چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۳۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
خادم مسجد جامع جمهوری؛

مسجد جامع جمهوری را آیت‌الله اختری برقرار نمود

صالحی گفت: آیت‌الله عباسعلی اختری در مدت ۲۱ سال امامت جماعت، توانست مسجد جماعت جمهوری را برقرار کند؛ وی هر هفته یک کتاب را معرفی می‌کرد و معتقد بود افزایش سرانه مطالعه و انس بیشتر مردم با کتاب از ماموریت‌های اهالی مسجد است.

(چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱) ۱۲:۱۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ «فرهاد صالحی» در گفت و گو با شبستان با بیان اینکه مسجد جامع جمهوری در سال ۱۳۷۱ توسط آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی، دادستان اسناد کل کشور در خیابان جمهوری تهران بنا شد، اظهار کرد: این مسجد از همان ابتدای تاسیس به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن واقع شده، محل حضور پرشور گروه های مختلف بود و است.

 

خادم مسجد جامع جمهوری در ادامه با بیان اینکه آیت الله عباسعلی اختری (ره) در سال ۱۳۸۳ امامت جماعت این مسجد را بر عهده گرفت، گفت: ایشان از همان ابتدای فعالیت تلاش داشت در مسجد به دلیل واقع بودن در یک موقعیت تجاری از صبح تا شب به روی مردم باشد و پس از چند سال فعالیت توانست این خانه خدا را مسجدی برقرار کند.

 

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله اختری همه روزه پس از اقامه نماز جماعت در دو نوبت ظهر و شب در محراب می نشست و پاسخگوی سوالات مردم بود و برای رفع مشکلات نیازمندان نیز تلاش می کرد.

 

صالحی با بیان اینکه آیت الله اختری نویسنده و پژوهشگری بسیار فعال بود و توانست کتابخانه مسجد جامع جمهوری را رونق ببخشد، یادآور شد: ایشان هر هفته یک کتاب را در مسجد جامع معرفی می کرد و معتقد بود افزایش سرانه مطالعه و انس بیشتر مردم با کتاب از ماموریت های اهالی مسجد است.

 

پایان پیام/
(چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱) ۱۲:۱۸
https://news.masjed.ir/u/S67
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید