دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۸۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
سعید جلیلی:

در بحبوحه فتنه‌ها مسجد را حفظ کنیم

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان‌اینکه ایمان مردم در محاسبات دشمن گنجانده نشده‌است، گفت: مساجد سکوی جهش تفکر بسیجی به عنوان باطل‌السحر توطئه‌های دشمن هستند؛ ما وظیفه داریم این سنگر و سکو را حفظ کنیم.

(دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱) ۰۹:۲۸
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، آیین بزرگداشت هفته بسیج و رونمایی از کتاب «مطالبات رهبری از بسیجیان مسجد»، امشب (یکشنبه، ۲۹ آبان ماه) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع لولاگر واقع در خیابان جمهوری برگزار شد.
 
بنابر این گزارش، «سعید جلیلی» در این آیین با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور، اظهار کرد: در این چهل و چند سال پس از پیروزی انقلاب، دشمن تلاش های زیادی انجام داد تا ما را از مسیر خارج کند اما بنابر اعتراف خودشان موفق نشدند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ما فقط 17 هزار شهید ترور تقدیم انقلاب کرده‌ایم، گفت: این مهم است بدانیم که چرا دشمن نتوانسته موفق و پیروز شود. امکانات جنگی دشمن قابل مقایسه با ما نیست اما چرا موفق نشد؟ یک چیز در محاسبات دشمن گنجانده نشده است و آن ایمان مردم ما است.
 
بسیج نرم افزار انقلاب است
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان کرد: ایمان بیش از آنکه یک سازمان باشد یک ایده و باور دینی و انقلابی است. بسیج از نظر آرمان و گفتمان در جایی است که حضرت امام فرمودند من به خلوص بسیجیان غبطه می خورم  اگر شما بخواهید نرم افزار انقلاب اسلامی را در یک کلمه خلاص کنید آن کلمه بسیج است.
 
وی تاکید کرد: بسیج ایمان و عمل صالح را یک جا دارد. بسیجیان زمان شناس هستند و در زمان خودش آن عملی را که باید، انجام می دهند. این روحیه بسیجی و زمان‌شناسی باعث شده ملت ایران در بزنگاه ها وظیفه خود را انجام دهند.
 
جلیلی در ادامه ابراز کرد: زمانی دشمن تلاش می کرد استان های ما را اشغال کند و از کشورهای دنیا می خواست از ما نفت نخرند، الآن به جایی رسیده است که در شهرهای کشورمان چاقوکش استخدام کند و با این چاقوها جلوی حرکت ملت ما را بگیرد.
 
وی اضافه کرد: دشمن توطئه های زیادی در زمان امیرالمومنین علیه السلام ایجاد کرد و هر زمان موفق نمی شد از روش زور، بهره می گرفت و از راه تزویر و تردید وارد می شدد. اینکه ۲۶۰ شبکه ماهواره ای درست می کنند برای ایجاد سردرگمی در ملت ما است اما این ملت با مردم زمان حضرت امیر(ع) فرق دارند و دچار تردید نمی شود.
 
احیای شیوه های اموی در اغتشاشات اخیر
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در تاریخ می‌خوانیم وقتی دشمن با تزویر هم موفق نمی شود افرادی را بسیج می کرد تا مردم را غارت کنند. در کتاب ها شرح دادند چگونه این افراد در جامعه ناامنی ایجاد می کنند. ملت ما الان در همین مرحله است. یعنی دشمن فهمیده  با هیچ روشی نمی تواند ملت ما را شکست دهد لذا به سراغ آخرین مرحله خود رفته است، یعنی ایجاد ناامنی در شهرهای کشور. معاویه هم می گفت زن و مرد و دختر و پسر و کوچک و بزرگ برای تان فرقی نکند!
 
جلیلی اظهار کرد: ملت ایران همه روش های دشمن را می فهمد. این تشییع جنازه را در اصفهان ببینید. از جوانان دهه هفتاد شهدای مدافع حرم درآمد. ازمیان جوانان دهه هشتاد آرمان علی وردی بیرون می آید. این جوانانی که در مشهد و در اصفهان و در ایذه به سعادت رسیدند حاصل تفکر بسیجی اند. بسیج همان چیزی است که دشمن در تفکرات شأن نمی تواند به حساب بیاورد. مگر می شود جوانی که هیچ برخورداری از نظام نداشته و هیچ توقعی ندارد جانش را بدهد. این دفعه جوانان دهه هشتادی جلوی دشمن ایستاده اند.
 
وی با اشاره به رشادت شهید آرمان علی‌وردی، گفت: ما باید آرمان‌ها را قدر بدانیم، اینها باطل السحر تمام نقشه های دشمن می شوند. عزیزانی که مدافع حرم و مدافع امنیت هستند. وظیفه ما است که این حرکت و شجره طیبه را حفظ کنیم. این تفکر همان تفکری است که همه نقشه های دشمن را بی اثر کرده است. واقعا روح الله عجمی چه توقعی داشت که جانش را می دهد؟!
 
روحیه بسیجی توطئه های دشمن را خنثی کرده است
 
جلیلی افزود: شما در همین یکی دو ماه گذشته دیدید که دشمن سعی کرده با کشته سازی کشور را ناآرام کند ولی بسیجیان و مدافعان امنیت حاضر شدند جانشان را بدهند. رییس جمهور فرانسه با یک دلقک دیدار می کند. رئیس جمهور کانادا در یک اجتماع شرکت می کند و دروغ می گوید. رئیس جمهور آمریکا به قول خودش می خواهد ایران را آزاد می کند. اما چرا دشمن با تمام توانایی ها و آرایش جنگی‌اش موفق نمی شود زیرا روحیه و تفکر بسیجی در ملت ما وجود دارد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها درباره تفکر بسیجی سخن گفته و با دقت موضوع آتش به اختیار را مطرح کردند، گفت: مساجد سکوی جهش تفکر بسیجی هستند؛ امروز همه ما وظیفه داریم این سنگر و سکو را حفظ کنیم. مسجد در عرصه اجتماعی نیز بهترین سکو است. ما وظیفه داریم خانه به خانه و محله به محله و مسجد به مسجد با نسل جوان سخن بگوییم.
 
رونمایی از «مطالبات رهبری از بسیجیان مسجد»
 
بنا بر این گزارش، رونمایی از کتاب «مطالبات رهبری از بسیجیان مسجد» بخش بعدی این مراسم بود. این گزارش می‌افزاید: پدر شهیدان آرمان علی‌وردی و باقری و صالحان در مراسم رونمایی از کتاب مطالبات رهبری از بسیجیان مسجد شرکت داشتند و این کتاب با حضور آنها و توسط دکتر سعید جلیلی رونمایی شد.
 
معجزه انقلاب با مسجد ادامه بیاید
 
حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسین رفیعی» نیز در ادامه این آیین، گفت: سال ۵۷ که نهضت به پیروزی رسید امام خمینی(ره) فرمودند این معجزه از مساجد شروع شد و باید با این مساجد ادامه یابد.
 
نویسنده کتاب «مطالبات رهبری از بسیجیان مسجد»، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در سال ۴۳ به دانشگاهیان فرمودند در دانشگاه هایی که طاغوت ایجاد کرد بروید مسجد بسازید و در دیدار با بازاریان نیز فرمودند بروید مسجد بسازید.
 
وی افزود: ایده توجه به مسجد و بسیج مستضعفین از قبل از انقلاب در ذهن امام وجود داشت. هرچقدر از انقلاب گذشت ایشان جامعه و مسئولان را به ظرفیت مساجد بیشتر توجه دادند.
 
حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: بعد از امام خمینی(ره) نیز خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری نیز باز به موضوع مسجد توجه می دهند. موضوع واکسیناسیون سراسری در دهه هفتاد نیز با کمک مسجدی ها و محوریت مساجد به خوبی انجام شد که مورد تشکر و تقدیر مسئولان در سطح بین الملل نیز قرار گرفت.
 
به مساجد بازگردیم
 
وی اضافه کرد: اگر می خواهیم موفقیت مان را ادامه دهیم باید به این مرکز بزرگ یعنی مسجد بازگردیم؛ متاسفانه مقالات و کتاب های مان در حوزه مسجد چندان کاربردی نیست.
 
نویسنده کتاب «مطالبات رهبری از بسیجیان مسجد» گفت: متاسفانه فواید بسیج را طی چهل سال گذشته به خوبی برای مردم تبیین نکردیم. ما در این کتاب 10 فایده بسیج را بیان کردیم.
 
در بخش دیگری از این مراسم، پس از پخش صلوات خاصه حضرت امام رضا علیه السلام، پرچم آستان قدس رضوی میان مردم برده شد تا همه به آن تبرک جویند.
 
در پایان از بسیجیان خواهر و برادر مسجد جامع لولاگر که در برهه های مختلف انقلاب اسلامی به ویژه در مقابله با اغتشاشات اخیر بسیار فعال بودند، با اعطای هدایایی تقدیم شد. همچنین از زحمات حجت الاسلام والمسلمین اداوی، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید نواب صفوی در این مراسم تقدیر به عمل آمد.
 
گفتنی است، از نکات جالب توجه این آیین، آن بود که تقریبا همه نمازگزاران مسجد جامع لولاگر در یک صف ایستادند و تک به تک به دیدار پدر شهید آرمان علی‌وردی رفتند و ضمن تسلیت و تبریک شهادت این بسیجی ، دست یا پیشانی او را بوسیدند. علی وردی نیز با تشکر از همدردی مردم گفت اگر صد پسر هم داشت آنها را تقدیم انقلاب می کرد.
 
پایان پیام/
(دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱) ۰۹:۲۸
https://news.masjed.ir/u/Tiy
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید