یکشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۲۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارشی از فعالیت یک امام محله برای نوجوانان؛

آموزش جنگ نرم با گفتمان دینی برای نوجوانان

گفتمان دینی برنامه روشنگرانه امام محله مسجد جامع ملکشاهی برای نوجوانان و جوانان است تا با روشنگری درباره مسائل روز حتی اغتشاشات اخیر، آنها را مصون و برای مقابله با جنگ نرم و رسانه ای دشمن آماده کند.

(یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱) ۱۷:۱۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت الاسلام حسین طیبی مدت هشت سال است که کار تبلیغ را آغاز کرده و از سه سال قبل به عنوان امام محله در مسجد جامع شهرستان ملکشاهی استان ایلام فعالیت می کند. 


حضور چندین ساله او در مساجد مختلف این شهرستان سبب شده تا اشراف خوبی نسبت به مسائل و مشکلات مردم داشته باشد. از اقدامات خوب و ارزشمند این امام محله، تشکیل مجمع جوانان است که در گام نخست کلاس های ورزشی همچون فوتسال، شنا و بوکس را برای نوجوانان و جوانان برگزار کرده است.


به گفته این امام محله از دیگر فعالیت های این مجمع، برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان با استفاده از ظرفیت جوانان دانشجو است.


حجت الاسلام طیبی با توجه ویژه به بانوان به عنوان بخش عمده ای از مخاطبان مسجدی، هر پنجشنبه جلساتی را برگزار می کند. همچنین، هر سه شنبه ساعاتی به مشاوره اختصاص دارد و در قالب این مشاوره ها به مشکلات و اختلافات خانواده ها رسیدگی می شود.


این امام محله در حوزه جهاد تبیین نیز فعال است و در این خصوص همه روزه برنامه های روشنگرانه ای را در پنج مدرسه شهرستان ملکشاهی برگزار می کند. حجت الاسلام طیبی در این خصوص می گوید: این برنامه که با عنوان «گفتمان دینی» برگزار می شود درصدد است تا به روشنگری در موضوعات مبتلابه جوانان و نوجوانان و مسائل روز و حتی ریشه های اغتشاشات اخیر بپردازد.


به گفته این امام محله تلاش هایی با محوریت مسجد از طریق تعامل با بازاریان انجام شده است و با توجه به اینکه موقعیت مسجد جامع، در وسط بازار شهرستان قرار دارد. هرکدام از بازاریان که نیاز به نیروی کار دارند به مسجد مراجعه می کنند و ما نیروی مورد نیاز آنها را معرفی می کنیم و تا به حال نزدیک به 10 نفر به همین روش مشغول به کار شدند.


به گفته این امام محله، مسجد جامع ظرفیت های متعددی دارد که برای بالفعل شدن نیازمند منابع و همکاری نهادهای مسئول است. اما تا به حال همکاری لازم با مسجد صورت نگرفته است!


حجت الاسلام طیبی با سرکشی به خانواده های محله، از نزدیک در جریان مشکلات و گرفتاری های مردم قرار می گیرد و برای حل این مشکلات نه فقط فضای واقعی بلکه ظرفیت فضای مجازی را هم به کار می گیرد.


در مبارزه با معضل اعتیاد هم او با  کمک خیرین پا به میدان گذاشته و کمک های خیران را برای تامین هزینه درمان افراد معتاد جمع آوری و این افراد را به کمپ های ترک اعتیاد معرفی می کند.

 

پایان پیام/
(یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱) ۱۷:۱۹
https://news.masjed.ir/u/S3n
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید