شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۷۱۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مساجد به محور فعالیت مردم تبدیل شوند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام حوزه / امام جمعه شهرکرد گفت: مساجد ظرفیت‌هایی دارند که باید فعال شوند که این ویژگی‌ها باعث حضور مردم در مسجد خواهد شد، مسجد محلی است که مردم باید در آن متمرکز شوند و از مسجد فکر، ایمان و تربیت بگیرند.

(شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۵۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام شب گذشته در مسجد جامع اشکفتک، با بیان اینکه برخی مشکلات در محله‌ها مانند پوشانده نشده کانال‌ها، مسایل جزئی و قابل حل است، اظهار داشت: مشکلات جزئی که اعتبارات کلانی لازم ندارد با مطالبات و مطرح کردن در جلسات پیگیری شود و این موارد نباید زمین بماند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه منظریه و غرب شهرکرد با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه‌اند، افزود: مشکلات در شهر بسیار، اما مشهود است که عمده مشکلات غرب شهرکرد به خاطر دور بودن این محل از شهر است.

وی ادامه داد: مساجد ظرفیت‌هایی دارند که باید فعال شوند که این ویژگی‌ها باعث حضور مردم در مسجد خواهد شد، مسجد محلی است که مردم باید در آن متمرکز شوند و از مسجد فکر، ایمان و تربیت بگیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام توضیح داد: اگر کارهای خدماتی در مساجد انجام می‌شود، بخاطر این است که دست مردم را در دست خدا قرار دهند و اگر کارهای عمرانی انجام می‌شود به این سبب است که مفاسد را کمتر کنند تا موجب رنگ باختن مفاسد و تقویت زیبایی‌ها شود.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: انجام یک سری خدمات صرفاً به صورت اداری در مساجد، یعنی مسجد کارکرد خود را از دست داده است، زیرا کارکرد مسجد کارکرد معنوی و تحکیم بنیان‌های انسان سازی است.

وی ادامه داد: انسانی مقاوم در برابر فتنه‌ها، مشکلات و البته صبور باید در مساجد تربیت شوند تا با فهم دینی بالا بتواند معضلات جامعه را تحلیل کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه اولین کارهای اسلامی و نظامی در زمان پیامبر اکرم(ص) در مسجد انجام می‌شد، گفت: حضور پیوسته اقشار مختلف در مساجد صورت می‌گرفت تا پیوند جامعه و پروردگار محکم شود و لذا ضروری است تا این کارکرد در مسجد تقویت شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: اگر به همین شکل پیش برویم آینده خوبی نخواهیم داشت، یعنی زمانی که نسل جوان با مسجد ارتباط برقرار نکند، آینده مسجد به خطر می‌افتد چرا که بزرگان جایگزینی از جوانان را برای خود مشخص نکردند.

پیری جمعیت آینده مسجد را تهدید می‌کند

وی خاطرنشان کرد: پیری جمعیت جامعه، مساجد و مراکز دینی را هم تهدید می‌کند که لازمه آن فعال کردن ظرفیت‌ها در مساجد و ایجاد انگیزه برای حضور جوانان در مساجد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: مهاجرت به شهر آسیبی برای منطقه غرب است، البته مردم منطقه چندی پیش نیز در خواست داشتند به خاطر مشکلاتی که دارند از شهرکرد جدا و شهری مستقل شوند که به نظر می‌رسد حق دارند، زیرا شهر وسیع و امکانات شهرداری محدود است.

وی یادآور شد: اگر این موضوع ممکن است و با جدا شدن این منطقه، مشکلاتشان حل می‌شود کسی نباید جلوی این کار را بگیرد تا این کار مقدمه‌ای برای حل مشکلات مردم باشد.

پایان پیام/

(شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۵۰
https://news.masjed.ir/u/Tqc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید