سه شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۶۹
گزارشگر : جلال حیران نیا
مسجدالرسول‌(ص)

حمایت یک مسجد از کسب‌‌وکارهای کوچک

حجت‌الاسلام شجاع‌نظری با اشاره به تلاش اهالی مسجدالرسول(ص) برای برقرار بودن این خانه خدا، گفت: صندوق قرض‌الحسنه این مسجد به منظور حمایت از جوانان در راه‌اندازی کسب‌‌وکارهای کوچک، سالانه به بیش از ۱۵۰ متقاضی، وام مرتبط را اعطا می‌کند.

(سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱) ۱۲:۰۱
به گزارش پایگاه تخصّصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «غلامعلی شجاع‌نظری» در گفت‌ و‌ گو با  شبستان با بیان اینکه مسجدالرسول (ص) (واقع در تهران، منطقه چهار، میدان رسالت) همه روزه از یک ساعت قبل از اذان ظهر تا بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به مردم خدمات ارائه می‌کند، اظهار کرد: اعضای پایگاه‌های بسیج خواهران و برادران و کانون فرهنگی هنری و هیئت احرارالرضا (ع) مهم‌ترین نقش را در برقرار بودن این مسجد دارند.
 
فعالیت های گسترده هیئت مسجدی احرارالرضا (ع)
 
امام جماعت مسجدالرسول (ص) افزود: هیئت احرارالرضا (ع) توسط بچه‌های این مسجد تاسیس شد و ضمن اجرای برنامه‌های هفتگی، در مناسبت‌های مختلف نیز مجری مجالس پربار و کیفی است.
 
وی اضافه کرد: این هیئت همچنین با گروه جهادی پایگاه بسیج مسجد حضرت رسول (ص) در تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق و سایر کمک های غیرنقدی و نقدی همکاری دارد.
 
فعالیت گروه جهادی بسیج مسجد در سیستان و بلوچستان
 
حسینی ادامه داد: گروه جهادی پایگاه بسیج مسجدالرسول (ص) همچنین در خدمت به نیازمندان در مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و خوزستان فعالیت دارد و همه ساله در چند نوبت بچه های این مسجد در قالب گروه جهادی به این مناطق اعزام می شوند.
 
وی گفت: دکتر نظری، مسئول گروه جهادی پایگاه مسجدالرسول (ص) هر هفته در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به صورت رایگان مراجعان را ویزیت می کند.
 
تعامل خوب بچه‌های مسجد با کلانتری ۱۹۰
 
امام جماعت مسجدالرسول (ص) ابراز کرد: اهالی این مسجد با کلانتری ۱۹۰ منطقه چهار تهران همکاری خوبی دارند و کارکنان این کلانتری در مقابله اغتشاشات اخیر از ظرفیت نیروهای بسیج مسجد حضرت رسول (ص) استفاده کردند. ما در هفته نیروی انتظامی امسال نیز با حضور در این کلانتری از رشادت‌های ماموران پلیس قدردانی کردیم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه کتابخانه مسجدالرسول(ص) به دلیل استقبال کم از فعالیت‌های آن تعطیل شده است، گفت: برنامه مهم و جدی ما در نیمه دوم سال جاری فعال سازی دوباره این کتابخانه است که اعضای کانون فرهنگی هنری در این باره داوطلب و مجری طرح‌های متنوع هستند.
 
اهدای وام حمایت از تولید
 
شجاع نظری در پایان با اشاره به اعطای وام برای ایجاد کسب و کارهای کوچک به جوانان متقاضی، خاطرنشان کرد: این کار با حمایت هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه مسجدالرسول(ص) و برای مانع‌زدایی از مسیر تولید و حمایت از کالای داخلی انجام . هر سال بیش از ۱۵۰ مورد وام به متقاضیان پرداخت می شود.
 
پایان پیام/
(سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱) ۱۲:۰۱
https://news.masjed.ir/u/Tg4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید