شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۷۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین:

تعیین ۵۰ هزار مسجد برای طرح "محله اسلامی"

شهرکرد- ایرنا- فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اجرای طرح محله اسلامی در استان‌ها گفت: ۵۰ هزار مسجد در محله‌های کشور برای اجرای طرح محله اسلامی شناسایی و تعیین شده است.

(شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱) ۱۲:۰۱
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در قرارگاه تحقق محله اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این تعداد، تاکنون اجرای برنامه‌های مرتبط با محله اسلامی در ۱۱ هزار و ۳۰۰ مسجد کشور آغاز شده است.
 
وی افزود: دربرگیری جمعیت عضو طرح محله اسلامی با محوریت مساجد به ۵۰ میلیون نفر تا پنج سال آینده افزایش می‌یابد.
 
سلیمانی به دستور صریح رییس‌جمهور برای اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: در این راستا یک‌هزار و ۶۳ روحانی در مساجد کشور حضور خواهند داشت و برای اجرای برنامه‌های این طرح را همکاری دارند.
 
وی توجه به ظرفیت نوجوانان و جوانان در طرح محله اسلامی را ضروری دانست و یادآور شد: عملیاتی شدن تمامی ظرفیت‌های مساجد در این طرح مورد توجه جدی قرار دارد.
 
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور تحقق مسجدمحوری را لازمه تحقق اهداف محله اسلامی دانست و اظهار داشت: در این راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرستان‌ها و استان‌ها ضروری است.
 
وی گفت: مردم‌سالاری دینی در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و سایر امور مورد توجه مسوولان و قشرهای مختلف باشد.
 
سلیمانی بسیج را مظهر مردم‌سالاری اسلامی دانست و تاکید کرد: تقویت برنامه‌های محله اسلامی با هدف دست‌یابی اهداف جامعه اسلامی باید به‌طور خاص در دستورکار باشد.
 
معاون مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین نیز گفت:در طرح محله اسلامی نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها به‌عنوان رییس، استانداران به‌عنوان نایب‌رئیس و فرمانده سپاه پاسداران به‌عنوان دبیر فعالیت می‌کنند.
 
سردار حیدر بابااحمدی تاکید کرد: در این طرح مسائل و مشکلات مردم هر محله شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.
 
وی افزود: متوقف کردن جنگ نرم دشمن با رویکرد اعتلابخشی محله‌ها برای تحقق اهداف محله اسلامی هم‌اکنون در دستور کار قرار دارد.
 
بابااحمدی تصریح کرد: رعایت موارد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند به تسریع در روند تحقق اهداف محله اسلامی نقش‌آفرینی کند.
 
فرمانده سپاه پاسداران حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اجرای طرح محله اسلامی سال گذشته در مسجد حضرت زینب (س) شهرکرد رونمایی شد.
 
سردار علی‌محمد اکبری تاکید کرد: برای اجرای این طرح ۱۱۸ مسجد و محله در چهارمحال و بختیاری شناسایی و سهم هر شهرستان مشخص شده است.
 
وی افزود: فعال شدن مساجد و محله‌ها به‌منظور اجرای سبک زندگی اسلامی ضروری است و باید مورد توجه همگان باشد.
 
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.
 
(شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱) ۱۲:۰۱
https://news.masjed.ir/u/Thc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید