یکشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۶۰۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
«منتظران ظهور»

ابتکارات قرآنی برای پیوند مسجد و مدرسه

شفیعی با اشاره فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» با بیان اینکه عموم برنامه‌های ما بر محور قرآن طراحی و اجرا می‌شود، گفت: جذب گروه سنی کودک و نوجوان و انس آنها با قرآن، هدف ما در این فعالیت‌ها است.

(یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱) ۱۴:۴۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، «محمدجعفر شفیعی» با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اقدامات خوبی در زمینه پرورش استعداد های قرآنی انجام داده است، گفت: تربیت حافظان قرآن کریم و برگزاری دوره های قرآنی از جمله حفظ مفاهیم قرائت و تفسیر از جمله برنامه های کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون مسجد الزهرا(س) در زمینه قرآن کریم است.

این فعال فرهنگی برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت برای قاریان نوجوان، برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم و برگزاری مسابقات قرائت قرآن کریم را از جمله برنامه‌های اجرا شده در این کانون یاد کرد و افزود: این طرح بستری مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای قرآنی از میان نوجوانان است.

 

شفیعی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن کریم به همت بچه های مسجد و اعضای کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون تصریح کرد: در راستای پیوند مسجد و مدرسه محفل انس با قرآن ویژه نوجوانان مسجدی توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با حضور قاریان و با حضور بچه های مسجد به همت این کانون فرهنگی هنری برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با اشاره به اینکه بچه های مسجد با برگزاری محفل انس با قرآن کریم، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند، افزود: در این محفل جمع کثیری از قرآن دوستان شرکت کرده و از شنیدن صوت زیبای قاریان برجسته لذت بردند.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در این محفل قرآنی حافظان نوجوان قرآن کریم نیز به تلاوت آیات نور پرداختند، خاطر نشان کرد: این محافل با هدف آشنایی نوجوانان با سبک زندگی و آموزه های قرآنی می باشد تا نوجوانان ما از سنین نوجوانی با قرآن و سبک زندگی قرآنی شوند و در زندگی خود از نکات این کتاب آسمانی استفاده کنند.

 

شفیعی در پایان با بیان اینکه نوجوانان مسجدی با الگو قرار دادن این کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، بیان داشت: امید است با برگزاری این گونه برنامه‌ها در مدارس بتوان در سطح کشور به اهداف قرآنی دست یافت.

 

پایان پیام/

(یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱) ۱۴:۴۳
https://news.masjed.ir/u/Rpf
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید