سه شنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۸۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
شهردار منطقه ۱۲ از اجرای طرح جدیدی خبر داد

سه‌شنبه‌های سلامت در ۹۱ مسجد منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای طرح سه‌شنبه‌های سلامت در ۹۱ مسجد این منطقه، طی شش ماه نخست سال خبر داد.

(سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱) ۰۸:۳۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «امیر یزدی» ضمن تأکید بر مسجدمحوری در رسیدگی به امور شهروندان، گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مساجد ضمن آنکه محوریت مساجد را برای شهروندان پررنگ‌تر می‌کند، به دلیل استقبال بیشتر ساکنان محلات، دستیابی به نتایج کمی و کیفی بهتری را نیز در پی دارد.

 

وی از اجرای طرح سه‌شنبه‌های سلامت در 91 مسجد این منطقه، طی شش ماه نخست سال خبر داد و افزود: شهرداری منطقه 12 این طرح را از ابتدای سال جاری آغاز کرده است و تا پایان سال ادامه دارد.

در این باره، سید امیرحسین ساداتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه توضیح داد: در این مساجد تاکنون 364  میز خدمت سلامت و کارگاه آموزشی برای ارائه خدمات سلامت‌محور برپا شده است.

 

وی افزود: این اقدام که با هدف ترویج مسجدمحوری در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی انجام شده، با مشارکت مراکز درمانی سطح منطقه و مرکز بهداشت شرق تهران هر سه‌شنبه در یک مسجد هر محله، هنگام نماز ظهر و عصر و با برپایی میزهای خدمت سلامت صورت می‌گیرد.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 12 همچنین تشریح کرد: این خدمات شامل ویزیت پزشک عمومی، مشاوره تغذیه، مشاوره روان‌شناسی، مشاوره طب سنتی، مشاوره مامایی، اکسیمتری، غربالگری قند خون، سنجش فشار خون، مشاوره ایمنی در منزل، توزیع بروشورهای آموزشی، کارگاه‌های آموزشی خودمراقبتی، مهارت‌های زندگی، ترویج ازدواج آسان، مهارت ارتباط با همسر و فرزندان، تغذیه سالم و... است که با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو شده است.

 

(سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱) ۰۸:۳۹
https://news.masjed.ir/u/Rme
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید