یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۶۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
در حوزه‌ی تبیین صورت گرفت؛

فعالیت شبستان مجازی مسجد رسالت

حجت‌الاسلام با اشاره به تعامل موثر مسجد رسالت با مدارس محله مهرآبادجنوبی، گفت: جذب دانش‌آموزان به بسیج و فعالیت‌ها و برگزاری حلقه‌های صالحین، خروجی این تعامل است.

(یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱) ۱۰:۵۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحسین زمانی» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه مسجد رسالت (واقع در تهران، مهرآباد جنوبی، مقابل پایگاه یکم شکاری، خیابان شهید کوسه‌لو) که به مسجد یوسف نیز مشهور است، همکاری خوبی با مدارس دارد، اظهار کرد: پایگاه بسیج این مسجد توانسته 70 نفر از دانش آموزان را جذب و آنان را به نیروهای فعالی تبدیل کند که ضمن شرکت در نماز جماعت، در برگزاری برنامه های این مسجد نیز مشارکت دارند. چهار حلقه از حلقه های صالحین این خانه خدا از همین دانش آموزان تشکیل شده است.

 

امام جماعت مسجد رسالت افزود: همچنین، هر ماه یک جلسه قرآنی و فرهنگی در یکی از مدارس محله مهرآباد برگزار می شود، شرکت در جشن تکلیف و بعضا برنامه صبحگاهی مدارس از دیگر ابعاد تعامل مسجد رسالت با مدارس محله است.

 

زمانی در ادامه با بیان اینکه شبستان مجازی که در دوره شیوع ویروس کرونا در مسجد رسالت فعال شد همچنان فعالیت دارد، گفت: پایگاه بسیج این مسجد هر هفته یک بسته محتوایی با توجه به مناسبت های دینی و ملی و وقایع روز ایران و جهان تولید می کند که از طریق این شبستان مجازی در دسترس عموم قرار می گیرد. علاوه بر این، هر هفته این محتوا در قالب نشریه چاپ می شود و در اختیار نمازگزاران قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: خیریه مسجد رسالت در زمینه کمک به نیازمندان به دو صورت فصلی و مناسبتی عمل می کند. هر فصل برای ۴۰ خانواده نیازمند بسته معیشتی تهیه و در برخی از مناسبت ها نیز میان دیگر خانواده های نیازمند که به مسجد مراجعه می کنند، بسته هایی اهدا می شود.

 

امام جماعت مسجد رسالت با بیان اینکه موضوعات روز در جلسات شرح قرآن و حلقات صالحین مسجد تبیین می شود، خاطرنشان کرد: این مسجد طی اغتشاشات دو ماه گذشته دو جلسه تبیینی با حضور کارشناسان در حوزه روشنگری برگزار کرده است.

 

پایان پیام/
(یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱) ۱۰:۵۵
https://news.masjed.ir/u/Sz0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید