهادی به ارائه خدمات دندانپزشکی برای نیازمندان اختصاص دارد. در این طرح که با همکاری دانشگاه بوعلی آغاز شده است، دانشجویان رشته دندانپزشکی به مردم محروم منطقه خدمات کامل و رایگان دندانپزشکی ارائه می‌دهند. در سال گذشته برای ۵۰۰ نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کردند که به طور میانگین هزینه هر نفر در حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.»

درمان دندان‌ها در سال جاری به مشکل خورده است

در سال جاری به دلیل نبود فضای مناسب برای انجام این خدمات، کار درمان نیمه کاره مانده است و تلاش برای تهیه فضای مناسب ادامه دارد. او می‌گوید: «کیت‌های دندانپزشکی هزینه بالایی دارد، با این حال یکی از آن‌ها تهیه شده است و خیرین قول مساعد داده‌اند تا در صورت رفع مشکل فضای کار، چند کیت دیگر را نیز تهیه کنند.»

هر ۴۵ روز غذا و بسته‌ غذایی به نیازمندان می‌دهیم

مسجد یک مرکز نیکوکاری هم دارد که مزین به نام امام حسن مجتبی(ع) است. حسینی می‌گوید: «در این مرکز نزدیک به ۱۴۰ خانوار تحت پوشش هستند و هر ۴۵ روز بسته‌های غذایی و غذای گرم بین آن‌ها توزیع می‌شود که هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیون تومان دارد و خیرین آن را تأمین می‌کنند. اکثر کسانی که زیر پوشش مرکز نیکوکاری قرار دارند، تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.»

مهارت‌آموزی برای مقابله با بیکاری

حاج آقای حسینی برنامه‌های مختلف اشتغال‌زایی برای مبارزه با بیکاری نیز دارد که می‌گوید: «تلاش کردیم تا برای مبارزه با بیکاری، کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم. در همین راستا دوره‌های آموزشی پرورش آبزیان، پرورش زنبور عسل و پرورش بلدرچین را برگزار کردیم. با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، برخی هم توانستند برای عملیاتی کردن آموزش‌هایی که دیده بودند، وام اشتغال بگیرند.»

هر سه‌شنبه به عشق امام زمان (عج)، خدمات رایگان درمانی می‌دهیم

جلسات آموزشی پرشور و نشاط نوجوانان، از ویژگی‌های مسجد امام علی (ع) است، به گونه‌ای که نزدیک به ۱۷۰ نوجوان در مسجد حاضر می‌شوند و از برنامه‌ها بهره می‌برند. این امام محله می‌گوید: «از دیگر برنامه‌های مسجد امام علی (ع) سه‌شنبه‌های مهدوی است. سه‌شنبه‌ای که در آن بچه‌های جهادی مسجد خدمات درمانی مانند تست قند خون و فشار خون رایگان را به اهالی محله ارائه می‌کنند.»

پایان پیام/

(شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۲۵
https://news.masjed.ir/u/Tux
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید