سه شنبه / ۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۰۹
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش شبستان از کانون «آفرینش»؛

مسجدی که ۴ هزار عضو فعال تربیت نموده است

زمانی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی از فعالیت‌های شاخص کانون فرهنگی هنری ‌«آفرینش» مسجدالرضا(ع) است چنان‌که با برنامه‌های قرآنی و مذهبی بیش از ۴ هزار نفر نوجوان و جوان را عضو فعال خود کرده است.

(سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱) ۱۳:۳۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستانکانون فرهنگی هنری «آفرینش» در جوار مسجدالرضا‌(‌ع) واقع در گندمان بروجن از توابع استان چهار محال و بختیاری در سال ۱۳۸۹ با هدف اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی، هنری، قرآنی و فراهم کردن زمینه حضور نوجوانان و جوانان در مسجد با مجوز ستاد فهمای استان تاسیس شده است.
 
«عذرا زمانی» با اشاره به برنامه‌‌های کانون فرهنگی هنری «آفرینش»، اظهار کرد: نشست تخصصی شیوه‌های دعوت به نماز با رویکرد تشویقی، به همت کانون آفرینش در مدارس شهر گندمان ویژه نوجوانان برگزار می‌شود.
 
وی درباره رویکرد این کانون در کمک‌رسانی به اقشار محروم، بیان کرد: اجرای طرح «نذر مهدوی» و توزیع بسته‌های گوشت قربانی با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه «به سمت خدا» و توزیع بیش از سه هزار بسته غذایی و بهداشتی میان نیازمندان در دوران شیوع کرونا ازجمله خدمات مومنانه بچه‌های مسجدالرضا(ع) است.
 
زمانی از راه اندازی صندوق قرض الحسنه ثامن الائمه‌(ع) در این کانون خبر داد و ابراز کرد: این صندوق به منظور ارایه تسهیلات به افراد نیازمند با همکاری مستمر شورای فرهنگی مسجد و پایگاه بسیج برادران فعالیت می‌‌کند. همچنین اجرای طرح شناسایی، آموزش و کمک به ترک معتادان شهر با همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف از دیگر برنامه‌‌های این کانون فرهنگی هنری است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجد الرضا‌(ع)‌ با بیان اینکه کادرسازی و تربیت نیروی متخصص نیز در این کانون دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: مربیان کلاس‌‌های بانوان در رشته‌های قرآنی در ابتدا از قرآن‌ آموزان این کانون بوده‌‌اند، از همین افراد برای مربی‌گری کلاس‌ها استفاده می‌‌شود و در کنار فراگیری قرآن، نکات اخلاقی، احکام، تربیت فرزند، همسرداری، سبک زندگی هم به اعضای کانون آموزش داده می‌‌شود.

پایان پیام/
(سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱) ۱۳:۳۴
https://news.masjed.ir/u/S1m
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید