شنبه / ۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۲۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
شبکه امامت کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد

مجالس ترحیم شهدای شاهچراغ(ع) در مساجد

شبکه امامت کشور ضمن ابراز تسلیت و محکوم کردن جنایت و هتک حرمتی که در حرم شاهچراغ(ع) صورت گرفت، از برگزاری مجالس ترحیم برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در مساجد سراسر کشور خبر دادند.

(شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱) ۱۰:۵۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، در آستانه هشتم آبان، روز نوجوان و به منظور بررسی اجرای طرح «پیوند مسجد و مدرسه» در مساجد و آثار و برکات آن، مروری داریم بر فعالیت های مسجدالمهدی(عج) (واقع در تهران، منطقه 12، خیابان دیالمه) در این باره که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:    

 

حجت الاسلام والمسلمین «میثم ناسخیان» درباره شیوه اجرای طرح «مدرسه در مسجد» در مسجد المهدی (عج) اظهار کرد: علاوه بر طرح پیوند مسجد و مدرسه، طرح مدرسه در مسجد را نیز اجرا می کنیم. این طرح سابقه ۱۰ ساله دارد و علی‌رغم برخی موانع، آثار مطلوبی را بر جای گذاشته است.

 

همکاری با مدارس منطقه ۱۲ در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه

 

امام جماعت مسجد المهدی (عج) (واقع در تهران، منطقه 12، خیابان دیالمه) تصریح کرد: در این راستا همکاری مطلوبی با مدارس علوی، میلاد طه و رجاء و هنرستان آل‌یاسین در منطقه 12 تهران داریم و در این باره تعامل خوبی با اداره آموزش و پرورش این منطقه برقرار کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: حوزه دانش آموزی نیز در این مسجد دایر است به طوری که دروس مقدماتی در طول سال و در ساعات بعدازظهر به دانش آموزان علاقمند تدریس می شود. این کلاس ها در فصل تابستان صبح ها نیز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ناسخیان ادامه داد: مسجدالمهدی(عج) همه روزه میزبان دانش آموزان دختر در قالب طرح مدرسه در مسجد است؛ این طرح برای دانش‌آموزان پسر در مسجد فائق برگزار می شود.

 

استفاده از ظرفیت دبیران متعهد در برگزاری کلاسها

وی تاکید کرد: دبیران این کلاس ها معلمان بازنشسته و متعهدی هستند که به ازای دریافت حقوق حداقلی و به دلیل داشتن روحیه و رویکرد تربیتی، در اجرای طرح مدرسه در مسجد، به ما و مسجد فائق کمک می کنند.

 

امام جماعت مسجدالمهدی (عج) در ادامه ابراز کرد: مدیران آموزش و پرورش چندان نسبت به برگزاری این کلاس ها در مساجد راضی نیستند البته ما باور داریم که وقتی نتایج این کلاس ها را مشاهده کنند، رضایت می دهند؛ همانطور وقتی دکتر قالیباف می خواست طرح پلیس ۱۱۰ را اجرا کند با مخالفت های بسیار روبرو شد لذا ابتدا این طرح را در خارج از فضای پلیس اجرا کرد و وقتی همه نتایج خیریه کننده آن را دیدند به اجرای سراسری آن در کشور رضایت دادند.

 

آموزش متفاوت زبان انگلیسی با همکاری موسسه دهکده جهانی صالحین

حجت الاسلام ناسخیان افزود: برنامه مهم دیگر مسجد المهدی (عج) در حوزه آموزش، همکاری با موسسه دهکده جهانی صالحین برای آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان است. وجود استادان متدین و متعهد و متون پالایش شده از خصوصیات انحصاری این آموزش ها است؛ متون آموزشی این دوره ها بر اساس آموزه های قرآنی تنظیم شده و روزهای فرد ویژه پسران و روزهای شنبه و چهارشنبه ویژه دختران در مسجدالمهدی(عج) برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: کلاس های مشاوره نیز با حضور چند روانشناس و مشاور در رشته های خانواده، ازدواج، کودک و جوان در مسجد المهدی (عج) برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجدالمهدی(عج) در ادامه گفت: حلقه‌های صالحینِ پایگاه بسیج در این مسجد نیز کاملاً رویکرد تربیتی و اخلاقی دارد و بسیجیان خواهر این مسجد هر هفته در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در جلسه اخلاقی خانم تقوی از شاگردان مرحوم آیت الله محمد شجاعی شرکت می کنند. کلاس آموزش با گفتمان مهدویت نیز روزهای دوشنبه از ۱۵ تا ۱۷ برای بسیجیان برادر مسجد برگزار می شود.

 

عمل به توصیه رهبری درباره تحصیل، تهذیب و ورزش

وی ادامه داد: همسو با توصیه مقام معظم رهبری درباره تهذیب، تحصیل و ورزش، در کنار برنامه های دینی و تربیتی، باشگاه ورزشی‌ای داریم که همه روزه از هشت صبح تا ساعت ۲۳ فعال است.

 

تقدیر از پلیس با اهدای شاخه گل و نقاشی و نامه

حجت الاسلام ناسخیان در ادامه با اشاره به آماده‌باش نیروهای پایگاه بسیج مسجدالمهدی(عج) در مقابله با اغتشاشگران در ۴۰ روز گذشته و در قالب همکاری با نیروهای پلیس، گفت: اهالی این مسجد با کلانتری ۱۰۹ بهارستان نیز همکاری خوبی دارند و امسال در هفته نیروی انتظامی نیز با حضور در محل این کلانتری، با تقدیم گل، نقاشی های کودکان و نامه های دانش آموزان، از خدمات پلیس تقدیر به عمل آوردند.

 

وی با بیان اینکه این برنامه ها در مسجدالمهدی(عج) در حالی اجرا که ما تقریبا هیچ کمکی از دستگاه ها و سازمان ها دریافت نمی کنیم، گفت: اگر دستگاه ها به صورت ضابطه مند در توسعه زیرساخت ها به مساجد کمک کنند در آن صورت هم مسجد المهدی (عج) و هم سایر مساجد بیشتر و بهتر از گذشته کار می کنند.

 

حجت الاسلام ناسخیان در پایان با گلایه از انتقاداتی که بعضاً نسبت به عملکرد مساجد می شود، خاطرنشان کرد: از یک سو ما دوره پس از شیوع کرونا را تجربه می کنیم و از سوی دیگر، وضعیت اقتصادی کشور چندان مطلوب نیست، با وجود این، در هر محله حداقل یک مسجد برقرار و فعال وجود دارد، برخی از مساجد با بضاعت مالی اندک، کارنامه درخشانی دارند بنابراین این همه انتقاد از عملکرد مساجد، درست نیست.

 

 

پایان پیام/
(شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱) ۱۰:۵۰
https://news.masjed.ir/u/S2n
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید