شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۷۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام‌جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) بیان کرد

عبرت‌های اغتشاشات اخیر برای مسجدی‌ها

حجت‌الاسلام میرطالبی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر کشور عبرت‌های متعددی داشت، گفت: لزوم تجدیدنظر کارگزاران مسجد در تعامل با نسل جوان و ضرورت حضور مسئولان در مساجد و پاسخگویی به مردم ازجمله این عبرت‌ها است.

(شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۴۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ شبستان، در جریان اغتشاشات اخیر کشور، به مساجد متعدد در نقاط مختلف کشور از سوی آشوبگران و اشرار تعرض شد و تعدادی از ائمه جماعات و بسیجیان و سایر نمازگزاران این مساجد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و حتی امام مسجد مولای متقیان(ع) زاهدان را به شهادت رساندند! بخشی از این اتفاقات تلخ و ناگوار در گزارش «جنایات تلخی که اغتشاشگران در مساجد رقم زدند/ وضعیت ائمه جماعاتی که مورد حمله قرار گرفتند» آمده است.  

 

یکی از مساجدی که بسیجیان آن طی دو ماه اخیر بارها و بارها از سوی اشرار آشوبگر مورد حمله و آسیب جانی قرار گرفته و در شب‌نامه‌های اغتشاشگران بارها و بارها امام جماعت و بسیجیان آن تهدید جانی شده اند، مسجد «حضرت ولیعصر(عج)» (واقع در تهران، خیابان گلبرک شرقی، خیابان جانبازان، خیابان مدائن) است.

 

تذکر انقلابی به مسجدی‌های باتجربه

حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین میرطالبی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار شبستان با اشاره به سوءاستفاده دشمن از برخی دانش آموزان و جوانان در اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: ۳۶ سال است که در مسجد حضرت ولیعصر (عج) امام جماعت هستم و بارها تاکید کرده ام که مراقب نوجوانان و جوانان باشید که اگر از مسجد دور شوند، ممکن است به دام دشمن بیفتند.

 

وی تصریح کرد: مساجد  در جذب و حفظ نسل جوان عملکردی را که باید، ندارند. من دیده و شنیده ام که برخی از مسجدی ها با مشاهده یک یا دو اشتباه از سوی یک جوان مسجدی، او را کنار می زنند!

 

حمله چندین باره اغتشاشگران به بسیجی‌ان مسجد حضرت ولیعصر(عج)

میرطالبی در ادامه با بیان اینکه یکی از دلایلی که آشوبگران در حوادث اخیر بارها و بارها قصد حمله به مسجد حضرت ولیعصر (عج) را داشتند، فعال و برقرار بودن این خانه خدا است، گفت: اغتشاشگران تاکنون به ده ها بسیجی این مسجد حمله و سه تن از آنان را به شدت مجروح کرده اند.

 

وی ادامه داد: آشوبگران در شب‌نامه‌هایی که در سطح محله گلبرک و مدائن پخش کردند چندین بار من و بسیجیان مسجد حضرت ولیعصر(عج) را تهدید جانی و حتی دو بار هم به منزل من حمله کردند که در پی آن اطلاعات ۱۱۴ سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) از من درخواست کرد چند روزی از تهران خارج شوم.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) ادامه داد: اغتشاشگران به سه دخترم نیز که از اعضای فعال پایگاه بسیج خواهران این مسجد هستند، حمله و به یکی از آنان نیز آسیب جدی وارد کردند!

 

همکاری با کلانتری‌ها در سرکوب آشوبگران

وی اضافه کرد: بسیجیان مسجد حضرت ولیعصر(عج) در دو ماه گذشته در آماده‌باش بودند و همکاری بالایی با کلانتری های ۱۴۷ گلبرگ و نبوت (هفت حوض نارمک) داشتند که همین همکاری ها و البته رشادت بسیجیان سایر مساجد محلات گلبرگ و هفت‌حوض مانع از تداوم آشوب ها در این منطقه شد.

 

حجت الاسلام میرطالبی یادآور شد: تعامل ما با فرماندهی و ماموران این دو کلانتری سازنده است و در هفته نیروی انتظامی امسال نیز از رشادت های کادر خدوم نیروی انتظامی تقدیر کردیم. نیروهای پلیس نیز هر سال چندین بار در مسجد حضرت ولیعصر (عج) حاضر می شوند و حضوری مستمر در نماز جماعت آن دارند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اغتشاشات اخیر در کنار آسیب ها، عبرت هایی نیز داشت، تاکید کرد: لزوم تجدیدنظر جدی کارگزاران مساجد به ویژه ائمه جماعات در تعامل با کودکان، نوجوانان و جوانان ازجمله این عبرت ها است. غفلت از تربیت دینی نسل آینده در فضای مهیای مسجد، عواقب سوء دارد.

 

حجت الاسلام میرطالبی افزود: عبرت دیگر آشوب های اخیر برای مسئولان است که باید بیشتر از گذشته در میان مردم باشند و حرف مردم را بشنوند و برای حل مشکلات آنها، همت کنند. مسجد بهترین ظرفیت برای ارتباط با مردم را دارد که امید است مسئولان از آن استفاده کنند.

 

وی در ادامه درباره فعالیت کانون فرهنگی هنری «شهید افشین‌فر» در مسجد حضرت ولیعصر(عج)، گفت: شهید افشین‌فر توسط اشرار در یکی از گشت های ایست و بازرسی به شهادت رسید؛ کانون فرهنگی هنری مسجد به نام ایشان در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و مجری برنامه های متنوع در حوزه های قرآنی و فرهنگی و هنری است.

 

همکاری با چهار مدرسه همسو با اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه

در ادامه درباره اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه توسط اهالی مسجد حضرت ولیعصر(عج)، گفت: به لطف خدا و تلاش بچه های این مسجد ما در اجرای این طرح نیز بسیار فعال هستیم و همه روزه، در دو نوبت صبح و بعدازظهر کلاس های متنوعی را برای دانش آموزان برگزار می کنیم.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) گفت: ما با چهار مدرسه هاجر، امام سجاد (ع)، دانش‌پرور و آیت‌الله دستغیب تعامل خوبی داریم و دانش آموزان این مدارس در نماز جماعت و برنامه های مسجد شرکت می کنند. گاهی نیز ما در این مدارس حاضر می شویم و سخنرانی می کنیم.

 

وی در پایان با گلایه از حمایت های حداقلی که از مساجد می شود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم حمایت های ناچیز، مسجدی ها در همه عرصه ها حضور دارند و خدمت می کنند بسیاری از آنها در همین مسیر به شهادت یا مقام جانبازی رسیده اند.

پایان پیام/
(شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۴۱
https://news.masjed.ir/u/Th3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید