شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۲
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۹۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد

استقرار نظام مدیریت فرهنگی در مساجد

حجت‌الاسلام ذاکر از اجرای عملیات «استقرار نظام مدیریت فرهنگی» در مساجد خبر داد و گفت: جشنواره «مساجد موفق» با محور تکریم و تجلیل از ائمه جماعات تراز، در شش ماهه دوم سال جاری کلید می‌خورد.

(شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱) ۰۹:۵۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام «حجت‌الله ذاکر» در گفت و گو با شبستان با شرح رویکرد و برنامه های راهبردی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: توانمندسازی، مهارت افزایی و آموزش ضمن خدمت برای ائمه جماعات از جمله برنامه های تدارک دیده شده ویژه شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: برنامه ریزی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، نشر گفتمان مسجدی و نهادینه کردن این گفتمان از دیگر رویکردها و برنامه های مرکز برای نیمه دوم سال جاری است؛ در همین راستا نظارت مستمر و ارزیابی فعالیت های مساجد در دستور کار ما قرار دارد.

 

وی از اجرای عملیات «استقرار نظام مدیریت فرهنگی» در مساجد خبر داد و بیان کرد: این عملیات در حال حاضر فازبندی شده و بر اساس آن، مساجد در حوزه فرهنگی و اجتماعی و برای خروج از روزمرگی، برنامه ریزی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت می کنند.

 

استقرار نظام مدیریت فرهنگی

حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه «استقرار نظام مدیریت فرهنگی»، به معنای راهبری فرهنگی مساجد است، تصریح کرد: براساس این عملیات، وضعیت موجود یک مسجد بررسی و وضعیت مطلوب آن ترسیم و برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب راهکار و روش ارایه می شود؛ همچنین، برنامه ریزی لازم صورت می گیرد تا مساجد با توجه به وضعیتشان فعالیت کنند.

 

وی ادامه داد: بر اساس این عملیات، مساجد می دانند که با توجه به شرایط و ظرفیت هایی که دارند با چه شیوه ای فعالیت کنند و تلاش می شود که مساجد با تدوین راهبرد حرکت کنند.

 

تکریم و تجلیل از ائمه جماعات

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: برگزاری سلسله نشست های تکریم و تجلیل از ائمه جماعات موفق در قالب جشنواره «مساجد موفق» عضو شبکه محله‌محور از دیگر برنامه های در دست اقدام مرکز است.

 

پایان پیام/
(شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱) ۰۹:۵۲
https://news.masjed.ir/u/Rob
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید