سه شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۶۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع)؛

کمکهای مومنانه پیوست فرهنگی داشته باشند

حجت‌الاسلام طوبایی با تاکید بر لزوم پیوست فرهنگی برای کمک‌های مومنانه، گفت: اهالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در این راستا و در ایام فاطمیه، کمک‌های مومنانه را همراه با ۲۰۰ قواره چادر برای بانوان نیازمند، توزیع می‌کنند.

(سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱) ۰۹:۳۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «جواد طوبایی» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (واقع در تهران، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید حدادعادل) با همکاری شورایاری محله کوثر تهران و هیئت حضرت قمر بنی هاشم (ع) هر دو ماه یک بار بسته های ارزاق و گاهی نیز هدایای نقدی را میان ۶۰ خانواده نیازمند توزیع می کند، اظهار کرد: این کمک مومنانه در برخی از مناسبت ها همراه یک بسته فرهنگی است که در این نوبت از توزیع بسته ارزاق و به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه ۲۰۰ قواره چادر میان بانوان از خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) افزود: مساجد باید از هر ظرفیتی به ویژه ظرفیت کمک مومنانه برای انجام کارهای فرهنگی استفاده کنند تا به این طریق در نشر معارف دینی نیز موثر باشند.

 

وی در ادامه درباره برنامه های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در زمینه جذب دانش آموزان، اضافه کرد: بچه های این مسجد به طرق مختلف در جذب دانش آموزان موفق هستند. ما نیز هر هفته در یکی از مدارس محله صفاری و خیابان شهید حدادعادل و خیابان ۱۷ شهریور حضور پیدا می کنیم.

 

طوبایی تاکید کرد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با دو مدرسه استاد عظیم و شهید جهان‌آرا نیز همکاری خوبی دارد به طوری که از یک سو دانش آموزان این مدارس هر چند وقت یک بار در نماز جماعت این مسجد به صورت دسته جمعی شرکت می کنند و از سوی دیگر نیز امام جماعت این مسجد به عنوان سخنران در برنامه های صبحگاهی و مناسبتی این مدارس حضور دارد.

 

وی ادامه داد: اهالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) همچنین از طریق این مدارس فراخوان های خود برای جذب نیروی بسیج و شرکت در مسابقات فرهنگی و کتاب خوانی را اعلام می کنند و بعضاً هدایایی از سوی هیئت امنا و پایگاه بسیج مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به دانش آموزان ممتاز شرکت کننده در برنامه های فرهنگی و نماز جماعت این مدارس اهدا می شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خاطرنشان کرد: میزان همکاری این مسجد با مدارس خوب است ولی با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم البته این وضعیت شامل اکثریت مساجد و مدارس کشور می شود که به دلیل عدم هماهنگی های لازم در میان مسئولان مسجدی و آموزش و پروش تفاهم نامه مشخص و عملیاتی میان این دو مجموعه تدوین نشده است.

 

پایان پیام/
(سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱) ۰۹:۳۸
https://news.masjed.ir/u/Tg3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید