یکشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۹۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
مدیرعامل بنیاد هدایت خبرداد:

هدف «مهرواره بانور» معرفی بانوان فعال

حجت‌الاسلام سیدناصرمیرمحمدیان در جلسه ویدئو کنفرانس «مهرواره بانور» با بیان اینکه تا کنون بیش از 22 هزار نفر در این مهرواره ثبت نام کرده‌‌اند گفت: بخشی از معرفی الگویی با عنوان «بانوی پیشرو» توسط مهرواره بانور انجام می‌شود. این بانوان در حوزه‌های مختلف اجتماعی با انگیزه الهی فعالیت‌هایی می‌کنند آنها به هیچ نهاد و یا سازمانی وابسته نیستند اما بانی فعالیت‌های مهمی در جامعه بوده‌اند و وجود چنین بانوانی ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.

(یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱) ۱۴:۲۵

به گزارش پایگاه خبری نهضت،  جلسه ویدئو کنفرانس «مهرواره بانور» با حضور حجت الاسلام «سیدناصرمیرمحمدیان » مدیرعامل بنیاد هدایت،« مریم زاد قاسمی» دبیر مهرواره بانور، مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان، مسئولان بسیج جامعه زنان در استان‌ها در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات برگزار شد.

مریم زاد قاسمی دبیر مهرواره بانور در ابتدای این نشست با اشاره به تمدید مهرواره بانور تا تاریخ نهم آذرماه اذعان داشت: برای اینکه بتوانیم نهایت استفاده را از فرصت پیش آمده ببریم یک  گروه جدید به مهرواره بانور اضافه کردیم که قبلا قرار بود  بعد از اختتامیه مهرواره بانور اضافه شود اما با توجه به فرصت پیش آمده  در این مقطع زمانی، این گروه برای کمک به مجموعه، اضافه شد.

زاد قاسمی افزود:  گروهی که به مهرواره اضافه شده است شامل یک گروه رسانه‌ای، یک گروه فکری،  تولید محتوا و یک گروه طراحی سایت است. بنیاد هدایت  در حوزه مهرواره بانور دستاورد خوبی داشته است  و تا کنون  ۲۲ هزار نفر  در این مهرواره  ثبت نام  کرده‌‌اند این نفرات و نفراتی که بعد از این ثبت نام می کنند توسط این گروه  جدید؛ هدایت خواهند شد. شرکت کننده‌ها به شیوه‌های مختلف از این گروه امتیاز می‌گیرند و براساس امتیازی که گرفته‌اند عضو جامعه ایمانی ما می‌شوند البته این اسم هنوز نهایی نشده البته این جامعه ایمانی در آینده در راستای سیاست‌های بنیاد هدایت فعالیت می‌کنند و متقابلا ما خدماتی به آنها ارائه خواهیم داد این یک مشارکت و رابطه دوطرفه و ادامه داراست و درآینده به یک شبکه تبدیل خواهیم شد.

بانوان مهرواره بانور؛ در جامعه و محلات خود فعال و کنشگر هستند 

حجت‌الاسلام میرمحمدیان  در ادامه این نشست گفت: این مهرواره با یک انگیزه ابتدایی آغاز شد و هرچه جلوتر می‌رویم این انگیزه جدی‌ترمی‌شود. هدف ابتدایی ما این بود که شریکة الامامان سراسر کشور پای کار بیایند اما با شروع کار بانوان مسجدی  نیز وارد شدند و خصوصاً بعد از اتفاقات  اخیر؛ اهمیت کار مهرواره بانور بیشتر جلوه کرد.

وی ادامه داد: بانوان مهرواره بانور؛ در جامعه و محلات خود فعال و کنشگر هستند . به فرموده رهبر معظم انقلاب در زمینه معرفی الگو، ما پیشرو هستیم. بخشی از معرفی الگویی با عنوان «بانوی پیشرو» توسط مهرواره بانور انجام می‌شود. این  بانوان در حوزه‌های مختلف اجتماعی با انگیزه الهی فعالیت‌هایی می‌کنند این در حالی است که این بانوان به هیچ نهاد و یا سازمانی وابسته نیستند اما  بانی فعالیت‌های مهمی در جامعه بوده‌اند و وجود چنین بانوانی ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.

 مدیرعامل بنیاد هدایت با تأکید براینکه اهمیت مهرواره بانور هر روز بیشتر جلوه می‌کند تصریح کرد: اهمیت مهرواره  ما را به دو سمت سوق می‌دهد اول اینکه «ظرفیت رسانه‌ای» مهرواره بانور را افزایش دهیم که این مهم از طریق رایزنی با شبکه‌های تلویزیون؛ انجام شده است و بخش دیگر این است که تعداد دیگری از «بانوان کنشگر» را درگیر این مهرواره کنیم. بخش مهمی از این اتفاق توسط بسیج خواهران و کانون‌های فرهنگی هنری‌ مساجد انجام می‌شود که ظرفیت خوبی دارند .

وی ادامه داد:  در دبیرخانه مرکزی مهرواره بانور، گروهی برای تماس و پی‌گیری امور شرکت‌کنندگان  فعالیت می‌کنند، بنیاد هدایت یک «روند نما» طراحی کرد تا هرکس که با  مهرواره ارتباط گرفت رها نکنیم و از این طریق با مخاطبان بیشتری ارتباط  برقرار کنیم.

وی خطاب به راهیاران و بسیج  جامعه زنان در استان‌ها  گفت: تلاشی که شما در استان‌ها انجام می‌دهید  نوعی سرمایه گذاری است لذا با طیف وسیع مخاطبی که به‌دست می‌آوردید، می‌توانید در آینده فعالیت‌های متعدد و مؤثری انجام دهید همچنین ما به جهاد تببین و ایجاد حس مثبت در جامعه نیاز داریم  که به امید خدا وظیفه‌مان را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

مسائل استان‌ها

با توضیحات یکی از اعضای جدید گروه دبیرخانه مهرواره بانور در مورد روند نما ( پی گیری امور شرکت کنندگان ) جلسه ادامه پیدا کرد. مسئولان بسیج  جامعه زنان در استان‌ها و  راهیاران استان نکاتی را مطرح کردند. مباحثی که راهیاران استان‌ها  از آن گلایه داشتند بحث نامه نگاری‌ها با ارگان‌ها و نهادها بود که در روند کار مشکل ایجاد می‌کند همچنین درخواست افزایش تعداد و حجم جوایز از دیگر خواسته‌های آنها بود. نکته مهمی دیگری که در این جلسه مطرح شد مشکل دو زبانه بودن بعضی از شرکت کنندگان بود که این موضوع برای آن‌ها در ثبت مسئله و روایتگری مشکل ایجاد می‌کند همچنین درخواست امکان بارگذاری و ارسال صوت  در سایت مهرواره بانور از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

 

(یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱) ۱۴:۲۵
https://news.masjed.ir/u/Rpa
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید