یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۶۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جمعه شیراز:

امکانات مسجد برای ترویج شعائر استفاده شوند

امام جمعه شیراز گفت:در مساجد مناطق ۱۲گانه شیراز باید دور هم نشستن،صمیمیت و ارتباطات را بررسی کنیم و شبکه مساجد یعنی اینکه ائمه جماعت همدیگر را بشناسند و از امکانات مساجد برای ترویج شعائر اسلامی استفاده کنند.

(یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۰۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایرنا؛ آیت الله لطف الله دژکام روز شنبه در نشست مدیران، دبیران و رابطین مساجد مناطق ۱۲گانه شیراز با بیان اینکه کار برای خدا برکت می آورد، گفت: اصل دلچسبی کار روحانیت و مساجد به همراهی دل‌ها بوده است و اهداف دینی مشترک داشته‌اند و این باعث شد یک ملت را یکباره حرکت دادند پس باید واقعیت صمیمیت و اخلاص را به نمایش بگذارید و همه کمبودها رفع می‌شود.

آیت الله دژکام با یادآوری این مطلب که سیره مرحوم آیت الله ابوالحسن حدائق در حوزه ها باید تدریس و شئون فعالیت مرحوم حدائق باید معرفی شود، تاکید کرد: روحانیت در اوج گناهان در دوره رضاخانی و محمدرضا دل مردم را تسخیر کردند و ما باید نسبت به سیره سلف صالح آشنا شویم و اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای شهادت امام کاظم (ع) سال گذشته حرکتی انجام گرفت که حرکت خوبی بود، گفت: امور مساجد باید موضوع برگزاری مراسم ویژه شهادت امام کاظم (ع) به خوبی توسط مرکز امور رسیدگی مساجد پیگیری شود تا مراسم بزرگداشت برگزار شود.

کار در مسجد به سمت جامعه دینی و فضای بهتری نسبت به فضای حال حاضر برود

 حجت الاسلام حسین امیدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس نیز در این جلسه گفت: مساجد، پاک ترین و بهترین زمین خدا برای فعالیت های فرهنگی، سیاسی و دینی هستند.

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه کار در مسجد به سمت جامعه دینی و فضای بهتری نسبت به فضای حال حاضر برود، افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی در مسجد می تواند رفع شود.

وی با بیان اینکه اولویت سنجی در حل مسائل و مشکلات را در قالب تدوین نظام مسائل مساجد دنبال خواهیم کرد، گفت: امیدواریم با همفکری نخبگان و همراهی ارکان مساجد و به ویژه امامان جماعت بتوانیم قدم های موثری در راه حل مشکلات برداریم.

 در این جلسه مدیران و دبیران مساجد مناطق ۱۲ گانه شیراز در حضور مسئولان حوزه مسجد استان فارس از جمله تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، بسیج مساجد و محلات به طرح مسائل و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

پایان پیام/

(یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۰۱
https://news.masjed.ir/u/Sz3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید