دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۷۰۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
یک قاری و مناجات‌خوان ممتاز کشوری؛

ارتباط نخبگان قرآنی با مساجد تقویت شود

محمدیان تاکید کرد: نهادهای متولیِ برگزاری مسابقات قرآن باید نفرات برگزیده خود را به‌طور مستمر به مساجد اعزام کنند تا این نخبگان بتوانند استعدادهای قرآنی مساجد را شناسایی و تربیت کنند.

(دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۰۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ «احمدرضا محمدیان» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه مراکز متعددی در حوزه قرآن و مسجد همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد فعالیت دارند، اظهار کرد: جمع بین مسابقاتی که هر یک از این دستگاه ها برگزار می کنند، نیازمند آن است که مجموعه واحدی ایجاد و زمینه حضور حداکثری مسجدی ها در رقابت های قرآنی فراهم شود.

 

این قاری قرآن و مناجات‌خوان افزود: تشتت افراد و دستگاه ها در عرصه های فرهنگی موجب تشکیل دستگاه ها و نهادها و موسسات مختلف فعال با محور قرآن و در پی آن نقش مساجد در فعالیت های قرآنی کمرنگ شد.

 

وی اضافه کرد: نهادهای متولیِ برگزاری مسابقات قرآن باید نفرات برگزیده خود را به‌طور مستمر به مساجد اعزام کنند تا این نخبگان بتوانند استعدادهای قرآنی مساجد را شناسایی و تربیت کنند و سپس نهادهای ذیربط آنها را مورد حمایت قرار دهند.

 

محمدیان در ادامه تصریح کرد: متاسفانه، عموماً نفرات برتر قرآنی کشور همچنان نفرات برتر در رشته های فرهنگی و هنری و ورزشی رها می شوند درحالی که باید به صورت منسجم، حمایت و به مساجد و هیئت های مذهبی اعزام شوند و زمینه همکاری مستمر این افراد در تعامل با مسجدی ها فراهم شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساجد بهترین مرکز برای سامان‌دهی و برگزاری کلاس های قرآن با مدیریت و دبیری نفرات برتر مسابقات هستند به این ترتیب مشکل کمبود استادان برتر و متعهد در حوزه قرآنی نیز برطرف می شود.

 

پایان پیام/
(دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۰۷
https://news.masjed.ir/u/Tmp
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید