یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۷۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

بهسازی مساجد از مصادیق جهاد کبیر است

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه بهسازی مساجد از مصادیق جهاد کبیر است، گفت: استفاده از ظرفیت عظیم هنر برای جذب مخاطب جوان و نوجوان کارویژه کانون های مساجد است.

(یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱) ۰۹:۱۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان ، حجت الاسلام والمسلمین "محمدجواد حاج علی اکبری" در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که امروز(شنبه، ۲۳مهر) در مجتمع آدینه برگزار شد، گفت: خدمت به مسجد عمل صالح است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: تعبیر قرآنی آبادی و عمران مسجد،شامل ظاهر و باطن آن می شود؛ قرآن از انبیا به عنوان آبادکنندگان مسجد یاد می کند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه با بیان اینکه خدمت به مسجد، فرصتی فوق العاده برای خودسازی است، گفت: این خودسازی باعث آبادانی درون می شود.

وی ادامه داد: عمده سرمایه گذاری شیاطین حول مساجد است تا بین صفوف مومنین اختلاف ایجاد کند چراکه مسجد اساسا برای وحدت بنا شده است. 

وی خطاب به مدیران ستاد هماهنگی کانون های مساجد تاکید کرد: خدمت به مسجد را فرصت پاکسازی باطنی خود قرار دهید. 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، ابزار کرد: اینکه می گوییم، حال مساجد خوب نیست، اشتباه است بلکه بین آنچه که باید باشد و آنچه که هست، فاصله وجود دارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه درباره بهسازی مساجد، نیازمند مجاهدتی بزرگ هستیم که از مصادیق جهاد کبیر است، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، فرصت تازه ای در کنار فرصت های دیگر برای خدمت به مساجد است. فهرستی از تجربیات و فراز و فرودها پیش روی شما است. باید بدانید فلسفه وجودی تان چیست و روی آن بایستید.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت عظیم هنر برای جذب مخاطب جوان، نوجوان و کودک، ماموریت این کانون ها است. هر چند در مقابله با آسیب های اجتماعی نیز ورود کرده اند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: کار ویژه شما در حوزه جذب به ویژه جذب جوانان است، باید با بسیج ارتباط نزدیک برقرار کنید. این تعامل باید با راهبری ائمه جماعات باشد.

وی ابراز کرد: کانون ها باید در حوزه هنر اهتمام بیشتری داشته باشند و در حوزه فرهنگ اولویت های خود را مشخص کنند.

حاج علی اکبری در ادامه تاکید کرد: با ابزار هنر فضای بهتری در مساجد ایجاد کنید.

وی افزود: اوایل انقلاب، نمایش های اثرگذاری در مساجد اجرا می شد. در سرود و نمایش و بعدها در حوزه شعر و ادب و کتاب و نویسندگی نیز کارهای خوبی از سوی بچه های مسجد انجام شد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان خاطرنشان کرد: مسجد بنگاه فرهنگی نیست. مسجد، خانه خدا است و باید مسجد بماند. همه کارها باید در خدمت به نماز باشد. بعضی از مساجد با فعالیت های غیرمسجدی انسان را غصه دار می کند . فعالیت کانون های مساجد باید موجب رونق نماز جماعت در مسجد شود.

پایان پیام/
(یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱) ۰۹:۱۵
https://news.masjed.ir/u/Rk8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید