سه شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۴۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جمعه موقت تهران؛

مساجد باید پایگاه انقلابی‌گری باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه اهمیت جهاد تبیین پس از اغتشاشات اخیر بیش از گذشته خود را نشان داد، گفت: مساجد باید مرکز انقلابی‌گری و جهاد تبیین باشند.

(سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱) ۱۵:۳۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» با بیان اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را با هدف روشنگری برای نسل جوان مطرح کردند، اظهار کرد: نسل هایی که دوره تاریک و مخوف طاغوت را ندیده اند ممکن است تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار بگیرند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم جهاد تبیین تاکید دارند. این اهمیت پس از اغتشاشات اخیر بیشتر خود را نشان داده است.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: علما و روحانیون که امروز بیش از هر زمان دیگر مخاطب دارند باید همه عرصه های تبلیغ را به جهاد تبیین تبدیل کنند. مساجد، هیئت ها، مدارس، دانشگاه ها و دیگر اماکن علمی فرهنگی باید به مرکز تبلیغ و تبیین تبدیل شوند.

 

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله عباسعلی اختری، امام جماعت فقید مسجد جامع جمهوری از پیشگامان عرصه جهاد تبیین بود و هر گاه مقام معظم رهبری مطلب بسیار مهمی و شعار و راهبرد کلانی را مطرح می کرد، ایشان دست به قلم می شد و کتاب یا مقاله ای در آن زمینه می نوشت.

 

صدیقی ادامه داد: مرحوم اختری مسجد جامع جمهوری را نیز به مرکز جهاد تبیین تبدیل کرد و در کتابخانه این مسجد کتاب های ارزشمندی در حوزه حجاب، اقتصاد مقاومتی و سایر موضوعات دینی و انقلابی موجود است. بارها برای سخنرانی و اقامه نماز در این مسجد حضور یافتم و همیشه شاهد بودم جوانان قبل و بعد از نماز دور آقای اختری بودند و سوالات خود را مطرح می کردند و آن مرحوم با آرامش و متانت و صبر به سوالات نسل جوان پاسخ می داد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه مساجد باید همچون مسجد جامع جمهوری و همه ائمه جماعات ما باید همچون آیت الله اختری باشند که در این صورت مواجه ما با دشمنان نظام اسلامی با قدرت بیشتری انجام می شود. مساجد باید مرکز اصلی انقلابی‌گری باشند.

پایان پیام/
(سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱) ۱۵:۳۷
https://news.masjed.ir/u/S9n
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید