شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۷۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
قاری بین‌المللی قرآن:

مسجد پایگاه و مأمن نخبه‌های قرآنی است

قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه مسجد پایگاه و مأمن نخبه‌های قرآنی است، گفت: اکثر نخبگان قرآنی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در مساجد تربیت شده و پرورش یافته‌اند و در این مسیر توانسته‌اند به اهداف متعالی دست یابند.

(شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۴۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: مساجد از عصر نزول قرآن تاکنون از پایگاه‌های اصلی قرآن و قرآنیان بوده و هستند.

وی با تأکید بر اینکه مسجد پایگاه و مأمن نخبه‌های قرآنی است، افزود: اکثر نخبگان قرآنی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در مساجد تربیت شده و پرورش یافته‌اند و توانسته‌اند به موفقیت‌های مطلوبی در زندگی و اهداف متعالی قرآنی دست یابند.

مقدمی مسجد را ملجأ اصلی قرآنیان دانست و اظهار کرد: صدای قرآن از دیرباز همواره از مساجد شنیده شده است و مساجد، مرکز و پایگاه اصلی آموزش قرآن کریم هستند؛ قرآنیان در مساجد همواره مورد حمایت و تشویق قرار می‌گیرند و زمینه‌های پیشرفت آن‌ها در مساجد فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دهه اخیر به واسطه گسترش برخی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ... در مساجد متأسفانه شاهدیم بخش قرآنی تحت‌الشعاع سایر فعالیت‌ها قرار گرفته است، بیان کرد: بخش قرآنی در برخی مساجد در شمار اولویت‌ها قرار نمی‌گیرد که می‌تواند زنگ خطری باشد، اما نکته اصلی این است که مساجد برای ذکر و یاد خدا بنا شده‌اند و چه ذکری برتر از قرآن که کلام خداست داریم که در مسجد گفته شود؟

این قاری بین‌المللی با تصریح اینکه متولیان و مسئولان فرهنگی مساجد باید قرآن را محوریت فعالیت‌های خود قرار دهند، گفت: متولیان و مسئولان فرهنگی مساجد می‌توانند با محوریت قرار دادن قرآن در تمامی آموزه‌ها، جایگاه قرآن را در بین جوانان و نوجوانان پررنگ کنند و در تبدیل مساجد به پایگاه‌ها و قطب قرآنی نقش موثری ایفا کنند.

مقدمی ادامه داد: محوریت قرار دادن قرآن در مساجد، زمینه معرفی بهتر قرآن و آموزه‌های کتاب الهی را در مساجد به عنوان خانه خدا فراهم کند ضمن اینکه متن و قرائت قرآن نباید تضعیف شود. کشوری که منشأ وجودیش قرآن و اهل بیت(ع) است باید بیشتر از این‌ها قاری و حافظ خوب قرآنی داشته باشد و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مساجد برای تحقق این امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی قاری قرآن را واسطه ذکر و یاد خدا دانست و اظهار کرد: تلاوت‌های قرآن که از صمیم قلب و با خلوص انجام می‌شوند، موجب افزونی ایمان و خشیت الهی می‌شوند.

انتهای پیام/
(شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۴۵
https://news.masjed.ir/u/Th4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید