شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۹۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
عضو هیئت امنای محله اسوه کوثر؛

محوریت مسجد علی‌ بن‌ابیطالب(ع) در محله

لولاچیان با بیان اینکه مسجد حضرت علی‌بن‌ابیطالب(ع) محور فعالیت‌های علمی و مومنانه در محله اسوه کوثر است، گفت: شبکه‌ای برای کمک‌های مومنانه با محوریت مسجد قدس شکل گرفته که در طول سال به نیازمندان کمک می‌کند.

(شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۲۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ «محمود لولاچیان» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه محله اسوه کوثر در سال ۱۳۶۴ با عضویت ۱۴ نفر در هیئت امنای آن تاسیس شد، اظهار کرد: این محله از محلات بسیار موفق است و اکنون نیز با محوریت مسجد حضرت علی بن‌ابیطالب (ع) (واقع در تهران، خیابان وحدت اسلامی، کوچه شهید خندان) فعالیت های خود را گسترش داده است.

 

عضو هیئت امنای محله اسوه کوثر افزود: پیش دبستان، دبستان و دبیرستان دخترانه کوثر، حوزه علمیه کوثریه ویژه خواهران، حوزه علمیه علویه طهران، حوزه علمیه رستگاران مشکات و حسینیه سادات به صورت کاملا تخصصی و دین محور در محله اسوه کوثر فعالیت دارند.

 

وی تصریح کرد: مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) محل استقرار طلاب حوزه علمیه علویه طهران است و همه روزه کلاس های دینی و حوزوی برای نسل جوان در آن برگزار می شود. تلاش داریم به این طریق نیروهای متدین و انقلابی و ارزش مدار برای کشور تربیت کنیم.

 

لولاچیان تصریح کرد: مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) فعالیت های خیرخواهانه بسیاری دارد که شامل توزیع بسته های ارزاق و پوشاک برای خانواده های نیازمند و تهیه جهیزیه برای نوعروسان است. حسینیه سادات نیز در همین منطقه از تهران فعالیت های موثری دارد که برخی از آنها به صورت مشترک با مسجد اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: ما در مدیریت کارهای خیرخواهانه مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع)، شبکه ای ایجاد کرده ایم که محوریت آن با مسجد قدس در محله (خزانه) ترمینال جنوب تهران است. به این صورت کمک های بسیاری در طول سال به نیازمندان آبرومند توسط این دو مسجد صورت می گیرد.

 

گفتنی است، «اسوه کوثر» نام محله ای است در خیابان وحدت اسلامی واقع در جنوب تهران، به دلیل فعالیت های اهالی محل و نمازگزاران مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) و البته فعالیت پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان و حوزه علمیه ملقب به «کوثر» در این محله، نام کوثر برای آن انتخاب شده است.

 

پایان پیام/
(شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۲۸
https://news.masjed.ir/u/Rog
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید