چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۸۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش

تلاش عمو روحانی محله برای شادی بچه‌ها

فعالیت امام محله برای کودکان آنقدر جذاب و شیرین است که او را عمو روحانی صدا می‌کنند. ۵ سالی می‌شود که حجت‌الاسلام «نصرالله سیدمانی» امام محله مسجد حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام شهر گل تپه از توابع کبودرآهنگ استان همدان شده و از جان و دل برای مردم وقت می‌گذارد.

(چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱) ۱۴:۰۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از نهضت، ۵ سالی می‌شود که حجت‌الاسلام نصرالله سیدمانی امام محله مسجد حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام شهر گل تپه از توابع کبودرآهنگ استان همدان شده و از جان و دل برای مردم وقت می‌گذارد. اقامه نماز جماعت، ارتباط چهره به چهره با اهالی محل، کسبه‌ و جوانان و نوجوانان تنها گوشه‌ای از فعالیت اوست. اینکه یک امام محله خوش فکر و خوش ایده باشد یکی از رموز محبوبیت او در میان مردم است. درست مانند حاج آقا سیدمانی که که وقتی متوجه شد اهالی روستا سر زمین مشغول کشاورزی هستند و وقتی برای شرکت در نماز جماعت ندارند به مزارع آنان می‌رود تا همانجا نماز را بخوانند. همین کار او باعث می‌شود تا نماز جماعت ظهر در این فصل از سال رونق پیدا کند.

توجه ویژه به نخبه های محل

حجت‌الاسلام سیدمانی با خوش ذوقی، طرحی را راه اندازی کرد که باعث شد تا نخبه‌های محله شناسایی و از آنان تقدیرشود. او در این باره می‌گوید: با کمک اهالی محل، جوانان نخبه را شناسایی کردیم و با همراهی هیئت امناء مسجد به خانه‌های آنان سر زدیم. درجریان همین دیدار‌ها از این جوانان تقدیر کردیم. اینگونه هم برای آنان دلگرمی ایجاد کردیم و هم از ظرفیت‌هایشان برای توسعه محله استفاده کنیم. بالاخره این جوانان افتخار محله هستند و باید بیشتر حواسمان به آنان باشد.

عمو روحانی در محله

خوش خلقی، چهره خندان و مهربان و ارتباط با کودکان و نوجوانان یکی دیگر از خصوصیات حاج آقا سیدمانی است. همین روحیه خوب و چهره خندانش باعث شده که بسیاری از کودکان و نوجوانان او را به عنوان «عمو روحانی» بشناسند.

وی می‌گوید: طرح دیگری که در گل تپه داریم برگزاری جشن تکلیف برای دختران محله است. در جریان این کار که با همراهی بسیج انجام می‌دهیم به خانه دخترانی می‌رویم که به سن تکلیف رسیده‌اند و برایشان جشن می‌گیریم. با این کار و هدایایی که برای این دخترخانم‌های به سن تکلیف رسیده درنظر می‌گیریم سعی داریم خاطرات خوشی را برای آنها رقم بزنیم.

اما این تنها فعالیت‌های عمو روحانی مهربان نیست. او ۷ سال است که مبلغ امین در مدارس است. او برای نوجوانان محله هم برنامه اجرا می‌کند. همین کار‌های اوست که باعث شده فعالیت‌هایش در گل تپه و حتی شهر‌های اطراف زبانزد عام وخاص شود.

از جلسه مشاوره تا فعالیت در فضای مجازی

جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ با همکاری کمیته امداد یکی دیگر از فعالیت‌های حاج آقای سیدمانی است که به صورت مستمر توسط او برگزار می‌شود.
اما نکته جالب ماجرا اینجاست که این روحانی جوان از فضای مجازی هم غافل نیست و در کانالی که به نام عموروحانی در فضای مجازی راه انداخته برای بیش از ۲۰۰ مخاطب دانش آموز و نوجوانان برنامه آموزشی و دانش آموزی ارائه می‌کند.

راه اندازی کارگاه خیاطی در طبقه دوم مسجد هم از دیگر فعالیت‌های این روحانی جوان است. او در این باره نیز می‌گوید: خوشبختانه رایزنی‌هایی با تعدادی از صادرکنندگان داشته‌ایم و همچنین برای تعدادی از هم محلی‌ها برنامه‌های آموزشی گذاشته@ایم. امیدواریم با کمک همدیگر این کارگاه خیاطی به زودی افتتاح شود و آغاز به کار کند.

(چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱) ۱۴:۰۵
https://news.masjed.ir/u/Rmv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید